dania

bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Ik neem sinds twee maanden Oxazepam voor het slapengaan. Dit maakte dat ik wat sneller in kon slapen.
Gister waren ze op en helaas vergeten een herhaling te vragen...
Nou ik heb het geweten.... ik lag om 22.00 uur in bed en ik sliep 4.00 uur nog niet. En maar draaien in bed en malende gedachtes.
Ook kreeg ik ineens angstaanvallen, echt heel naar.
Ik had het gevoel mijn verstand te verliezen!
Is dit dan een bijwerking van abrupt stoppen?
Ik heb vanochtend gelijk de huisartsassistente gebeld dat ik nieuwe wil.
Maar ik wil er niet levenslang aanblijven.
Heb wel het idee dat het goedje verslavend werkt.
Kan ik dan straks nooit meer zonder slapen?
Ik ben ook veel bezig met slapen, bang dat ik niet kan slapen (en daardoor de volgende dag een wrak ben etc).
Dit heb ik al jaren en vooral als ik wat moet (naar werk of juist iets leuks).
En nu heb ik een kindje wat me elke dag nodig heeft, dus dan kan ik s avonds al denken: ik moet goed slapen anders hou ik het niet vol.
Dwangmatig is dat gewoon. En het werkt juist niet ontspannend.
Maar goed toen ik gister dus geen oxazepam had genomen lag ik zo gespannen als een veer in bed. En mijn gedachtes waren niet meer te stoppen.
Faker

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Dat komt denk ik omdat je niet meer had.
Ik lees net dat je dat zou moeten afbouwen en dat je daar dan geen last van hebt.

Na het ontstaan van lichamelijke afhankelijkheid gaat het staken van de behandeling gepaard met onthoudingsverschijnselen, zoals hoofd- en spierpijn, extreme angst en spanning, rusteloosheid, verwardheid, slaapstoornissen

http://www.schizofrenieplein.nl/Hulp/ad ... schuwingen
Carolien

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Dat is allemaal heel vervelend, misschien heel voorzichtig afbouwen.
Ook slik ik al van vorig jaar april, zopiclon en lorazepam, durf er niet mee te stoppen, wel eens geprobeert, dat was ook een grote flop, voelde me verschrikkelijk.
En heb besloten om het te blijven slikken, nog steeds de zelfde hoeveelheid, en slaapt nog goed, o ja slik ook nog 100 mg seroquel erbij.
En lithium dat is niet voor te slapen.
Ik zit nu 16 jaar in het cicuit, en al zoveel meegemaakt, dus daarom blijf ik die troep maar slikken, slaap er zo goed op, en s'morgens neem ik een wisseldouche, anders zo suf als een kip.
inactieve gebruiker

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Je zult gemakkelijk kunnen stoppen met je oxazepam wanneer je overstapt op een antidepressivum indien dat aanslaat tenminste. Ook je therapie zou jeeen stuk relaxter moeten gaan maken, maar ook weer, indien ook die goed (be-)valt.
Faker

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Ook als je zou overstappen naar een antidepressiva moet je de oxazepam afbouwen, het is niet zo dat de antidepressiva de ontwenningsverschijnselen verminderd of weghaald
Ikzelf heb oxazepam én antidepressiva dat overstappen zou dan ook niet hoeven, het kan beide tegelijk
Het aanslaan van een antidepressica heeft totaal niets te maken of je makkelijk die oxazwpam afbouwt, het makkelijk of moelijk afbouwen heeft ermee te maken hoelang je de oxazepam al gebruikt
( hoelang je al verslaafd bent dus eigenlijk)
Of je ook een antidepressiva nodig hebt dat zal je arts moeten beoordelen dat kunnen we hier op het forum niet, geen van allen.
Leeuwtjuh

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Offtopics verwijderd.

Zeg eens iets nuttigs en waar de topic starter iets aan heeft of ga lekker met zn tweeen in een ander topic in discussie.
Wolfje

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Misschien heb je er wat aan...

8. Kan ik zomaar met oxazepam stoppen?

Bij gebruik als slaapmiddel
Als u oxazepam slechts enkele dagen achter elkaar gebruikt heeft, kunt u in één keer stoppen. Er treden dan in het algemeen geen ontwenningsverschijnselen op. Heeft u het meerdere dagen achter elkaar als slaapmiddel gebruikt, en gebruikt u het dan opeens niet meer? Dan heeft u kans op 'ontwenningsslapeloosheid'. Uw lichaam verwacht het effect van de oxazepam om in slaap te vallen. Gebruik het daarom alleen af en toe en nooit meer dan enkele dagen achter elkaar.


bron: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst
Stamper

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Ik slikte 5 x 50 mg per dag oxazepam, een paar maand en heb veel moeite om te stoppen......ik slik nu sinds een paar dagen niks meer....en voel me vooral 's middags erg"high"net of je geest 5 kilometer boven je hoofd zweeft, heb last van duizelingen, ik word er sjacherijnig van en ben snel geiriteerd maar ik wil er graag vanaf want ik begon echt verslaafd te raken aan die pillen, je bent steeds meer nodig om het gewenste effect te bereiken....en op een gegeven ogenblik voel je ook niet meer dat je ze geslikt hebt....voor het slapen ben ik ze gelukkig niet nodig, dat doe ik wel goed op de remeron.......

Het is geen onschuldig middel, en zeker geen oplossing voor je problemen...op lange termijn....kijk er mee uit.
Megil

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

oxazemap is verslavende troep!

zorgen dat je ervanaf komt en er nooit meer aan begint!
Leeuwtjuh

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Ik heb jarenlang pammetjes geslikt... Gewoon van de ene op de andere dag gestopt en alles kwam goed. Met een weekje ben je weer de oude en niet zo versuft. Eet gezond, drink gezond, krijg een beetje lichaamsbeweging en je lichaam & psyche moet het aankunnen. Op het laatst zie je alles weer helder en ligt er gewoon ineens een wereld voor je :o

Maar overleg het wel even met je huisarts, of je nou in 1x stopt of gaat afbouwen, misschien dat hij je wat minder-schadelijke medicijnen kan voorschrijven/adviseren. Dat je niet in paniek hoeft te raken als je niets in huis hebt.
Carolien

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Dat geeft de mens weer moed.
Als ik er aan toe ben, om te gaan minderen, is het bespreekbaar.
Nu slaap ik heel goed, en als ik uit het bed ben, slaapt heel lang, dan zo suf als een kip.
Hup onder de douche, op het laatst iskoud water, en je bent wakker!!!
dania

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Ik slik het verder niet overdag alleen 1x 10mg voor het slapen gaan. Niet echt extreem dus.
Je zou zeggen dat je dan niet hoeft af te kicken.
Maar alsnog lig ik dan tussen vier en zes vaak wakker en val dan nog een uurtje in slaap.
Het heeft misschien meer met mijn eigen gespannenheid te maken.
maar door de oxazepam val ik wel zomaar in slaap, normaal lig ik uren te malen.
Ik gebruik sinds vandaag een Bachbloesem remedie, eens ff kijken of dat wat is.
Ik ben wel voor de homeopathie en natuurlijke geneesmiddelen.

In de natuurwinkels kun je ook flesjes kopen. Ik heb er eentje laten maken door een homeopaath. Zitten zes verschillende remedies in.
Ik weet niet wat ik er van kan verwachten. Laat jullie het weten.
Ik ben zelf wel voor het natuurlijke en ben ook spiritueel aangelegd vandaar misschien mijn interesse. Ik heb verder geen ervaring met homeopathie.
Carolien

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Hoop echt dat het gaat werken, een homeopatisch middel!
Je kan het gerust proberen, werkt niet verslavend.
Wolfje

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

dania schreef:Ik slik het verder niet overdag alleen 1x 10mg voor het slapen gaan. Niet echt extreem dus.
Je zou zeggen dat je dan niet hoeft af te kicken.
Maar alsnog lig ik dan tussen vier en zes vaak wakker en val dan nog een uurtje in slaap.
Het heeft misschien meer met mijn eigen gespannenheid te maken.
maar door de oxazepam val ik wel zomaar in slaap, normaal lig ik uren te malen.
Ik gebruik sinds vandaag een Bachbloesem remedie, eens ff kijken of dat wat is.
Ik ben wel voor de homeopathie en natuurlijke geneesmiddelen.

In de natuurwinkels kun je ook flesjes kopen. Ik heb er eentje laten maken door een homeopaath. Zitten zes verschillende remedies in.
Ik weet niet wat ik er van kan verwachten. Laat jullie het weten.
Ik ben zelf wel voor het natuurlijke en ben ook spiritueel aangelegd vandaar misschien mijn interesse. Ik heb verder geen ervaring met homeopathie.
Heb je een specifieke remedie? of een recovery/rescue remedie? (ben ik nieuwsgierig naar omdat mijn schoonmoeder bezig is met een cursus).

Succes!
dania

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Ik heb een flesje van 30ml laten samenstellen. Ik kon het zo via internet zelf opzoeken en daarna via de mail overlegd met deze praktijk, je krijgt gratis advies. Ik had de goede wel opgezocht. Er zat in: Aspen, Cerato, Larch, Gentian, Mimulus en White Chestnut.
Zie ook deze link voor de verschillende bloesems.
Ik vind het wel interessant. Ik kreeg gister wel een heel apart gevoel, tintelend. En voel me wel iets minder somber. Maar ja kan ook placebo effect zijn. We zullen zien.
De werking kan beginnen binnen enkele uren tot twee weken.
Voor elk jaar dat je de klachten hebt kun je het een maand gebruiken.
Rescue remedy is de laatste tijd ook erg bekend.
Maar de meningen verschillen of je dat nu alleen bij acute stress kan gebruiken of langdurig.

http://www.anthemis.nl/bachremedies.htm

Je kan nog op de remedies klikken voor uitgebreidere omschrijving.
Het is het proberen waard.
Het flesje wat ik via een praktijk heb aangeschaft was 10 euro + 2,95 verzendkosten en daar kun je dan 3 tot 4 weken mee. Valt mee toch??
Je kan zelf iets samenstellen met maximaal 6 verschillende remedies.
(praktijk het haagje)
dania

Re: bijwerkingen stoppen met Oxazepam

Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Wel een paar keer wakker maar gelijk doorgeslapen.
Het onweerde hier behoorlijk!
Ik heb gewoon tot 9.15 in mijn bedje gelegen, lag er om 22.30 in. Sliep ook vrij snel.
Dat is wel eens lekker hoor!
Gebruik voor het slapengaan nog wel een oxazepammetje maar vaak lag ik twee uren wakker in de nacht.
Ik voel me ook wat rustiger maar of het nu door die druppels komt... dat kan ik pas op langere termijn zeggen

Terug naar “Medicatie”