angel.inside

Zo jong en depressief ?

hooi iedereen.

toen ik 13 was heb ik veel problemen thuis gehad. Mijn moeder was alcholist . mijn vader ging vreemd.. ik heb verkeerde dingen gedaan en gebruikt.. en ben zelfs nog door mijn depressie in het ziekenhuis beland voor een zelfmoord poging. Hier kan ik eigenlijk nooit over praten maar op een forum is dit wel te doen . Ik ben er al een tijdje van af en bouw men leven lang zaam weer op . het enige is dat ik ben blijven zitten door dit alles en de 2e klas nu weer een jaartje over doe. Ik ben nu pas 15 jaar oud.
alleen ik zit sins kort gewoon wéér in een dip. en aangezien ik pas 15 ben ben ik zon beetje de enige van mijn vrienden kring die egt dit soort dingen mee maak of depressief is. Mijn vrienden en vriendinnen zijn ook allemaal pas ongeveer 15. Juist daarom denk ik dat ze me niet begrijpen en ben op dit forum gekomen om ook met oudere mensen over dingen te kunnen praten. en zeker met oudere die ook depressief zijn geweest of nog zijn . Maar ik zit dus sinds kort weer een beetje in een soort dal .. Waarin ik de hele dag vermoeid ben, ik heb hoofdpijn, duizelig heid, en ik voel me de hele dag suf en saggerijnig. als ik lach lach ik nep, Ik heb al heel lang niet meer echt kunnen lachen. vorig jaar wist ik waardor het kwam .. door de dingen thuis. en dan is het logisch dat je zoiets krijgt. Maar nu heb ik eigelijk alleen maar school die zeikt maar dat heb ik mijn hele leven al. Het komt gewoon uit het niets .. en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen en wat er in me dwars zit .. Kunnen jullie me helpen :?

Raphaela.
gewoon ikke

Re: Zo jong en depressief ?

jeetje meid, dat is idd erg jong.

Maar ook voor is er hulp en ik zou je de raad willen geven om bij je huisarts langs te gaan en met hem er over te praten. hij heeft een beroepsgeheim en het komt dus niet bij je ouders terecht. (als je dat niet wil)

Verder is het heel erg belangrijk dat je er over praat, maakt niet uit hoe wanneer en waar. Als het jou helpt om via dit forum je rustiger te voelen en je begrepen voelt is dat ook prima maar je huisartss is nu de aller belangrijpste stap die je moet gaan maken.
ik weet dat het heel erg moeilijk is om deze stap te gaan zetten want ik heb het ook meegemaakt alleen ik ben er veel te lang mee doorgelopen.
Bij mij begon het op mijn 18e en ik ben pas met mijn 30 jaar (nu 32) naar de huisarts gestapt omdat het toen echt niet meer ging. Had toen ook al 4 x een zm poging gedaan.

maar goed ik ben er gelukkig heel erg goed uit gekomen en heb nu nog wel mijn ups en downs maar het belangrijkste is dat mijn keerpunt is gemaakt toen ik bij de huisarts mijn verhaal ging doen en hulp kreeg.

Nou Meisje heel erg veel sterkte gewenst en als je iets kwijt wil laat het dan maar weten. je mag me eventueel ook pb'n

groetjes en :hug:

"gewoon ikke"
Nagelvijl

Re: Zo jong en depressief ?

Wow, heftig verhaal. Ik zou je ook aanraden om naar de huisarts te gaan, want die kan je verder helpen. Probeer er niet te lang mee rond te lopen, want dan wordt het alleen maar erger. Wat je ook kan doen is dingen van je af schrijven. Vooral als je thuis bent en je het gevoel hebt dat je met niemand kan praten. Dat kan opluchten. Veel sterkte en een knuffel.
meid15

Re: Zo jong en depressief ?

Hoi Raphaela,

Ik ben een meisje ook 15 jaar.
Vlak voordat ik 13 werd hoorden we dat mijn vader kanker had. 3 maanden nadat ik dat dus hoorde begon de shit. Ik was enorm gestresst doordat ik naar de middelbare school moest. Ik wilde nog op de basisschool blijven! Ik ging mezelf beschadigen, kreeg eetbuien en at dan weer veel te weinig. Nadat ik me een half jaar somber voelde en met eten zat te klooie en mezelf beschadigde vertelde k het mijn oudste zus die het aan mijn ouders vertelde. Toen kreeg ik een gesprek bij een psycholoog. Toen moest ik naar een dietist voor mijn eetprobleem. Ondertussen had mijn tweelingzus anorexia en daar ging t erg slecht mee. Mijn vader aan de andere kant was toen weer aan het opkrabbelen. Nu een jaar nadat ik ben ontslagen uit een eetstoorniskliniek gaat het best goed. Ik heb daar 5 maanden opgenomen gezeten en het heeft me veel geholpen. Ik ben nu sinds 2 weken niet meer in behandeling bij mijn dietiste :D ook heb ik op school een hele lieve vriendin die ook opgenomen heeft gezeten in een kliniek. Zij is echt mijn engel!! Nu gaat het ook weer goed op school. Zit inmiddels in 3 havo. Heb nog wel last van perfectionisme.. als ik een onvoldoende haal voor een vak kan ik een hele dag me rot gaan zitten voelen.. en maar weer denken dat ik dom ben..
kheb af en toe wel een dip zoals vandaag.. dan ga ik een potje zitten huilen en zie ik het even niet meer zitten.
Maarja, ik ben allang blij dat t weer beter gaat. Nu wil ik je helemaal niet gaan zitten inwrijven dat het wel goed gaat met en dat jij het heel moeilijk heb. Ik probeer alleen te zeggen: het komt wel weer goed! Ik vind het heel knap dat je op dit forum hebt geschreven wat je allemaal is overkomen en wat je dwars zit ;) . Dus: Voel je je rot, lekker alles van je af typen, en blijf iets doen. En als andere mensen van je verwachten dat je vrolijk bent of als andere mensen niet begrip voor je situatie op kunnen brengen: lekker pech voor hun! Op dit moment moet je gwoon heeeeeel lief voor jezelf zijn en jezelf zoveel mogelijk tijd gunnen als dat je nodig hebt om je weer beter te voelen. Zo.. hopelijk heeft dit bericht je een beetje geholpen. je bent niet alleen meid! Lieve groeten, Elske :)
Alone

Re: Zo jong en depressief ?

:o Wat een toffe post van jou Elske!

Angel inside, ik wens jou veel sterkte toe! Hopelijk mag die engel snel ook naar buiten... :wink:
nameless

Re: Zo jong en depressief ?

hey,

wat je typt komt me heel bekend voor.. niet dat ik je ken hoor ;)
maar ik heb ong hetzelfde, problemen thuis, lachen om te zorgen dat anderen niet zien hoe slecht je je voelt..
en het hoofdpijn etc ook..
bij mij is het op mijn 11de al begonnen, en ben er nog niet vanaf.

veel tips kan ik je niet geven, maar ik wil iig even zeggen, dat ik je heeeeeel veel sterkte wil toewensen :hug:

Terug naar “Jongerenforum”