Jordiaantje

verliefdheid of Lust?

Ik ben een jongen van 16 jaar en ik heb een belangrijke vraag waar ik zelf niet uit kom,maar die ik voor mezelf perse beantwoord wil hebben.

Ik verlang al een lange tijd naar een jongen,een oude klasgenoot, die ik 3,5 jaar niet heb gezien.Het verlangen begon vorige zomer. Ik begon onverwachts aan hem te denken en naar hem te verlangen. Ik fantaseerde dat ik met hem op vakantie was en dat ik hem aanraakte en dat we elkaar kuste. Deze fantasieen werden steeds erger en ik begon steeds meer naar hem te verlangen. Hij werd een obsessie voor me en ik verloor me eetlust,waardoor ik 15 kilo ben afgevallen. Gelukkig is dat nu beter,maar ik verlang nog steeds eindeloos naar hem en er gaat geen uur voorbij dat ik niet over hem fantaseer.

We zaten bij elkaar in de klas op de basisschool. In het laatste jaar(groep 8 ) werden we vrienden en kreeg vooral ik veel interesse in hem en toen had ik al een obsessie voor hem. Alleen is het toen nooit bij me opgekomen dat ik misschien verliefd op hem was(ik was pas 12). Na de basisschool zijn we het contact verloren en hebben we zelfs ruzie gekregen. Ik ben hem vrij snel vergeten en ik heb nooit meer aan hem gedacht. Op de middelbare school heb ik altijd interesse gehad in meisjes en is het nooit in me opgekomen dat ik misschien op jongens viel. Ik heb me hele puberteit ook nooit naar jongens gekeken.

Vorig jaar kwam ik via msn weer met hem in contact. We kregen opnieuw ruzie en sindsdien maken we alleen maar ruzie via msn(je weet hoe dat gaat). Op dat moment ging het behoorlijk fock op slecht met me.Problemen thuis en ik ging niet naar school(ik was zeg maar een drop out) en ik zat echt al maanden diep in de put. Maar vanaf het moment dat ik over hem ging fantaseren ging het ineens veel beter met me en ik ging weer terug naar school en nu gaat alles goed met me. Het is alsof ik hem nodig had als uitvlucht om aan al me kopzorgen te ontkomen.

Nu vraag ik me af of ik verliefd op hem ben of dat het gwn een uitvlucht is,een leuke fantasie..Ik weet niet wat ik precies voel,ik weet alleen dat het niet voelt als normale verliefdheid en dat hij een obsessie voor me is. Gek genoeg mis ik hem niet,maar ik fantaseer wel eindeloos over hem. Ik vind op dit moment ook een meisje leuk,maar ik kan die jongen niet uit me kop krijgen.Anders had ik denk ik allang verkering met dat meisje..Het is niet frustrerend maar het is niet goed is als je 15 kilo afvalt omdat je zo erg met je gedachten bij een jongen zit,dat je gewoon de realiteit aan het vergeten bent. En ik blijf me maar afvragen of ik nou echt verliefd en dus homo ben..Ik weet ook wel dat jullie me geen antwoord kunnen geven maar misschien herkent iemand dit of heeft iemand tips voor me om erachter te komen wat ik echt voor hem voel..HET IS HEEL BELANGRIJK VOOR ME (daarom dit lange verhaal)

Alvast bedankt..
Jordiaantje

Re: verliefdheid of Lust?

NIEMAND :? Het is echt heel belangrijk voor me..
NT

Re: verliefdheid of Lust?

Ey Jordiaantje, kan je niet echt veel verder helpen.
Weet van mijn pubertijd wel dat ik onzeker was over mijn seksuele voorkeur; werd wel verliefd op meisjes, maar heb in mijn basisschoolperiode ook wel geexperimenteerd met jongens en vond daarna ook wel erg interessant dat vriendjes die iets vroeger rijp dan mij waren daar al haartjes hadden en ejaculeerden wat maakte dat ik toch wel onzeker werd.
Ben echter nooit verliefd geworden op een jongen en ook mijn seksuele fantasieen richten zich altijd op het vrouwelijke geslacht waardoor ik nu wel concludeer dat ik voornamelijk heteroseksueel ben.
Denk dat het bij jou wel wat anders ligt; je fantaseerd over een jongen en neem ik aan op seksueel vlak; waardoor je m.i. wel kan spreken van homoseksuele gevoelens; wat niet wil zeggen dat je homo bent overigens.
Je wordt ook verliefd op meisjes zeg je wat je dan iig bi-seksueel maakt.
Denk ook dat je gevoelens voor deze jongen wat verder gaan dan lust, maar in hoeverre je kan spreken van verliefdheid weet ik niet.
Daar kan ik je helaas ook niet verder mee helpen.
Vind het wel superstoer van je dat je deze gevoelens zo openlijk onder ogen durft te komen en zelfs hier neer te zetten.
valentijn

Re: verliefdheid of Lust?

Hey welkom, :lol:
Maar...heb je dan niet aan die jongen gezegt hoe jij je voelt?
Jordiaantje

Re: verliefdheid of Lust?

Ik denk dat het weinig zin heeft om nu ineens tegen hem te vertellen dat ik al 8 maanden over hem fantaseer,we hebben namelijk nog steeds ruzie ;)

Ik weet dus niet of ik echt verliefd ben,, als ik zijn foto op hyves bekijk voel ik niets,maar dan zie ik een gewone foto. Het speelt zich dus echt alleen in me hoofd af. Ik fantaseer al mr hele leven best veel over van alles, en meestal voel ik me dan beter.Maar ik heb nog nooit over een jongen gefantaseerd en ook nog nooit naar jongens gekeken..daarom ben ik zo onzeker over wat ik voel.Als ik dus echt verliefd op hem zou zijn ben ik bi-seksueel,maar hoe moet ik erachter komen of ik dat ben?
Jive1

Re: verliefdheid of Lust?

Hey! Jordiaantje,

Waarover maken jullie ruzie onder elkaar?... Zijn dat serieuze zaken waarover jullie ruziën of zijn dat .. zeg maar.. prutsen?

Wat is de reden waarom jullie ruzie maken....

Greetz
Jive1
Jordiaantje

Re: verliefdheid of Lust?

het gaat om niks hij komt meestal ruzie zoeken..misschien moet ik hem gwn een keertje ontmoeten om erachter te komen of ik dan iets voel.

Terug naar “Jongerenforum”