Titine

Hoe kom ik van die eetstoornis af?

Hallo,

Ik ben 26 en alles gaat in eerste oog opzicht goed: leuke baan met goede toekomst perspectieven, goede gezondheid, lieve vriend... maar ik ben altijd wel afhankelijk van 1 of andere verslaving :(

Het lukt mij af en toe om een periode niet dwangmatig te eten, niet over te geven, maar dan rook ik... Ik kan ook nooit stoppen met drinken als ik eenmaal begonnen ben...

De afgelopen paar maanden was eten een mindere prioriteit, want toen rookte ik lekker. Als ik met mijn vriend ben (waar ik passionneel verliefd op ben) valt het ook wel mee. Jammer genoeg is er een grote afstand tussen ons (ca. 800 km), en nu begint het weer...

Ik heb dit verhaal nog nooit met iemand gedeeld, toch duurd het al meer dan 4 jaar..

Dank aan iedereen met wie ik dit geheim kan delen, ik schaam mij ervoor en hoop dat je mij hier op niet zal oordelen..


Titine
Mier

Fijn dat je ons je verhaal hier toevertrouwd...en ik kan je verzekeren dat niemand je daar ook maar 1 moment op zal veroordelen aangezien daar gewoon geen rede toe is.

Die rem om ergens niet mee te kunnen stoppen blijkt weg te zijn als je er eenmaal weer mee begint blijkt min of meer uit je verhaal, zijn er bepaalde spanningen die je dwangmatigheden stimuleren? Drukke baan met veel stress? Omgevingsfactoren? enz.
Titine

Dank voor je reactie!
Natuurlijk hou ik liever waar ik echt van hou en ben ik de balast die ik toch niet zal missen graag kweid... mmm, het klinkt zo simpel... waarom hou ik mij dan zo vast aan mijn eetprobleem??

Sorry, Michel en de anderen, ik maak er een monoloog van.

Bedankt voor dit stukje inzicht!

Groetjes,

Titine
vechter

Hoe herkenbaar, drink ik niet, ben ik met eten/gewicht bezig.
Roken doe ik vrij veel.
Voel jij van binnen spanning die je wilt wegwerken met middelen??
Bij mij viel alles op zijn plaats toen ik eerst een zelftestje (via internet) deed en me daarna heb laten onderzoeken op adhd, en bleek dat ik dat had.
Het probleem ligt niet in het alcohol, eten of roken volgens mij, maar in het grenzen stellen.
Ga eens langs je huisarts en leg dit probleem voor, hoe moeilijk ook.
sterkte
Bianca
Titine

Dank voor de reactie Bianca, de puzzle
stukjes lijken vorm te geven..
Ilse

Knap dat je het aan ons verteld.
Ik herken het gevoel, alleen dan niet met drinken.
Als ik niks eet, rook ik heel erg veel.

Ik denk de hele dag door aan eten, eten en eten. Ik kan er niet over ophouden met denken.
Ik eet bijna niks meer. Eerst kotste ik gewoon alles uit, maar op de een of andere manier lukt dat niet meer. Daarom eet ik nu maar gewoon heel weinig.

Als je het verder nog aan niemand hebt verteld, denk ik niet dat je professionele hulp hebt, of wel?
Anders zou ik die zo snel mogelijk gaan zoeken.
Ik ben pas 14, dus ik kan het niet achter de rug van mijn ouders om doen, maar ik praat nu met de vertrouwenspersoon op school en dat lucht heel erg op en dan kan ik er weer een paar dagen tegenaan. Weliswaar zonder eten, hij is natuurlijk ook geen tovenaar, maar het helpt wel tegen het vervelende gevoel.

Ik denk dat je gewoon professionele hulp moet gaan zoeken, als je dat nog niet hebt.

Ik wens je echt heel erg veel sterkte meid!

Terug naar “Eetproblemen”