Leeuwtjuh

Angst voor pizza

love3 Lieve forumleden,

Ik heb ontzettend angst gekregen voor pizza. Ik zou graag willen weten hoe ik hiermee om moet gaan. Ik stond vandaag in de Lidl, een supermarkt waar ik niet vaak kom in verband met de afstand van maar liefst 18 minuten. Toch hou ik van de Lidl, het multiculturele past goed in Amsterdam Zuidoost. Omdat ik veel aan mijn hoofd had, heb ik 'even snel' een pizza gepakt, zodat ik vanavond niet hoefde te koken. Deze pizza zag er aantrekkelijk uit, pepperoni, kaas, groente en paprika, zo te zien op de verpakking. Nou prima, die lust ik wel!

Eenmaal thuis gekomen in mijn heerlijke hemel zat ik het nieuwste boek van Carry Slee te lezen; Joël. Dit is een pakkend boek en ik was verzonken in het intrigerende verhaal terwijl mijn appel/kaneel geurkaarsje van eveneens de lidl op de tafel stond te branden en de overheerlijke geur verspreidde waardoor ik in de zevende hemel was. Nietsvermoedend stond ik op en zonder het boek neer te leggen zette ik de oven aan om voor te verwarmen. Vervolgens zette ik mijn wekker, legde de pizza in de oven, want Leeuwtjuh zou Leeuwtjuh niet zijn, als ze over anderhalf uur eens een keer gaat kijken hoe het met haar pizza staat. Het heeft mij in een grijs verleden veelal verkoolde pizza's gebracht.

Ondertussen las ik verder uit mijn (gesigneerde; eat your heart out) boek en genoot van het verhaal. Toen mijn wekker afging, baalde ik ook ontzettend dat ik honger had, maar besloot mijn boek neer te leggen. Geen tomatensaus aan mijn heilige object. Afijn; ik pakte een bord, sneed snel mijn overheerlijke kleurtjes-pizza in 6 grote stukken en besloot voor mezelf: hoe sneller je eet, des te sneller je weer kunt gaan lezen. Daarop volgde de eerste slice die ik zonder pardon naar binnen schoof. Ik kreeg een pittig gevoel in mn keel en dacht: zoohoo, wat een scherp krengetje, laat ik maar snel wat paprika eten, want die zijn lekker dorstlessend. Op dat moment kauwde ik flink op de paprika.

Ik begon ineens onophoudelijk te hikken. Grappig, dacht ik nog, ik krijg toch alleen maar de hik van sambal? En ik schrik me dood om die gedachte en kijk nogmaals naar mn pizza. De paprika zijn rode pepers, de groente die erop lagen zijn groene en gele pepers. De tranen rollen me momenteel over mn ogen en ik haal onophoudelijk mijn neus op, terwijl ik liters water naar binnen werk. Ik had níet moeten kauwen op die verkapte paprika. Terwijl ik in de keuken sta te huilen en zakdoekjes zoek om mn neus te snuiten zie ik het volgende op de duitstalige pizza doos staan: INFERNO. Wat begreep ik niet aan Inferno, vraag ik mezelf af. Warüm hab ich das nicht gesehen in der Lidl?

Op de verpakking staat een plaatje van een normale peper: scharf. Een iets grotere peper: sehr scharf. En vervolgens de allergrootste rode peper like ever met daarachter: INFERNO! My pizza is contaminated, my body is on fire. Als ik nu hik, schiet ik vuur. Mijn kat rook aan de pizza en rende weg; en ik heb hem maar in de prullenbak gegooid en ga zo dadelijk een tosti maken. (even voor de duidelijkheid, zónder ketchup, heb het een beetje gehad met de spice). Ik ben als de doods om pizza's te eten voortaan. Met name die van de Lidl. Vroegah; een uur geleden, verheugde ik mij er nog op.

Huilend en hikkend vraag ik jullie wat ik kan doen om met deze acute angst voor pizza's om te leren gaan? :-s

Kusjes Leeuw :(
Spoiler:
p.s. ja, ik weet dat ik 'hot' ben, en nee, jullie mogen geen handtekening!
Thundersheep*

Re: Angst voor pizza

Liefje, je moet je pizza's ook niet bij de Lidl kopen.
Ik haal mijn pizza altijd bij de C1000, hier staat in onze Nederlandse taal op wat erop ligt.
Pizza's zijn heerlijk, mits je je aan de bereidingswijze houdt en mits er ingedrienten opzitten die je lekker vind.

Don't hate the pizza, hate the supermarket.
Het enige wat wij de Lidl halen zijn de Satékroketten, de Cola en de Kip-Kerrie salade.
Gewoon een andere winkel bezoeken dear, dan komt het alle-maal goed.

En anders; Bel Volhoudertje, hij kan voor je koken!
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Angst voor pizza

Leeuwtjuh schreef:Huilend en hikkend vraag ik jullie wat ik kan doen om met deze acute angst voor pizza's om te leren gaan? :-s
Een alternatief zoeken, zoals kebab of chinees? Of simpelweg een bril opzetten alvorens je een pizza uit het schap pakt :P
Leeuwtjuh schreef:
Spoiler:
p.s. ja, ik weet dat ik 'hot' ben, en nee, jullie mogen geen handtekening!
Inferno hot :lol:
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Pokemonk

Re: Angst voor pizza

lol .

Ik heb die dingen ook een keer gekocht . Een ramp . Voordeel was dat ik wel een extra snijplank had . Zo hard was dat ding . Anders wat suiker nemen , helpt tegen pittige dingen .
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

.

Altijd een glas melk klaar hebben staan bij een volgende pizza. Nu ik dit weet: to the lidl!
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15139
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Angst voor pizza

Leeuwtjuh schreef:Huilend en hikkend vraag ik jullie wat ik kan doen om met deze acute angst voor pizza's om te leren gaan? :-s
Ik heb van mijn leven nog nooit een pizza in de supermarkt gekocht, moet ik je eerlijk bekennen.
Maar Google voor de aardigheid eens 'pizza + Inferno + Lidl'. Je bent absoluut niet de enige die moeite heeft deze pikante pizza. ;-)
* Liebe Macht Frei *
Mickey~

Re: Angst voor pizza

In het kader van 'exposure' zou ik je aan willen raden een baantje te zoeken bij de dichtstbijzijnde pizzeria alwaar je zelf de heerlijkheden klaar mag maken. Uiteraard moet er soms het een en ander voorgeproefd worden en dat kun jij dan mooi doen. Zo kom je van je angst af terwijl je nog iets nuttigs doet ook!
Leeuwtjuh

Re: Angst voor pizza

volhoudertje schreef:Ik heb van mijn leven nog nooit een pizza in de supermarkt gekocht, moet ik je eerlijk bekennen.
Maar Google voor de aardigheid eens 'pizza + Inferno + Lidl'. Je bent absoluut niet de enige die moeite heeft deze pikante pizza. ;-)
http://forum.fok.nl/topic/1659675

Bedankt voor de tip :lol: !!!!!
Leeuwtjuh

Re: Angst voor pizza

Mickey~ schreef:In het kader van 'exposure' zou ik je aan willen raden een baantje te zoeken bij de dichtstbijzijnde pizzeria
Goed idee, dan heb ik zes baantjes incl. het forum en een huishouden :D !
Mickey~

Re: Angst voor pizza

Leeuwtjuh schreef:
Mickey~ schreef:In het kader van 'exposure' zou ik je aan willen raden een baantje te zoeken bij de dichtstbijzijnde pizzeria
Goed idee, dan heb ik zes baantjes incl. het forum en een huishouden :D !
je mag er best een ander baantje voor inruilen hoor! :P
Leeuwtjuh

Re: Angst voor pizza

Jij hebt dus overduidelijk geen idee wat ik verdien met mijn werk :tongue:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15139
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Angst voor pizza

Leeuwtjuh schreef:Ik begon ineens onophoudelijk te hikken. Grappig, dacht ik nog, ik krijg toch alleen maar de hik van sambal? En ik schrik me dood om die gedachte en kijk nogmaals naar mn pizza. De paprika zijn rode pepers, de groente die erop lagen zijn groene en gele pepers. De tranen rollen me momenteel over mn ogen en ik haal onophoudelijk mijn neus op, terwijl ik liters water naar binnen werk.


Jalapeno pepers zijn behoorlijk scherp. Een theelepel sambal kan ik zonder problemen naar binnen werken, maar op een Jalapeno peper knabbelen zou me echt niet lukken. Wie wel trouwens? Dat is ook niet zo vreemd, want een Jalapeno peper bevat op de Scoville schaal, waarmee de heetheid van pepers gemeten wordt tegen de 5000 eenheden Capsaïcine. (de stof die de branderige sensatie in de mond veroorzaakt) . Sambal Olek of Tabasco zitten rond de 1500 eenheden.

Water drinken heeft trouwens weinig zin als je mond in brand staat. Capsaïcine lost namelijk niet op in water, maar wel in alcohol of vet. Melk, zoals Julian ook al opmerkte, werkt het beste.
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Angst voor pizza

Ik had aanmaaklimonade - zoetigheid 0% kcal, en vervolgens maar 2 krentenbollen weggewerkt en toen werd het minder. En ja; ik hou normaal gesproken ook wel van een beetje pittig. Sambal kan ik goed hebben (als het niet té overmatig aanwezig is). Het moet wel leuk blijven, maar die pizza van vanavond was álles behalve leuk.

Ik moest lachen toen ik deze opmerking op FOK! zag staan:
Ik drink altijd twee van die grote flessen tabasco bij het ontbijt en ik smeer m'n piemel in met tijgerbalsem terwijl ik douche met brandende benzine. Omdat ik zo'n stoere jongen ben.
Als troll-antwoord op iemand die zat op te scheppen over wasabi. Waarom moeten mensen altijd opscheppen over hoe heet ze hun eten wel niet lusten? Ik vind dat echt absurd, dat het eten maar gewoon 'lekker' is, en verder maakt het niet uit. Tjemig, ik heb geen loden pijp ofzo. Die pizza koop ik dus heul nooit meer!!!

@LS; ik hád mn bril op, ik had er gewoon geen aandacht aan geschonken. Ik had zoiets van: iedere pizza is goed zolang het geen vis is, ik kan wel wat hebben. Had er niet eens bij stil gestaan dat er bij de lidl van dit soort spullen lagen. Er zit zelfs een waarschuwingsmelding op dat het niet geschikt is voor kinderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Angst voor pizza

Waar je hem ook koopt : altijd eerst alles op de verpakking lezen, INFERNO zal nu toch niet tussen de kleine lettertjes gestaan hebben 011 ?
Je hebt alvast gekregen wat de verpakking beloofde, dus dat kan je de LIDL niet verwijten ;)
Ik koop regelmatig de tonijnpizza in de Lidl : thuis leg ik daar nog fijn gesneden schijfjes op van een tomaat (volledige tomaat).
Zal iets minder gezond zijn dan de zelfgemaakt pizza, maar die tomaat maakt het allemaal goed en gezond 001_rolleyes
Leeuwtjuh

Re: Angst voor pizza

Black Rose schreef:INFERNO zal nu toch niet tussen de kleine lettertjes gestaan hebben 011 ?
Ik heb dat niet eens gezien :lol: !!!

Het is ook mijn eigen schuld hoor, maar ik heb er gewoon zelf niet op gelet. Ik ben iemand die van snel-boodschappen-doen is. Ik sta nooit langer dan een kwartier in een supermarkt gewoon omdat ik dat als onprettig ervaar en dan denk: ik kan mijn tijd wel beter besteden, pak wat je nodig hebt, en ga! Ik zag het plaatje met die vrolijke kleurtjes, nam aan dat het wel 'oke' was, had mijn lijstje afgewerkt, en ging naar de kassa. Wellicht naief van mij, maar het zij zo.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Angst voor pizza

Leeuwtjuh schreef:
Black Rose schreef:INFERNO zal nu toch niet tussen de kleine lettertjes gestaan hebben 011 ?
Ik heb dat niet eens gezien :lol: !!!

Het is ook mijn eigen schuld hoor, maar ik heb er gewoon zelf niet op gelet. Ik ben iemand die van snel-boodschappen-doen is. Ik sta nooit langer dan een kwartier in een supermarkt gewoon omdat ik dat als onprettig ervaar en dan denk: ik kan mijn tijd wel beter besteden, pak wat je nodig hebt, en ga! Ik zag het plaatje met die vrolijke kleurtjes, nam aan dat het wel 'oke' was, had mijn lijstje afgewerkt, en ging naar de kassa. Wellicht naief van mij, maar het zij zo.
Ja, ik ken dat gevoel van liefst zo snel mogelijk buiten uit de supermarkt..
M'n moeder kan er niet bij dat ik niet kan genieten van shoppen : voor haar is dat pure ontspanning = winkel in winkel uit... :eek:

Maar de volgende keer tijdens je rushbezoek aan de Lidl zal je alvast de verpakking van de Inferno onmiddelijk herkennen en deze laten liggen ;)
Leeuwtjuh

Re: Angst voor pizza

Nou, winkelen op zich is wel leuk, alleen vind ik supermarkten saai. Je koopt gewoon wat je eet/drinkt om jezelf in leven te houden of wat voor dat kwartiertje lekker is en klaar ben je. Ga ik liever kleding shoppen of iets dergelijks.

En wat betreft dat laatste; gelijk heb je :lol: Ik spot hem binnen no time!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Angst voor pizza

De beste manier om om te gaan met een traumatische situatie is door deze te delen met anderen. Ik denk alleen dat er weinig liefhebbers zullen zijn van een stuk pizza Inferno.. :lol:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15139
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Angst voor pizza

In Amerika hebben ze zelfs een 'Pizza Inferno Contest' ... Er zijn filmpjes van op YouTube, maar het is een soort 'Jackass' vermaak waar, hoe kan het ook anders, alleen jongens aan meedoen. Stoer doen en binnen een tijdslimiet van 20 minuten de heetste pizza ter wereld naar binnen te werken. Je moet het maar leuk vinden.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”