Gebruikersavatar
LucasvW
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2022 14:03

Deel en vragenhoekje Lucas

Hallo iedereen,

Misschien hebben jullie het in het voorstelhoekje al gelezen. Ik wil me graag inzetten voor jullie door vragen te beantwoorden als je die hebt aan de hand van het lezen van mijn artikelen. Het genereert voor mij wat verkeer en promotie en ik kan jullie hopelijk van wat goede tips voorzien.

Hierbij de eerste twee artikelen en laat maar weten wat je er van vindt en waar ik je bij kan helpen.

https://www.iwillhelpyou.nl/persoonlijk ... verwinnen/
https://www.iwillhelpyou.nl/piekeren/pi ... -toekomst/
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Het zijn twee artikelen met heel bruikbare handvatten. Ik plaats alleen een paar kritische opmerkingen bij de alinea 'temptation building' uit 'Uitstel gedrag aanpakken en Overwinnen.' Als je me toestaat dat ik uit je website citeer:
Geef jezelf alvast een beloning, terwijl je werkt aan je langer termijn doelen.
Dit noemen ze ook wel temptation bundeling. Deze theorie gaat er vanuit dat wanneer je tijdens je lange termijn doelen werkt, jij jezelf alvast beloond. Op deze manier is er een directe beloning en tegelijkertijd werk je aan je lange termijn doelen.

Een aantal voorbeelden van temptation bundeling zijn:

- Je favoriete muziek luisteren tijdens het sporten
- Tijdens de pedicure je mails behandelen
- Naar je favoriete restaurant gaan, maar alleen met gezond eten
- Kijk naar je favoriete serie, terwijl je klusjes in het huis doet
Tijdens je pedicure je mails beantwoorden vind ik een belediging voor de pedicure, vergelijkbaar met telefoneren terwijl je bij de kassa je boodschappen aan het afrekenen bent. Je geeft de pedicure het gevoel dat hij/zij er niet toe doet en onbelangrijk is.

'Naar je favoriete serie kijken terwijl je klusjes in het huis doet' kan, maar strijdig met het stukje dat later in je artikel volgt getiteld 'Laat je niet afleiden en hou focus'. Veel mensen worden tegenwoordig toch al geplaagd door AD(H)D en hebben een lage attentie curve. Niet iedereen is even goed in mulitasken, mannen zijn er zelfs schrikbarend slecht in in vergelijking met vrouwen. Dingen tegelijkertijd willen doen vind ik echt een plaag van de moderne tijd. 'Take it easy and relax' vind ik een beter idee.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Dingen tegelijkertijd willen doen vind ik echt een plaag van de moderne tijd. 'Take it easy and relax' vind ik een beter idee.
Dat ligt eraan wat het is. Persoonlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee.

Maar ik zou inderdaad ook proberen dingen niet tegelijkertijd te doen bij een bezoek aan een pedicure, of kapper, of bij de kassa.
Laten weten dat je daar bent bij de kapper is prima, hetzelfde geld voor een pedicurebehandeling. Dat kan zelfs als het al even aan de gang is. Maar voor de rest laat ik het links liggen en ga ik mij focussen op de caissière, de pedicure, de kapster.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
LucasvW
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2022 14:03

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Mooie aanvullingen beide. Het zijn misschien idd niet de beste voorbeelden. Ik moet daar nog eens over nadenken. Bedankt voor de feedback!
Gebruikersavatar
LucasvW
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2022 14:03

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Ik heb weer twee nieuwe artikelen. Naast feedback mag je ook persoonlijke vragen stellen waar je misschien zelf mee worsteld. Groetjes, Lucas

De 5 fases van een beginnende relatie https://www.iwillhelpyou.nl/liefde-en-r ... e-relatie/

Depressief en relatie twijfels

https://www.iwillhelpyou.nl/liefde-en-r ... -twijfels/

Groetjes,

Lucas
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Wat mij opvalt, hoezo het liefst werken met mensen? Hoezo is dat specifiek een aanrader? Ik ken mensen die er in den beginne echt niet beter op werden om te gaan werken met mensen. Veel werden ook wat beter door te werken met dieren of groen op een ander vlak.
En dan nog... ging het vaak niet 1 2 3 en niet in een volgorde die vaak in de boeken word beschreven.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
LucasvW
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2022 14:03

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Werken met mensen geeft vaak een betekenisvol gevoel. Sowieso is zorgen en helpen een goed iets voor de mens. Het zit in onze natuur. Natuurlijk kan dit ook met dieren of op andere manieren. Het zijn ideeën, vandaar ook het woord "het liefst". Neem het niet te letterlijk en haal eruit wat nuttig voor je kan zijn.

Groetjes,

Lucas
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

LucasvW schreef: 04 okt 2022 22:37 Werken met mensen geeft vaak een betekenisvol gevoel. Sowieso is zorgen en helpen een goed iets voor de mens. Het zit in onze natuur. Natuurlijk kan dit ook met dieren of op andere manieren. Het zijn ideeën, vandaar ook het woord "het liefst". Neem het niet te letterlijk en haal eruit wat nuttig voor je kan zijn.

Groetjes,

Lucas
Ik heb de website niet nodig. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
LucasvW
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2022 14:03

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Is toch prima. Ik haal m'n info ook uit verschillende websites. De één spreekt me meer aan dan de ander. Succes in ieder geval!
Gebruikersavatar
LucasvW
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2022 14:03

Re: Deel en vragenhoekje Lucas

Hallo iedereen. Hier een artikel over wat is mijn passie en hoe vind ik die: https://www.iwillhelpyou.nl/persoonlijk ... nd-ik-die/

En hier een artikel hoe je dwangmatig piekeren stopt: https://www.iwillhelpyou.nl/piekeren/dw ... n-stoppen/

Ik hoor graag van jullie!

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”