Gebruikersavatar
Gimli
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2021 16:45

Onzekerheid!

Hallo, mijn schuilnaam is Gimli en vandaag voelde ik mij heel erg onzeker, over hoe ik overkom op andere mensen, naar aanleiding van dat iemand een online reactie van heb in zijn YouTube video had gebruikt. Op zich heeft degene van de YouTube video geen verkeerde bedoelingen ermee gehad, maar toch voel ik mij enorm erdoor aangesproken! Tevens had degene ook andere online reacties in zijn video gebruikt en het valt mij enorm op dat het duidelijk te zien dat ik van alle verschenen reacties de enige ben met 1 like, terwijl de rest 2 likes hebben!
Ik heb vandaag heel erg met het idee rond gelopen dat ik niks meer ben dan een hele, aparte man, want ik denk dat ik altijd in een soort hokje wordt geduwd! Het liefst wil ik graag zeer, serieus en heel, erg stoer overkomen!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Onzekerheid!

Hallo Gimli, over YouTube zou ik me niet zo'n zorgen maken, tenzij je nu massaal op een vervelende manier wordt lastig gevallen door mede YouTubers. Als dat niet het geval is, zou ik het lekker laten voor wat het is, er zijn belangrijker dingen in het leven. Je moet zoiets niet te groot maken, probeer het te relaltiveren, dan zul je zien dat het verspilde energie is je daar druk om te maken. Mensen hebben de neiging social media zo belangrijk te vinden. Jij hebt maar één like gekregen en de andere twee? De oplossing is eenvoudig, geef je eigen reactie even een like en jij hebt er ook twee! ;-)

Je hebt het idee een aparte man te zijn? Draai het eens om, het is toch fijn om niet tot de grijze middelmaat te behoren? Wees er trots op dat je 'apart' bent. Je moet jezelf niet afkraken, dat is nergens voor nodig.

Je wilt graag serieus en stoer overkomen? Denk je dat al die zogenaamd 'stoere' mensen nooit onzeker zijn? De kunst is om het niet te laten merken en het te verbloemen. Dus wen je het volgende aan: kin om hoog, doe je schouders recht, kijk de mensen recht in het gezicht en denk "Jullie kunnen me niks maken." Dat voelt gewoon beter dan jezelf klein maken. Het is niet meer dan een trucje, maar je moet hem gewoon leren toepassen. En na een tijdje ga jij je een heel stuk beter voelen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”