Tineke

Schrikreacties

Ik heb vorig jaar vaak schrikreacties gehad zonder reden. Het is 3 maanden over geweest, maar sinds een paar dagen is het weer begonnen met 4 schrikreacties. Heeft iemand van hier ook wel eens veel schrickreacties per dag zonder reden? het is zo erg dat mijn laptop bijna op de grond ligt.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Schrikreacties

Gelukkig dat je laptop nog heel is!!

Voor alle schrikreacties geldt, dat ze al in gang zijn, voordat je als mens weet wat er gaande is. Soms, vaak realiseer je je na verloop van tijd wel waar je van schrok - soms niet.

En naarmate er meer stress is, gebeurt het doorgaans vaker. De stess maakt dat je zintuigen wagenwijd open staan - je hoort dus meer, ruikt meer etc etc - en daar zitten ook dingen bij die je niet kent.

Mijn peut vertelde ooit: als je wakker schrimt uit een nachtmerrie, dan hoor je opeens die kastanjeboom die op 100 meter afstand staat en die je normaliter niet hoort. Zodat je, helaas, pal uit de nachtmerrie je afvraagt, wat je nu dan toch hoort.....?!
Tineke

Re: Schrikreacties

Mijn begeleidster zegt dat het ook kan komen door meer of minder ontspanning dan voorheen.
Nu heb ik het een paar dagen niet meer gehad.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Schrikreacties

...daar zit iets in.

Als je "zo gespannen als een veer" bent, staan ook je zintuigen wagenwijd open, etc.etc.etc.

Doe met enige regelmaat ontspaningsoefeningen, is de kans dat je onterecht in schrik gaat kleiner.

En: cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5
hartstikke goed, dat je daar zo te lezen sucses mee hebt!!!!

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”