Saski

Nieuw hier, effe voorstellen(Saski)

Hallo iedereen,
Ik ben Saskia, een dertiger uit omgeving Antwerpen.

Al enkele jaren heb ik te kampen met hyperventilatie en angsten die van kwaad naar erger gaan. Ik denk dat ik ondertussen wel mag spreken van een heuse angststoornis. Mijn huisarts reageert niet erg op mijn probleem als ik weeral eens zit te klagen en wil me alleen maar aan de antidepresiva (die ik dus vanwege mijn angst niet neem).

Onlangs heb ik geprobeerd of ik terecht kon in de grote psychologische centra rond antwerpen (Vega,Andante,...) maar die centra zitten vol en behouden hun plaatsen voor 'ernstige' gevallen. Met andere woorden, ik werd ongeschikt bevonden en doorverwezen naar prive psychologen. Dat heb ik twee maanden gedaan, maar een prive psycholoog kost algauw rond de 200 euro per maand en dat is net iets te veel voor mijn budget.
Dus terug naar af.

Nu probeer ik mijn probleem zo goed mogelijk alleen aan te pakken. Daarom ook dat ik mijn toevlucht zoek in forums als deze en in de verhalen van lotgenoten. Het helpt wel eens om te zitten gaan lezen bij de zoveelste paniekaanval en gerust gesteld te worden door verhalen van anderen :)

Ik hoop veel moed uit dit forum te putten en hopelijk zo mijn angsten aan te pakken

groetjes
Saskia
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Nieuw hier, effe voorstellen(Saski)

Welkom op het forum, Saskia. :-)

Het is denk ik een goede stap om je problemen via fora te bespreken. Hopelijk voel jij je hier snel thuis en kan je hier een beetje uit de voeten.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Nieuw hier, effe voorstellen(Saski)

Welkom! :)
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Saski

Re: Nieuw hier, effe voorstellen(Saski)

Bedankt :)

Ik hoop echt dat erover praten en lezen helpt,
ondertussen heb ik hier al heel wat links gevonden, dus nog leesvoer genoeg voorlopig :)
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Nieuw hier, effe voorstellen(Saski)

welkom, Saski!
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.

Terug naar “Voorstellen (2012-2014)”