Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?



Gisteren kreeg ik een workshop vanuit mijn werk. Een workshop over nieuwe ideeën genereren, denken, kijkend naar de toekomst. Een van de opdrachten gister was om te vertellen wat je laatste Yes gevoel was geweest. Welke situatie gaf je onlangs zo'n Yes gevoel ?

Graag leg ik hem ook bij jullie voor natuurlijk ;)
Inzicht als Uitweg..
Thundersheep*

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Toen mijn contract voor vakantiewerk op de deurmat viel.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Toen het jongetje waar ik begeleiding aan geef, vertelde dat hij tóch over ging, omdat hij nu taalhulp had. Het was vorige week woensdag een echt YES! momentje. :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Toen Leeuw haar diploma ging halen en toen we HP DH part 2 hadden gekeken. :tongue:
Inzicht als Uitweg..
blokjes

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Toen ik het prachtige oude bureau van mn moeder naar binnen had weten te slepen, mn bed opnieuw had opgebouwd en m'n kamer eindelijk een leuke, gezellige studentenkamer was geworden. YES! nu wil ik niet meer verhuizen!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Ik kreeg net een mailtje of ik komende woensdag een videoclip kan opnemen. Mooie muziek met Zuid Amerikaanse harp. De clip zal goed zijn voor een paar duizend views op YouTube, dat ik weet ik nu al.

En toch, wat heel kenmerkend voor mij is, doe ik dit soort dingen met een bepaalde gelatenheid. Gewoon het werk doen
waar je voor bent ingehuurd, meer dan dat is toch niet nodig?
* Liebe Macht Frei *
blokjes

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Ik heb een nieuwe! Mijn laatste 'Yes'moment was toen ik mijn Interrail kaartje bestelde. 22 dagen vakantie, waarvan 10 onbeperkt treinen; ik ga (in mn eentje) naar Venetië, Rome, Sardinië en Barcelona, alwaar 2 vrienden me opwachten om verder te gaan naar Portugal. Leuke plannen, maar toen ik het kaartje kocht, werd het officieel! YES
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Wow leuk treinkaartje is dat zeg ! :D


Stoer zo'n clip VH cheerqd5
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

iets minder spectaculair maar net toen ik ein-de-lijk de pot augurken open had :tongue:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Toen ik het mailtje van studielink vanmorgen kreeg :D
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Je mag ook heus wel vertellen hoor wat dat mailtje in hield, tis wel een feestje waard !
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Dat heb ik vanochtend al gedaan... Je hebt het dan gewoon niet gelezen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Mijn ultieme Yes moment vandaag was dat ik iemand eindelijk tegenkwam ,waarbij ik als de dood was dat ze hartstikke pissig zou zijn, omdat het door omstandigheden, maar die weet ze niet, niet kon voorkomen dat ik durfde / kon komen.

Maar ze zei hoi en glimlachte. Een teken dat het zeer, zeer binnenkort wel goed gaat komen denk ik... eindelijk... :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Mystica schreef:Gisteren kreeg ik een workshop vanuit mijn werk. Een workshop over nieuwe ideeën genereren, denken, kijkend naar de toekomst. Een van de opdrachten gister was om te vertellen wat je laatste Yes gevoel was geweest.
Maar bij al die prettige dingen die hier worden genoemd worden toch geen nieuwe ideeën gegenereerd?

Een opdracht krijgen voor een videoclip is inderdaad 'Yes', maar ik heb niet het idee dat ik een heel andere benaderingswijze ga toepassen dan in eerdere gevallen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Natuurlijk is het niet voor iedereen zo dat je gelijk allemaal goede ideëen krijgt (alhoewel ? ik wel eigenlijk). Maar als je geïnspireerd voelt, leuke nieuwe dingen ziet, mogelijkheden bespreekt met anderen in een gezamenlijke setting en uitgedaagd wordt om anders te denken of ergens anders tegen aan te kijken, dan helpt dat wel om bestaande problemen in een ander licht te zetten en met creatievere oplossingen te komen. Je zet je hersenen op een andere manier aan de gang (ipv de rechter hersenhelft meer gebruik maken van de linker hersenhelft). Echt het werkt !

Succes is de beste motivatie om het nog beter te doen. Het bouwt zelfvertrouwen op, het geeft een positieve boost en het helpt je om nieuwe dingen te durven aan te pakken die je anders misschien niet aan zou durven pakken omdat je bij voorbaat al denkt dat het toch niet kan, lukt, gaat of succesvol zal zijn. Yes momenten werken als een positief vliegwiel.
Inzicht als Uitweg..
Audrey

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Toen ik mijn nieuwe oortelefoontjes uittestte :o Ik weet dat ik niet mag vloeken, maar holy ****, wat klinken die goed!
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

nice auds [applaus]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Audrey

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

momo schreef:nice auds [applaus]
Thanks! :D (is het trouwens nog gelukt met je laptop?)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Ik ben nog lang niet klaar, want ik moet nog de beelden van de andere twee camera's mixen en kleurcorrectie toepassen.
De opdracht voor de video komt van drie partijen, de muzikanten, de galleriehouder en de schilder.

Zoals meestal gaat er wel eens iets mis bij een opname. Ik heb vandaag veel tijd besteed aan het bewerken van de
audiotrack. Een van de camera's pikte namelijk interferentie op van een mobieltje dat niet uit stond.

Wie heeft er goede oortjes? [027] Ik moet weten of ik het goed heb weggewerkt.

In de spoiler kun je lezen wat ik niet heb kunnen verhelpen en wat (voor mij, uiteraard) hoorbaar is, maar ik
geloof dat het (bijna) niemand zal opvallen.


Spoiler:
2:40 Aan het eind van de solo passage en vlak daarna hoor je duidelijk de interferentie van een mobieltje op de achtergrond.
4:10 Het stereobeeld is sterk veranderd, het klinkt minder ruimtelijk omdat ik één van de audiotracks moest dempen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Nou ik vind het goed klinken hoor :)
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Mijn "Yes" gevoel was gisteren, toen we bij Schiphol zijn gaan spotten en er hele mooie, grote vliegtuigen vlak boven ons hoofd op stegen!! ;)
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Oe ja dat vind ik ook altijd zo stoer.. hoe groter en hoe lager ze over komen, hoe meer kick ik daar van krijg. Dat vind ik altijd geweldig om te zien en te voelen en zo. Met je handen voor je oren een Boeing 747 over je heen zien landen.. geweldig. cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5
Inzicht als Uitweg..
LapisLupus

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Van de week had ik weer dat bekende yes gevoel, mijn vingers gleden over het toetsenbord als vanouds,en speelde de guitar als vanzelf.....Heerlijk zulke avonden.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat was jouw laatste "Yes" gevoel ?

Toen ik net mijn filmpje af had en het precies naar mijn zin was... cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 Na uren werk iets moois maken dat geeft mij ook altijd een Yes gevoel.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Vraag van de week”