Lou

Re: vertel je droom (of dromen)

Het was donker en laat en moes gaan slapen..Er was iemand naar mn opzoek maar ik wist niet wie..Hij zat in een donker huis
en ik kon niet thuis blijven want hij wist me daar te vinden..Dus ik liep het donkere pad af..alles was zo donker.. En ik zag
ergens om me te verbergen..Kweenie precies wat het was...Het leek wel een hoek in een hoek dis ik kroop erin met bed laken en al hopende
hij met niet zal te vinden..Toen werd ik wakker om 5 uur..lekker dan..Ben weer geen slapen en droomde nog heftiger..bleh
ik heb bijna nooit nachtmerries maar vandaag was het weer raak. :(
De circusgeest

Re: vertel je droom (of dromen)

Zozo, daar waar ik gisteravond met veel buikpijn en misselijkheid in slaap ben gevallen, ben ik net wakker geworden van een vage droom. Ik zag dat ik mijn laptop nog aanhad, dus ik kon meteen even op het internet rond surfen.
Mijn droom:

Ik liep met een paar mensen, waarvan ik nu niet meer weet hoe ze ogen, richting een bak water. Toen we daar inzaten gingen we praten. Ondertussen voelde ik allemaal rare dingen tegen mijn lichaam aankomen. Opeens zag ik een klein snoekje tevoorschijn komen, en ik wist niet hoe snel ik uit dat bak water moest komen. We gingen er allemaal uit en ik zag toen waar we waren. We waren op een plek waar alleen maar gras en water te zien was. Boven ons de hemel, en geen schijnende zon, enkel een hele dichte bewolking, maar licht van kleur.
Tijdens het zoeken naar een veilige plek, zag ik als iemand die als laatste achter de groep liep, een donker bruine slang. Ik stond per ongeluk op zijn staart en het werd kwaad. Het begon mij en mijn groepje aan te vallen. Toen kwam er een man die gemeen lachte en met zijn slang ons opgejaagde naar een bak water waar krokodillen en slangen inzaten. Toen we daar inzaten waren we allemaal in paniek. We wisten nog een beetje uit de handen te blijven van de slangen, maar echt veilig waren we niet. We konden daar niet meer uit komen en moest wachten totdat iemand ons kwam redden.....
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik was ergens in een heel groot park of zo waar ik allerlei dieren zag en hoorde maar telkens als ik oplette wát ik hoorde verstomde het geluid, was best jammer want ik had heel graag geweten wat er daar allemaal rondliep en dus ging ik heel eigenwijs die dieren opzoeken in dat park..
Ik hoorde steeds een hoog kieuw kieuw maar het kwam dan daar vandaan en dan weer daar en ik ging zoeken, het klonk als het geluid van een kiekendief maar dat was het niet, dit kwam niet uit de lucht maar ergens vanuit het gras..
Er plofte iets achter me op de grond en ik keek en ik keek zo in de groengele ogen van een boze cheetah en ik hoorde het gelijk weer kieuw kieuw en die cheetah pakte iets en liep weg met een welpje in haar bek en ik heb het geluid verder niet meer gehoord
Ik ben doorgelopen en heb verder gezocht maar ik kwam nog alleen mensen tegen met hun hondje en hier en daar vloog een vink en andere bosvogels, maar dieren waren er niet te vinden..
Ik ben teleurgesteld teruggegaan naar huis..

Rare onbegrijpelijke droom weer.. bah..
Cygne

Re: vertel je droom (of dromen)

In één nacht 3 dromen die zijn blijven hangen.. :lol:

1:
Ik ben ergens, onbekend waar. Er hangt een wat donkere sfeer, maar kan zo 1,2,3 niet zeggen waarom. Er komt een groot vliegtuig over, groen van kleur. Die komt steeds opnieuw over… Op een gegeven moment zie ik een wapen uit een raampje steken, die vanaf dat moment steeds wordt afgevuurd. Op dat moment merk ik dat ik zelf óók een wapen in mijn hand heb. Ik richt die op het vliegtuig, ik kan het hoofd zien van de piloot. Ik schiet, ik raak zijn gezicht. Dan denk ik ineens, het is de piloot… En het vliegtuig begint naar beneden te komen en gaat dan uit mijn zicht.
Droom verdwijnt, word wakker… Val weer in slaap.
2:
Ik ben op een parkeerplaats, aan de omgeving te zien in Zuid-Europa (voelde als Frankrijk). Ik sta daar, ben er samen met nog iemand. Weet niet wie. Er komt een zilvere auto aan (zo een hybride (zeg ik dat juist) wagen) en die parkeert voor ons. Wij staan verticaal, hij parkeert zijn auto precies voor de onze, maar dan horizontaal. Er stapt iemand uit, kan me niet meer herrineren wie het was. Onze eigen auto is weg, evenals mijn metgezel. De man uit de andere auto wil iets van me, ik voel angst. Hij wil me meenemen, ontvoeren. Verder gaat de droom niet, word wakker.
3:
Uiteindelijk nog een 3e droom. Ik ben ergens, wil een kledingstuk pakken (precies hetzelfde als waar ik volgens mij al eens eerder over heb gedroomd, tijd geleden) om deze te kunnen passen. Ga ermee niet naar een paskamertje, want mijn slaapkamer is erboven. Huis is van mij, maar niet het huis waar ik echt in woon. Ik ben bezig het aan te passen als ik een helikopter hoor. Ik kijk uit het raam, voel wat angst. Ga op mijn knieën op de grond zitten, zo dat ik niet te zien ben, maar wel kan zien. De helikopter vliegt wat rond en dan zie ik naast ons gebouw een afgebrand gebouw staan. De eigenaar is op vakantie, denk ik in mijn droom. Het gebouw heeft een groot open stuk, want dat is helemaal weg nu door de brand. Op dat punt vliegt de helikopter naar binnen en maakt er binnen een rondje en komt weer naar buiten. Blijft naar het gebouw kijken. Mijn gevoel zegt dat hij het gebouw wil maken? Geen angst meer, blijf wel op de grond zitten. Helikopter is weg. Ik word wakker.
angsthaasje

Re: vertel je droom (of dromen)

Bah, wat een droom, wakker geschoten met schele hoofdpijn.
Ik werkte als poetsvrouw bij een jong gezin met een zoontje van ongeveer 5 jaar. Kind moest gaan slapen maar een moederkat met een baby-katje bevuilden telkens weer de lakens, ik kon niet volgen met telkens dat bed te verschonen. Toen zei de man dat ik was uitgenodigd de donderdagavond heel laat op een feestje dat hij gaf om mij te bedanken voor het gedoe met die lakens. Mijn oude sociale angst stak de kop op, angst voor die donderdagavond, gelukkig was wakker worden met een rot gevoel en hoofdpijn mijn redding!!!!! :mad: bah, bah, bah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Audrey

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik droomde over spinnen vanacht...:nod: En dat teken uit mijn onderbewustzijn is zó obvious dat zelf ík hem begrijp :lol: ('tis namelijk al de tweede keer dat ik iets met spinnen droom binnen een week tijd)
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik was buiten en ik was ergens in een bos met er dwars doorheen een kronkelig pad maar daar stroomde water in, ik ging juist in op dat kronkelpaadje lopen en dat water was ijskoud maar ik liep door want op het gras mocht ik niet komen..
Er sprongen vissen steeds omhoog dat was zo vies die koude glibberbeesten die sprongen steeds tegen m n benen aan, gatver!!
Een stuk verderop was een brug of iets het was daarom donkerder daar maar daar sprongen die vissen niet en ik was daar blijven staan maar na een tijdje moest ik doorlopen dan kon ik m n voeten weer iets voelen..
Ik loop onder dat ding uit en dan stap ik in een kuil of een gat en ik val en kom precies terecht hier voor de deur..

:roll: :confused:
De circusgeest

Re: vertel je droom (of dromen)

Mystica, waarom word ik zelf soms zo negatief ten bloot gesteld in een droom? Het laat een negatieve indruk bij mij achter, en het probeert mij ook hartstikke onzeker te maken. Zulke dromen heb ik wel vaker. Dan word er in die dromen zeer negatief over mij gesproken, gedachten, en ik ben gewoon het zwarte schaap in mijn eigen droom. Het probeert mijn zelfbeeld te veranderen, en ik snap niet hoe dat kan in zo´n droom..
catgirl

Re: vertel je droom (of dromen)

heb vannacht 3 korte, maar vreselijk lugubere dromen gehad.

droom 1: (heb gisteren een cursus voor alcohol en verkeer moeten volgen) Ik had in de pauze van mijn cursus een paar glazen wijn gedronken en was bang dat ik moest blazen. een vriend van mij, joep was erbij en adviseerde mij te gaan hyperventileren zodat de alcohol uit mijn longen zou verdwijnen. We stonden bovenaan een afgrond waar een weg naar beneden liep naar een parkeergarage, tegen een hek aan ergens in een stad. Terwijl wij stonden te hyperventileren stonden 2 grote mannen ons ene beetje belachelijk te maken. Joep is nogal een haantje en begon ruzie te zoeken met 1 van die 2. Ze begonnen te vechten en die man tilde Joep op en gooide hem over het hek, zo naar beneden op die weg met zijn kop op een stoep. Zijn kop spleet open en het was duidelijk dat joep dood was. De leraar van de cursus riep mij dat de pauze over was en dat ik moest blazen. Ik verschuilde mij achter het feit dat een goede vriend van mij een ongeluk had gehad en dat ik daarom niet in staat was om te blazen. Joep liet ik gewoon liggen. erg he!!!!!

droom 2: Ik kwam er achter dat mijn ex een of ander wijf had versierd via internet, ze was dik en lelijk en super onzeker. Ik vond haar adres en ging het fijne er van vragen. Ze begon te huilen en te roepen dat hij haar verkracht had. Ik zag in haar ogen dat het waar was en ze beschreef me de meest gore dingen die hij haar had gedwongen te doen.
Ik werd kwaad en in een waas van razernij heb ik het arme kind in elkaar geslagen

droom 3: gvd nu ben ik ineens droom 3 kwijt maar die was minstens zo ziek en stom als die andere 2... miscschien kom ik er nog op terug. \ziek he!!!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

De circusgeest schreef:Mystica, waarom word ik zelf soms zo negatief ten bloot gesteld in een droom? Het laat een negatieve indruk bij mij achter, en het probeert mij ook hartstikke onzeker te maken. Zulke dromen heb ik wel vaker. Dan word er in die dromen zeer negatief over mij gesproken, gedachten, en ik ben gewoon het zwarte schaap in mijn eigen droom. Het probeert mijn zelfbeeld te veranderen, en ik snap niet hoe dat kan in zo´n droom..
Je zou kunnen zeggen dat het de innerlijke criticus zelf is, die je in je droom sterk bekritiseerd. Het kan zijn dat je in het waakbewustzijn onzeker bent maar dit onderdrukt of niet wilt laten merken, het kan zijn dat je jezelf steeds beter voorspiegelt dat je eigenlijk voelt of bent.

Ga je dan slapen, zijn je remmingen weg en heeft je onderbewuste vrij spel, dan komen die onderdrukte gevoelens en emoties gewoon weer bovendrijven want iets wat je in je waakbewustzijn onderdrukt, voor weg vlucht of niet wilt weten...bestaat nog steeds in je onderbewuste. Met het dromen komt het dan alsnog naar voren, omdat het verwerkt dient te worden.

Hoe harder je dingen onderdrukt, wegstopt of negeert, hoe heftiger je dromen zullen zijn doorgaans.
Inzicht als Uitweg..
De circusgeest

Re: vertel je droom (of dromen)

Interessant.
Het klopt zeker wel wat je zegt, want vooraf aan die droom voelde ik me rot en deed ik er alles aan om me beter te voelen (dus ook dingen onderdrukken). Toen ging ik mediteren en meteen daarna draaide ik me om en viel ik meteen in slaap. Toen kwam er dus zo´n diepgaande, confronterende, en kritiserende droom. En ik weet van mezelf dat ik weleens vaker zulke dromen heb gehad. Het laat wel een diepe indruk achter, zo´n droom :D
vlindertjee-18

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik droom meestal dat ik ergens voor weg moet rennen..
De belachlijkste dingen, Bijvoorbeeld een leeuw ofzo :shock:
Leeuwtjuh

Re: vertel je droom (of dromen)

vlindertjee-18 schreef:Ik droom meestal dat ik ergens voor weg moet rennen..
De belachlijkste dingen, Bijvoorbeeld een leeuw ofzo :shock:
Sorry!!! :oops:
-Judith-

Re: vertel je droom (of dromen)

Van Leeuw moet je niet wegrennen hoor, da's een schatje cheerqd5 love3
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik was ergens op een plek en het was ontzettend druk en vijandig daar, iedereen sloeg elkaar op de bek en ik moestdaar langs om bij de winkels te komen en toen ik zo tussen die mensen liep greep iemand mij en riep: hee jongens, deze is nog niet uitgeput!
Hij sloeg ogenblikkelijk een paar tanden uit m n mond en gaf een paar beuken en ik stond te tollen op m n benen maar darna werd ik zo ongelofelijk kwaad en ik heb een voor een helemaal in elkaar getimmert en daarna heb ik hun polsr aan hun enkels vastgebonden en ze aan een kerktoren opgehangen en ik zei: ziezo kan nu dan boodschappen gaan doen

Ik ben huilend wakker geworden..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

Heftig Franje. Als ik je zo lees komt er een hoop agressie bij je uit. Ik merk ook aan je eigen topic, dat je meer en meer voor jezelf aan het opkomen bent. Dat is op zich wel goed te noemen. Het gaat alleen nogal met heftige emoties gepaard he.. :knuffel:
Inzicht als Uitweg..
R00sje

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik denk dat *Franje zelfs in zijn slaap bezig is met de trainingen, dat zijn onderbewuste het allemaal aan het verwerken is :nod:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

R00sje schreef:Ik denk dat *Franje zelfs in zijn slaap bezig is met de trainingen, dat zijn onderbewuste het allemaal aan het verwerken is :nod:
Dat denk ik ook met de opmerking erbij dat Franje een zij is.. dus haar onderbewuste zal het aan het verwerken zijn ;)
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Mystica schreef:Heftig Franje. Als ik je zo lees komt er een hoop agressie bij je uit. Ik merk ook aan je eigen topic, dat je meer en meer voor jezelf aan het opkomen bent. Dat is op zich wel goed te noemen. Het gaat alleen nogal met heftige emoties gepaard he.. :knuffel:
Het is is nogal heftig ka op het moment dat klopt Mystica..
Ik probeer ook voor mezelf op te komen maar ik stoot nogal tegen een muur op en dat frusteert me erg..
Arcadia

Re: vertel je droom (of dromen)

oooh franje , ben je een man? dacht dat je van het vrouwelijk kunne was :shock:
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Dat denk ik ook met de opmerking erbij dat Franje een zij is..

Ik ben een vrouw..
Arcadia

Re: vertel je droom (of dromen)

:tongue: hah...is vreemd op het net heh? je gaat ervanuit dat iemand zo en zo is en dan blijkt het anders te zijn...maaar de ze klopte dus wel :nod:
De circusgeest

Re: vertel je droom (of dromen)

Daar stond ik dan. Tegenover mijn ex. Ze zag er anders uit. Ze was wat lelijker geworden, maar he, door een roze bril zie je dat niet zo. We bleven met elkaar praten, toen begonnen we opeens elkaar uit te kleden. Haar wangen waren nogal wat ingevallen, ze had een wenkbrauw piercing in, en ze had een ronde buik, maar dat maakte mij allemaal niks uit op het moment. We hadden seks, en opeens merkte ik dat ik helemaal niet meer opgewonden was. Ze was zwanger! En ze leek enorm veel op iemand die veel heroïne gebruikt. Ik bleef netjes tegen haar, maar van binnen walgde ik als een klein kind. Wat een smerig vrouwtje is het eigenlijk ook dacht ik bij mij zelf. Ze had een vriend zei ze, maar ze miste mij heel erg. Ik heb haar voorzichtig het huis uitgezet, en toen ik wakker werd kwamen er allerlei gedachten op mij af over mijn ex vriendin. Wel vaag eigenlijk :lol:
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik zat ergens opeen bank maar het zat niet goed daar want in die hoel moest ik niet zitten want ik weet niet waarpm maar dat deed erg veel pijn en ik ben op een gegeven moment gaan opeten wat daar klaarstond en toen ik een hap nam werd ik daar zo missekijk van bah wat was dat vies en ik gooide dat bakje weg, achter me op het gras en toen volgde een grote knal en ee heel gat was ontstaan op die plek..
Ik stobd op en ik zei zo, dat is handig straks gaat het regenen n daarna heb ik een eigen zwembad, zo bouw je die dus..
Ik wilde het zwembad gevut hebben maar waar blijft due regen, verdomme zit alles nou tegen..
Ik heb van m n regenjas grote vellen geknipt en die boven het fat gespannen en de volgende dag was er water in m n zwembad en ik wilde erin springen en het zwembad was zo aan het golven dat het de zee wel leek en dat lawaai dat geruis en dan keihard ik dacht ik ga erin want onder water hoor ik het toch niet maar juist onder water gaf het een bijna ulrasone hoog geluid ik kreeg ongelofelijk koppijn ervan en ik huilde want ik wist niet wat ik moest doen, owww dat geluid dat doet zeeeeeeer en ik zag m n banke daar staan en ik ben erop gaan zitten maar ik kreeg gelijk een paar fikse steken in m n rug en ik schoot omhoog van de pijn en dat bankje ging ook mee omhoog het zat door m n rug gespiest..

gegilt heb ik toen ik wakker werd.. gatver wat een droom..
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik moest weg en toen ik de deur uit wilde gaan stonden daar allemaal mensen met spandoeken en camera s voor de deur en ik vluchtte weer naar binnen en ik dacht WTF komen ze hier al gillend doen?
Ze stonden daar een tijdje later nog en ik heb ze met de brandspuit weggespoten net zolang tot iedereen was weggegaan en ik ben me gaan omkleden want de tuin was daardoor veranderd in een zwembad en een aantal mensen en ik deden een waterpolowedstrijd wat later een heel toernooi werd..
Een uur of zo hadden we gewacht op de prijsuitreiking maar op het moment dat hij het eindelijk zou oplezen kwam de bus en moesten we instappen want ik moest werken en ik was dan nog precies op tijd voor de koffie en om de deur af te sluiten terwijl ik ondertussen gewoon verderg ging met een telefoongesprek over de zaak die bijna failliet was..


Oh help, wat is dit voor iets warrigs, word ik gek ofzo..? :(

Terug naar “Spiritualiteit”