Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Desiderata (hoe je goed en zinvol kunt leven)

Desiderata, een gedicht van Max Ehrmann (1872-1945)

Ok, daar gaat-ie dan. Wat is de bedoeling van deze post?
Gewoon, ik wil je laten luisteren naar een proza gedicht uit 1927
van Max Ehrmann (1872-1945)
'Desiderata' wil zoveel zeggen als 'verlangde zaken'. Het proza gedicht bevat een instructie om goed en zinvol te leven. En dat is toch nooit weg, niet waar?

Omdat het vanwege auteursrechten niet mogelijk is om de tekst integraal te plaatsen sluit ik een YouTube filmpje in.
De muziek is uit 1972 en moet je duidelijk in die tijd plaatsen. ;-) De invloeden van Jesus Christ Superstar, Hair en Godspell zijn duidelijk te traceren. Het heeft een beetje hoog zondagsschool gehalte, maar dat mag de pret niet drukken. 001_tongue
De tekst van Ehrmann wordt gesproken door de Amerikaanse tv presentator Les Crane. Jazeker, dit behoort tot mijn jeugdsentiment. [027]

Luister, maar lees vooral de tekst. Het is een van de populairste spirituele teksten uit de moderne tijd. Enjoy.



En als je de muziek niet kunt pruimen, kun je de tekst hier nalezen:

http://mwkworks.com/desiderata.html

Voor degene die moeite hebben met de engelse taal is hier de
Nederlandse vertaling te vinden:

http://www.katinkahesselink.net/theosof ... ltimor.htm
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Desiderata (hoe je goed en zinvol kunt leven)

Prachtig, een tekst met zoveel waarheidsgetrouwe woorden. Dat nog niemand, inclusief ik niet, daarop een reactie had gegeven. Ik denk dat veel mensen in het verdriet, de verwarring en de wanhoop vergeten, dat de wereld in al z'n eenvoud geweldig is. Dat we lieven kunnen zijn voor onszelf en anderen en dat dat juist meer geluk en tevredenheid brengt.

Dank je voor het delen Volhoudertje, ik vind het echt erg mooi. En in deze tijd ook belangrijk om die herinnering te behouden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Spiritualiteit”