Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

boeken over spiritualiteit

Plaats hier je tips voor boeken die je de moeite vind om te delen in dit gedeelte
Spoiler:
ik wil nog graag een paar bibliotheken uitlezen
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: boeken over spiritualiteit

Spirituele boeken die ik erg goed vond:

De boeken van Seth geschreven door Jane Roberts.
Spiritualiteit voor Dummies
Eckhart Tolle- De kracht van het Nu
Louis Marinoff - Levensvragen
Ongewoon gesprek God reeks van Neale D. Walsh
Contact met je Gids van Sanaya Roman
De twaalf poorten naar de ziel van Dan Millman
Hoe wij God ervaren van Deepak Chopra



Meer psychologisch spiritueel:

Uw brein als medicijn
Het spirituele brein
Eindeloos Bewustzijn - Pim van Lommel
Ik ben OK, Jij bent OK (over transactionele analyse)
Boeken van Rene Diekstra met name Als leven pijn doet.
Het slimme onbewuste van Ab Dijksterhuis
Flow - Mihaly C.
Niet morgen maar nu - Wayne Dyer

Romans
De boeken van Paulo Coelho vooral Veronica besluit te sterven, De alchemist, Brida, de heks van Portobello, Aan de voeten van de Piedra huilde ik en de pelgrimstocht naar Santiago de la Compostella
Sangoma van James Hall
De saffranen mantel en dokter van Llhasa
In een sluier gevangen van Betty Mahmoody
Het land der Zieners van Julian May

Hier kan je wel een beetje mee vooruit ;)
Inzicht als Uitweg..
viooltje

Re: boeken over spiritualiteit

ben gisteren even in mijn boekenkast gaan neuzen ;)

- " de spiritualiteit van het lichaam" bio-energetica voor gratie en harmonie
van alexander lowen

-" zeven wegen naar het zelf" van piero ferucci

-een zoektocht naar inzicht " ontmoetingen met mijn kabouter"van anders pieters

deze boek kocht ik doen ik in een zo oude boekenwinkel stapte, een oude man, zo één die je in films zie, niet vinden wat ik echt zocht, plots liet die man me weten dat hij even weg moest en liet me helemaal alleen in zijn winkel :eek: , doen hij na een tijd terug was, nam ik deze boek uit de schap en kocht hem, die boek had iets, en bleek ook heel mooi en zo herkenbaar met het lezen :)
lunula

Re: boeken over spiritualiteit

ik vind het boek The secret erg goed... weet niet echt of dit bij spiritualiteit is te plaatsen maargoed
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: boeken over spiritualiteit

Ja hoor, past hier prima bij ! :)
Inzicht als Uitweg..
Sander1986

Re: boeken over spiritualiteit

Mystica schreef:Spirituele boeken die ik erg goed vond:
Eckhart Tolle- De kracht van het Nu
Wat vond je er goed aan? En heb je De kracht van het NU in de praktijk ook gelezen?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: boeken over spiritualiteit

Ik vond het een eye opener als het gaat om de visie op het bewustzijn in het NU houden. Wat dat betekent en wat het verder betekent om verleden los te laten en toekomst open te houden. Dat het NU moment altijd het enige is wat telt. Dat het daar uiteindelijk immer om draait. Er is niets anders dan een NU en een NU en een NU ... een altijd eeuwigdurend NU. Een moment van Bewust Zijn.

En nee die andere heb ik niet gelezen.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: boeken over spiritualiteit

En toch vraag ik me af wat jullie hieruit halen. Ik kan me er echt niks bij voorstellen.

Zoek je naar manieren om lief te hebben, emoties op te roepen of mee om te gaan, verlichting van je pijn.
Het heeft allemaal wat zweverigs, waarbij ik overigens wel jullie levenswijze respecteer. Maar ben wel eens benieuwd hoe het jullie vormt of gevormd heeft. :)
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: boeken over spiritualiteit

Ik vrees dat dat niet zo even uit te leggen is in een posting. Zoiets is meer iets voor in een gesprek en verder is het een ervaring. Ik kan je niet laten voelen, wat ik voel.. ik kan het je enkel vertellen.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: boeken over spiritualiteit

Zondag over een week toch? Hebben we alvast één onderwerp :)
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: boeken over spiritualiteit

Ik heb redelijk wat beken over spiritualiteit en alles eromheen. Ik denk dat het niet in één middag uit te leggen valt waarom je er precies voor kiest. Ikzelf heb al veel dingen meegemaakt op dit gebied, waar ik verder, niet over ga uitwijden. Het is een deel van mijn leven. Het brengt me over het algemeen wat rust en de zekerheid dat er meer is dan deze aarde en meer dan dit leven. Zeker weten. Ik ben er over het algemeen veel mee bezig. Verder is het een ervaring. Ik kan je niet laten voelen, wat ik voel...en wat ik nog meer meemaak op dit gebied. Dat is overigens ook niet echt aan de orde nu. ik kan het je enkel vertellen. Zoals al gezegd lees ik er veel over. Vind ik herkenning en leer ik er nog over wat ik nog niet weet.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: boeken over spiritualiteit

Het is maar net wat je er onder verstaat. Iedereen geeft een eigen persoonlijke invulling aan het begrip. Wat dat betreft zie ik het bijna als de laatste en logische stap van de secularisatie,
Die resulteert in een soort levensbeschouwing die niet geredigeerd wordt door een dwingend geloofsinstituut.
Een vergaarbak van alles en nog wat: een beetje Humanisme, een beetje Boeddhisme een beetje Zen etc.
Sommige mensen worden een beetje boos als ik het zeg, maar er wordt ook veel zweverige onzin beweert door ‘spirituelen’.
Het allerergste zijn dat soort glibberige Oibibio types als de zoon van Gerrit Jan Heijn. Gewoon een ordinaire zachtsprekende zakkenvuller.
In de geluksindustrie valt veel geld te verdienen. Neem nou zo’n glossy blaadje als 'HappyInez'. Pfff ….

Ook van een bepaald soort dogmatiek is men niet vrij. En er wordt soms klinkklare onzin uitgekraamt.
Ergens op dit forum zwerft nog een topic rond waarin de kwantum mechanica gelijk werd gesteld aan spiritualiteit en water magische krachten werd toegedicht. Dat was lachen. [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: boeken over spiritualiteit

Zo boven
Zo beneden

Een spiritueel boek door Monique van der Klooster
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: boeken over spiritualiteit

Ik weet niet of deze echt in het lijstje horen, maar aan de boeken van Raymond Moody heb ik veel gehad wat betreft het helpen plaatsen van dierbare mensen die overleden zijn.
Vooral zijn laatste boek : Een blik in de eeuwigheid (gedeelde bde's) [045]
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: boeken over spiritualiteit

Black Rose schreef:Ik weet niet of deze echt in het lijstje horen, maar aan de boeken van Raymond Moody heb ik veel gehad wat betreft het helpen plaatsen van dierbare mensen die overleden zijn.
Vooral zijn laatste boek : Een blik in de eeuwigheid (gedeelde bde's) [045]
Ja hoor, dat past hier prima ... :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Ka-yicka

Re: boeken over spiritualiteit

1)Naomi Apachi:
* De Kracht Van Intuïtie.
In dit boek schetst het 'adviesgevend medium' en helderziende haar visie op spiritualiteit en bespreekt ze wat het betekent om in contact te staan met 'gene zijde'. In een eerste deel vertelt de auteur over haar kinder- en jeugdjaren. Het verhaal wordt ondersteund met zwart-witfoto's en een huwelijksbrief. Daarna bespreekt Apachi aan de hand van interviews die verschenen in 'De Spirituele Gids' wat het betekent om 'medium' te zijn. Verder krijgt de lezer informatie over verschillende vormen van spiritualiteit, 'helderzien' en 'heldervoelen', het verschil tussen het stoffelijk, esoterisch en etherisch lichaam, hoe je kunt uittreden of communiceren met dieren, ontspanningsoefeningen, reincarnatie, hypnose en regressie enz. Op beknopte wijze verschaft de schrijfster de lezer inzicht in de verschillende begrippen, en wijst ze op de typische kenmerken van een echt medium. Ten slotte vertelt de auteur o.m. over het werken met dolfijnen en maakt ze nog reclame voor haar cursus 'Intuitieve ontwikkeling'. Een vlot geschreven, praktisch boek, dat antwoord geeft op vele vragen. Hier en daar beveelt ze methoden aan die vraagtekens oproepen (b.v. zeer diepe regresssie of hypnose waar een vrij eenvoudige trance voldoende is om een trauma uit een vorig leven te verwerken).
* Boodschappen Van Gene Zijde.
In Boodschappen van gene zijde geeft Naomi antwoorden op cruciale vragen. Wat is sterven precies? Is er leven na de dood? Wat betekent 'overgaan naar het licht'? Kun jep bepaalde spirituele gaven stimuleren? Wanneer heb je iets verwerkt? Hoe kun he innerlijk gelukkig worden? Naomi geeft verbijsterende voorbeelden uit haar praktijk en vertelt over aanverwante ervaingen, zoals stervensbegeleiding en communiceren met dieren. Ook licht ze toe hoe ze vele jaren geleden haar bijzondere gave ontdekte en ermee leerde omgaan. * Boodschappen Van Gene Zijde.
* De Glimlach Van De Ziel.
In De glimlach van de ziel neemt Naomi Apachi je mee naar een wereld die onsterfelijk is. De ziel van zowel mens als dier is een prachtig lichtwezen dat uit vorige levens telkens een aantal positieve en negatieve ervaringen meeneemt. Wie de ziel begrijpt, zal het leven beter begrijpen.
Waarom maak je bepaalde dingen mee in je leven en wat is het doel ervan ? Waarom is het belangrijk uit negatieve ervaringen ook iets positiefs te leren ? Hoe haal je het maximum uit je leven ? Hoe krijg je contact met een dierbare overledene en ga je het best om met verlies ? En hoe kun je ervoor zorgen dat een ziel aan gene zijde (het hiernamaals) over je waakt en ook trots op je is, zodat je innerlijk een glimlach van die dierbare kunt ontvangen ?

2)Ted Andrews
* Luisteren naar dieren.
Dieren kunnen ons veel leren, bijvoorbeeld hoe je je moet aanpassen om te overleven, of hoe te reageren op ziekten. Dieren herinneren ons aan het enorme reservoir van mogelijkheden dat in ons schuilt, maar we kunnen pas van ze leren als we weten hoe we met ze moeten communiceren. Ted Andrews beschrijft in Luisteren naar dieren hoe je met dieren als totems en spirituele wezens moet omgaan, door het bestuderen van hun natuurlijk gedrag. Hij geeft technieken voor het duiden van voortekenen en onthult de verborgen mythische krachten van tientallen zoogdieren, vogels, insecten en reptielen.
- Ontdek welk dier bij je past.
- Benut de verborgen krachten in jezelf, zoals die in je totemdier weerspiegeld zijn.
- Roep de bescherming op van je totemdier.
- Lees de boodschappen en voortekenen die de natuur je geeft.
* Totemdier Tarot.
Totemdier Tarot bevat naast 78 tarotkaarten van totemdieren een werkboek waarin alle kaarten worden beschreven en de verschillende legmethoden worden behandeld.
De kaarten zijn bedoeld als hulpmiddel om onze intuïtieve vermogens te vergroten, de band met de dierenwereld te versterken en antwoorden te vinden op vragen als ‘Wat moet ik doen?’, ‘Wanneer moet ik handelen?’ en ‘Wat heeft het leven voor mij in petto?’ De Natuur, zo stelt Andrews, spreekt dagelijks tot ons, maar wij verstaan haar roep niet meer. Regelmatig probeert de Natuur ons te herinneren aan onze banden met haar door ontmoetingen met dieren. 'Totemdier Tarot' leert ons hoe we kunnen communiceren met dieren en hoe we door deze contacten onszelf kunnen doorgronden.
* Aura lezen voor iedereen.
Auralezen voor iedereen gaat over het leren herkennen en de praktische toepassing van onze persoonlijke aura.
Een aura is een veelkleurig, etherisch energieveld dat het fysieke lichaam omhult. Ieder mens bezit een aura en iedereen zou eigenlijk de betekenis ervan moeten kennen, d.w.z.: zou in staat moeten zijn deze kleurensluier waar te nemen en de stimulerende krachten en de waarde ervan leren te bevatten en te gebruiken.
In Auralezen voor iedereen beschrijft Ted Andrews hoe aura's kunnen worden waargenomen en hoe ze gebruikt kunnen worden om beter inzicht te verkrijgen in onszelf en anderen. Auralezen voor iedereen is een duidelijke en praktische handleiding waarmee niet alleen de beginner goed uit de voeten kan, maar waarvan ook de ervaren auralezer het nodige kan opsteken.

3)Rob Top
*Westers Sjamanisme en De Vision Quest.
Dit boek is een dringend pleidooi om deze twee werel-den naast elkaar te laten bestaan, elkaar aanvullend, versterkend en respecterend. Het is een oproep aan de lezer om zich weer open te stellen voor die andere, lang verborgen en verzwegen wereld. Rob Top laat zien welke enorme potentie deze wereld heeft voor persoonlijke ontwikkeling naar zingeving en vervulling.
Een van de meest intense manieren om met die “andere wereld” in contact te komen is het oeroude ritueel van de vision quest. Een ritueel in de vorm van de zoektocht naar een visioen tijdens een paar dagen in afzondering in de natuur. In dit boek veel voorbeelden van de schrijver en deelnemers aan zijn trainingen en quests.
Rob Top’s persoonlijke visie op westers sjamanisme en de vision quest: geen zweverig gedoe, maar een verrassende andere kijk óp, en beleving ván de wereld om ons heen. Een wereld die diep doordringt in het leven van alledag. Westers sjamanisme en de vision quest is een inspirerend boek dat spiritueel en praktisch tegelijk is!

4)Petra Nelstein
*Mijn leven als diersjamaan.
Een authentieke vorm van sjamanisme uit Zuid-Amerika, waarin voorouders, geesten, gidsen en krachtdieren deel uitmaken van een niet-alledaagse werkelijkheid. Nelstein, zelf opgeleid door haar Surinaamse oom en medicijnman Kenneth en geïnitieerd tot medicijnvrouw, schetst hoe zij als diersjamaan zo authentiek mogelijk haar missie vormgeeft, waarin zij de culturele identiteit wil handhaven maar ook compromissen sluit om dit medicijnwerk toegankelijk te maken

5)Daan van Kampenhout
*Handboek sjamanisme.
In Het Handboek Sjamanisme worden de basistechnieken van het sjamanisme stap voor stap beschreven; het gebruik van de sjamanistische trance, communicatie met krachtdieren en spirithelpers, de reis naar de andere realiteiten, technieken om meer bewust te dromen en de principes van sjamanistische genezing. Ook wordt er veel aandacht besteed aan uitgebreide technische beschrijvingen voor het zelf maken van ratels, trommels en andere krachtvoorwerpen
*Sjamanistische Rituelen.
Stap voor stap wordt duidelijk gemaakt wat sjamanisme is, wat rituelen zijn en hoe eigen sjamanistische rituelen kunnen worden vormgegeven en uitgevoerd. Sjamanische rituelen is een boeiend leesboek en een praktisch werkboek. De auteur inspireert zonder dogmatisch te zijn, hij biedt structuur terwijl hij de keuzevrijheid van de lezer respecteert.
*Werken Met Het Levenswiel.
Het levenswiel, ofwel het wiel met de vier richtingen, is een beproefde introductie voor iedereen die zich in het sjamanisme wil verdiepen. Het wiel belichaamt onze fysieke, emotionele, psychologische en spirituele krachten en processen. Wat het wiel toevoegt, is ordening, verdieping, structuur en beweging. Kennis van het wiel verdiept de blik, zowel naar binnen (ziel) als naar buiten (wereld). In het boek beschreven rituelen en oefeningen die met behulp van het wiel worden uitgevoerd, effenen de weg naar nieuwe inzichten.
*Beelden Van De Ziel.
Beelden van de ziel schetst een duidelijk beeld van het werkingsveld dat aan sjamanisme en systemisch werk ten grondslag ligt.
*De Tranen Van De Voorouders.
Slachtoffers en daders blijven altijd deel uitmaken van de geschiedenis van een collectief, hun stemmen blijven fluisteren, net buiten het bereik van ons gewone gehoor. Daan van Kampenhout laat zien hoe opstellingen en rituelen de deur openen naar het gebied van de collectieve ziel en helend werken op collectieve trauma s.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: boeken over spiritualiteit

Paranormaal/Spiritueel - Dood zijn bestaat niet. (Ontmoetingen met overledenen.) Margaretha Gieles.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: boeken over spiritualiteit

Ik ben nu bezig in:

Eenvoudig Spiritueel van Karin Bosveld.
8 wegen naar een zinvol leven.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Spiritualiteit”