Liezel

Waarschuwingen

Kunnen waarschuwingen weer komen te vervallen?
Leeuwtjuh

Re: Waarschuwingen

Nee. Dit is een tijdje geleden, ongeveer anderhalfjaar terug, wel gebeurd wegens een foute instelling waarbij ik er ineens achterkwam dat ik een gebruiker (alweer) een waarschuwing moest geven en erachter kwam dat mijn voorgaande waarschuwingen waren komen te vervallen en spoorloos waren verdwenen. Dit vond ik opmerkelijk omdat ik zéker wist dat ik die persoon al een aantal waarschuwingen had gegeven, en heb ik aan de bel getrokken omdat ik wist dat het al eerder ten sprake gekomen was. Deze instelling is toen nagekeken en verholpen, waardoor er als het goed is, geen waarschuwingen komen te vervallen. Mocht dit toch gebeuren; is er altijd nog een registratiesysteem, waar wij gebruik van maken, waarbij je feedback kunt toevoegen aan het profiel van de gebruiker.

Verder noteren wij gelukkig ook nog alles dubbel; voor het geval er een systeemfout voorkomt, zodat we het handmatig nog kunnen nazoeken in geval van (tijdelijk) geheugenverlies. (dit vindt plaats in een afgeschermd topic). Je krijgt eerst drie waarschuwingen voor lichte vergrijpen, voordat je een weekban (of iets in die trant; tijdsduur afhankelijk van de gebeurtenis) krijgt. Na de ban, begint het waarschuwingen tellen weer opnieuw. Verder zijn we ook de beroerdste niet; en plegen wij als team dagelijks grondig overleg over de gang van zaken en hoe we met bepaalde situaties om moeten gaan en hoe wij gebruik maken van maatregelen/straffen. Ieder antwoord/uitleg/bericht dat je krijgt van een collega, wordt gebackupped door de andere collega, zodat we voor één ieder consequent kunnen blijven en objectief kunnen blijven modereren.

Kortom: jullie waarschuwingen zijn (helaas) verdraaid veilig bij ons :lol:
Liezel

Re: Waarschuwingen

Duidelijk verhaal.

Ik had geen twijfel over het wel of niet terecht zijn van de waarschuwing die ik heb, die was gewoon terecht.
Alleen was ik het zelf alweer vergeten en zag het weer toen ik de tijdsinstellingen wilde veranderen. En aangezien het al een redelijke tijd geleden is, was het even gek om die waarschuwing daar te zien staan. Vandaar dat ik me afvroeg of die ook kan komen te vervallen.
Maar dan heb ik dus altijd de optie om er nog 2 bij te sparen, een weekje geen forum en dan is alles weer verdwenen ;)

Maar ik neem toch aan dat zo'n weekban ook wel ergens blijft staan? Dat gebruikers niet eindeloos weekbans zullen krijgen maar dat ook daar een limiet aan zit?
Leeuwtjuh

Re: Waarschuwingen

Dat klopt. Alle waarschuwingen en bans en meldingen van bans, of wisseling van accounts, emailadressen en/of wachtwoorden worden beschreven bij de gebruikersnotities. Deze zijn voor ons altijd zichtbaar. Als jij 3 waarschuwingen hebt gehad, en daarvoor een ban hebt gekregen, téllen wij ze niet mee bij de komende waarschuwingen. Dit wil dus niet zeggen dat deze niet zichtbaar zijn!

Op het moment dat er gebruikers zijn waarbij de waarschuwingen/bans echt de spuigaten uitloopt, gaan wij als voltallig mod-team eens overleggen wat (en of) we hier iets aan kunnen doen. Zie het zoals op een middelbare school; waarbij je uitzendformulieren/attentieformulieren krijgt. Na een stuk of tien tot vijftien worden je ouders gebeld, krijg je een vierkante week of worden er andere maatregelen genomen.

Modereren is naast het standaardwerk soms ook wel maatwerk. Er is meer voor nodig dan alleen de forumregels uit je hoofd te kennen; vooral op dit forum, zeg ik altijd maar. Je hebt soms ook situaties waarbij er uitzonderingen gemaakt moeten worden, omdat de regels alleen niet voldoende zijn of een averechts effect hebben. Denk aan suicidale uitspattingen of een extreme vlaag van woede/teleurstelling of iets dergelijks. Niets menselijks is ons vreemd, we krijgen met allerlei zaken te maken. Ook hierover wordt uitgebreid overleg gepleegd met een duidelijke motivatie en bijbehorende argumenten van het voltallige mod-team.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”