Drake

Edelstenen topic

~Edelstenen topic~

Soms zie je ze wel eens staan, zon kraampje op de markt die allerlei verschillende edelstenen verkopen die een genezende werking zouden hebben.
Genezing tegen depressie, migraine en andere kwaaltjes.
Wat is jullie mening hierover?

Zo zeggen ze dat Amethyst tegen migraine zou helpen en dat Rode Jaspis zou helpen stress te verminderen.
Spoiler:
Zo heb ik ook ergens op internet gelezen dat ze in de middeleeuwen geloofden dat de Rode Jaspis mensen zou kunnen beschermen tegen de Incubus en de Succubus, misschien wel handig voor sexverslaafden hahaha. :tongue: 011
Zelf weet ik niet wat ik hiervan moet geloven, maarja baat het niet, dan schaad het niet toch? :)
Zelf heb ik in het verleden heel erg veel te maken gehad met migraine en andere vormen van hoofdpijn, voornamelijk afkomstig van hevige spanning.
Zelf heb ik gelukkig niet zoveel last meer van hoofdpijn.
Leeuwtjuh

Re: Edelstenen topic

Hoeveel stenen heb je zelf dan? En werkten ze voor jou?
Drake

Re: Edelstenen topic

Leeuwtjuh schreef:Hoeveel stenen heb je zelf dan? En werkten ze voor jou?
Momenteel heb ik helemaal geen stenen, maar ik las pas geleden wat informatie daarover. :)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Edelstenen topic

de enige steen die voor mij zou werken op dit moment is een loepzuivere diamant aan mijn rechterringvinger :D

Helaas..pindakaas :unsure:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Edelstenen topic

Ze zijn al zeker 20 jaar op de markt met hun zogenaamde 'gezondheidswaarde'... Ik kreeg mijn eerste stenen toen ik een jaar of 4-5 was.
Ik heb ze bijna allemaal gehad, helaas zijn ze niet mee verhuisd in 2002, waardoor ik niets meer heb.

Ik vond ze altijd wel mooi voor de sier. Ik denk dat het meer de waarde is die je er zelf aan geeft.
Als jij gelooft dat het werkt, dan werkt het placebo-effect 8)

Wat Momo zegt; geldt ook voor mij. Maar Smaragd en robijnen zijn ook goed!!!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Edelstenen topic

Ik heb hier een grote en een kleine rozenkwarts liggen. Ik heb ook nog een wit steentje, wat ik altijd droeg om mijn nek. Maar ik ben de naam daarvan even kwijt ... Heb dat toch altijd wel mooi gevonden maar bij je echt goed gaan voelen komt meer kijken dan eventuele genezende stenen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Edelstenen topic

Jaren geleden heb ik er ook verschillende uitgeprobeerd (niet allemaal samen ;) ), tegen angsten, depressie's, hoofdpijn, enz...
Nooit heb ik hier enige werking van ondervonden.

Ik geloof er dus helemaal niet in en vind het soms wel erg als er veel gevraagd wordt voor zo'n steen onder het motto dat het genezende krachten zou hebben.
Vooral sinds we eens in de Eurotuin liepen, op zoek naar een steen voor in de aquarium die we toen hadden : Rozekwarts, melkkwarts en tal van andere edelstenen kon je er per kilo kopen voor een paar euro's.
Als ik dan in van die new-age winkels rozekwarts zie liggen waar ze het tienvoudige voor vragen van zo'n klomp, dan denk ik : "zou ik ook geen winkel openen, een paar blokken gaan kopen in de Eurotuin deze kapot slaan en met wat prietpraat verkopen?" 011
Maar nee hoor, daar doe ik niet aan mee!

Daarentegen begrijp ik wel dat ze voor geslijpte en in juwelen verwerkte stenen iets meer vragen, dat houdt meer in dan een blok kapot kloppen.
En zelf draag ik nu ook twee hangertjes met stenen in verwerkt, niet meer met het geloof/hoop dat ze genezende eigenschappen hebben maar omdat ik ze mooi vind.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Edelstenen topic

Memories schreef:Ik heb hier een grote en een kleine rozenkwarts liggen. Ik heb ook nog een wit steentje, wat ik altijd droeg om mijn nek. Maar ik ben de naam daarvan even kwijt ... Heb dat toch altijd wel mooi gevonden maar bij je echt goed gaan voelen komt meer kijken dan eventuele genezende stenen.
Wit kan melkkwarts zijn, of als hij eerder doorzichtig is kan het ook een bergkristal zijn ;)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Edelstenen topic

Black Rose schreef:
Memories schreef:Ik heb hier een grote en een kleine rozenkwarts liggen. Ik heb ook nog een wit steentje, wat ik altijd droeg om mijn nek. Maar ik ben de naam daarvan even kwijt ... Heb dat toch altijd wel mooi gevonden maar bij je echt goed gaan voelen komt meer kijken dan eventuele genezende stenen.
Wit kan melkkwarts zijn, of als hij eerder doorzichtig is kan het ook een bergkristal zijn ;)
Dank je. Het zou kunnen. De steen is niet doorzichtig. Ik zal eens rond gaan kijken op het internet. Maar ik houd dan voorlopig de optie van melkkwarts open. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
elgebak

Re: Edelstenen topic

Ik denk dat ze kunnen werken, maar dan vooral omdat ik denk dat dat te maken heeft met het placebo-effect. Geloven is belangrijk om het beste uit behandelingen te halen. Beetje jammer alleen dat ik zelf bijna nergens in geloof. Daar heb ik alleen mezelf mee :roll:

Terug naar “Geneeswijzen”