Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Kies voor jezelf een concreet object dat makkelijk in je tas past en dat voor jou creativiteit en inspiratie symboliseert. Denk aan speelgoed, een beeldje, een schilderskwast of mooie pen. Neem dit voorwerp het komend jaar overal mee naar toe.


Je kan het voorwerp ook zelf maken. Op die manier wordt het nog sterker. Je kan een mooie kiezelsteen zoeken en deze beschilderen en vernissen en met je meedragen. Je kan van prachtige kraaltjes een armbandje maken of een mooie hanger. Een handgeschreven briefje met een mooi gedicht. Het mag van alles zijn. Zolang je het maar bij je kan dragen.

Laat eens weten wat jij hebt gekozen of gemaakt ?
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Ik doe dit al een tijd. Ik draag mijn ketting altijd bij me.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Ik heb zo'n knuffelsteen met een zwarte kat er op. Die heb ik al een hele tijd in mijn tas. Niet alleen vanwege creativiteit of inspiratie maar deze heb ik gekocht toen onze zwarte kater overleed. Toen zag ik die steen met die zwarte kat er op en die heb ik gelijk gekocht en in mijn tas gestopt. Die heb ik dus altijd bij me..
Inzicht als Uitweg..
Magneet

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Het medaillon dat ik heb laten maken bij de geboorte van mijn tweede zoon.
Daar zit een maansteen in, het symbool van de moeder van Koning Arthur (hij heet zo). De namen van mijn man en kinderen staan erop gegraveerd, het hangt aan een ketting dat ik van mijn moeder kreeg ooit.
Dat samen met de ketting van het horloge van mijn overgrootvader dat ook mijn grootvader droeg.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Bijzonder en mooie symboliek Magneet :)
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
roos93
Berichten: 2506
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:38
Contacteer: Website

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

uhm.. mijn labello? maar dat telt vast niet :tongue:
ik heb een plukje paardenhaar in mijn tas zitten
ik weet niet precies waar het voor staat, maar het voelt gewoon goed om het bij me te hebben :)
Art is never finished, only abandoned ~ Leonardo da Vinci
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Ik draag mijn symbool altijd en eeuwig op mijn schouderblad
mijn beren tattootje cheerqd5
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Ja ik heb in dat zakje met die steen ook een donsveertje zitten en een bergkristal. Gewoon dingetjes die ik onderweg op mijn levenspad verzamelt heb die een moment van vreugde markeren.

Dus paardenhaar of tattoo.. het is allemaal iets van betekenis voor je. Daar gaat het om bij symbolen. Ze laten je herinneren aan iets moois, iets van liefde, iets leuks of iets bijzonders.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Ik draag 2 Raafjes aan mijn ketting. En ik heb een Raafjes tattoo.
Kortom, Raven is into ravensymbolen.
8)
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Mooi als je het zo uniform kan integreren in je persoonlijkheid Raven :)
Inzicht als Uitweg..
Pokemonk

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Heb een 'momo'-button op mijn jas 8)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

ow das waar ik heb er ook een van poke op mijn (bere)handtas :D

'I love my bed' 011
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Mickey~

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

ik draag geen enkel symbool. ja ik heb een maand een vriendschapsring gedragen die ik samen met mijn vriend had... maar een maand nadat we die kregen ging het dus uit... :(
volgens mij is het slecht om symbolen te dragen
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Ik weet niet of het slecht of goed is. Een symbool heeft een bepaalde betekenis en afhankelijk van de waarde van die betekenis doet het iets voor je, volgens mij. Het is een psychisch effect.
Inzicht als Uitweg..
essaid

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

ik draag geen symbolen maar als ik er een zou mogen kiezen dan het wikundige oneindigheidsteken, jeweetwel die acht op zn kant. ik denk omdat t aangeeft hoe relatief alles eigelijk is en net als een cirkel geen begin of eind heeft
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Inspiratiekaartje 14: Draag een symbool

Ik draag zes zilveren ringen ; aan elk hand één op de duim, één op middelvinger, één op pink.
Drie ervan heb ik van m'n vriendin gekregen ; één in het begin dat we samen waren (die zij voordien droeg), één toen we kort samen waren, één op vakantie in Kreta (speciaal laten maken op maat van pink).
Soms droom ik dat ik één/meerdere van m'n ringen kwijtraak en word dan in paniek wakker, om vervolgens te voelen of ik ze nog allemaal heb (m'n ringen :badgrin: ).
Ook m'n brede zilveren armband, en m'n zilveren zonnetje met amethist in (hangertje) kreeg ik van haar. Verder draag ik ook nog een hangertje van 2 dolfijnen die een maansteen "omhelzen".
Ik ben nochtans geen materialistisch persoon, en de juwelen die ik van m'n vriendin gekregen heb houden uiteraard een emotionele waarde in.
Maar zelfs de anderen zou ik nooit willen verliezen ; ik voel me naakt als er één van hen ontbreekt, 't voelt aan alsof m'n zilverwinkel ;) deel uitmaakt van mezelf.

Terug naar “Inspiratiekaartjes”