Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Inspiratiekaartje 6: Formuleer het positief



Schrijf een positieve tegenhanger voor alle ondermijnende gedachten van je innerlijke criticus deze week.

Moet je van jezelf bijvoorbeeld constant rekening houden met anderen, schrijf dan: ik richt mijn leven in zoals het goed is voor mij zonder iemand tekort te doen. Of als je innerlijke criticus zegt: je ziet er vandaag niet uit dan maak je daarvan: ik mag er gewoon zijn zoals ik ben en dat is prima.

Houd dit papier dus steeds bij de hand deze week en vul het steeds aan als je innerlijke criticus zich weer roert. Kijk er daarna eens wekelijks naar.

Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Inspiratiekaartje 6: Formuleer het positief

ik mag later nog aanvullen he :)

voor nu:

Het gaat beter met de dag gaan en de dokters gaan het zonder veel omhaal oplossen en dat is klaar
Ik ga nog lekker kunnen werken en onafhankelijk zijn, niemand tot last
Krullen die kroezen door vocht zijn mooi want het is tenminste volume
Iedereen die ik graag zie gaat nog zeker honderd jaar oud worden en ik zal nooit alleen zijn,dus geen verlatingsangst nodig
De zon gaat deze winter veel schijnen, het wordt de warmste ooit en die gaat gevolgd worden door nog een betere zomer
Ik ben nuttig en er bestaan mensen die mij nodig hebben.
Men mist mij als ik er niet ben zowel hier als in het echte leven.

Ik had het erger kunnen treffen met wat was en was is 001_rolleyes
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 6: Formuleer het positief

Zo is het Momo.. volume met krullen.. wow ik wou dat ik dat kon zeggen.. ik heb van dat prachtige stijle haar wat sochtends net een baal stro is waar iemand op heeft gelegen...

O nee positief he: ik heb mooi stijl haar zonder/nauwelijks met volume zodat het mooi glad en strak langs mijn hoofd hangt.. als het gewassen en gefohnt is.. elke ochtend.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Inspiratiekaartje 6: Formuleer het positief

nog beter positief met humor [applaus]

(het mijne lijkt op een ontplofte baal stro)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Inspiratiekaartje 6: Formuleer het positief

Mystica schreef: Schrijf een positieve tegenhanger voor alle ondermijnende gedachten van je innerlijke criticus deze week. Als je innerlijke criticus zegt: je ziet er vandaag niet uit dan maak je daarvan: ik mag er gewoon zijn zoals ik ben en dat is prima.
Oh jee, en je moet het natuurlijk als absolute waarheid verkondigen? Lastig, hoor! [027] Het voelt namelijk altijd veiliger aan door er een aantal afzwakkingen te gebruiken.
Bijvoorbeeld: "Ik heb mijn werk redelijk goed gedaan" ipv "Ik heb mijn werk goed gedaan."
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Inspiratiekaartje 6: Formuleer het positief

redelijk is nog een twijfelachtige connotatie aan verbonden vh.Ik denk als je het echt positief wil uiten dat je dan vb zeg.

Ik heb mijn werk naar mijn kunnen goed gedaan, of ik voel dat ik het voor nu goed gedaan heb.
Dan sta je positief achter het feit dat je het redelijk goed gedaan hebt

Het is een moeilijke uitleg,maar ik heb hem duidelijk verwoord ;)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Inspiratiekaartjes”