Gebruikersavatar
DocBrown
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2018 21:13

Obsessieve seksuele gedachten

Hoi iedereen, in alle anonimiteit van het internet hoop ik hier een oplossing te vinden voor ik naar een psycholoog stap.
Het is namelijk niet iets wat ik de huisarts graag vertel. Ik ben een 21-jarige jongen, gewone thuissituatie en al vier jaar gelukkig met mijn vriendin. geen homoseksuele/biseksuele gevoelens en verder niets heel bijzonders.
Als kind heb ik mijn ouders betrapt tijdens de seks. Ik heb mijn moeder mijn vader oraal zien bevredigen en dat beeld gaat natuurlijk niet zomaar uit je geheugen.

Echter, sinds een jaar of twee (na het zien van Tarantino's Hatefull Eight met een scène waarin een man gedwongen wordt een andere man oraal te bevredigen) komen er beelden naar voren dat ik gedwongen een man oraal bevredig als ik er langer dan 10 minuten mee aan de praat ben o.i.d.
Deze beelden/gedachten kan ik tot op heden niet blokkeren en ik begin er ondertussen van te gruwelen.

Heeft iemand tips om zulke dingen te blokkeren/vergeten?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Obsessieve seksuele gedachten

Je hebt een soort dwanggedachte ontwikkeld die getriggerd is door een scène uit een film.
Als de dwang- en angstgedachte een man oraal te moeten bevredigen dusdanig frequent optreden dat je er op dagelijkse basis last van hebt, lijkt inderdaad verstandig om hier met een pyscholoog over te praten.

Het is belangrijk om te weten dat angst- en dwanggedachtes de ansgt feitelijk voeden en in stand houden. Waarom jij jezelf plaats in de rol van slachtoffer dat tot het ongewenst plegen seksuele handelingen gedwongen wordt valt op afstand niet te beoordelen.

Er zijn een paar voor de hand liggende vragen, die je aan de hand van je verhaal kunt stellen. Dat zal een psycholoog ook doen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
DocBrown
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2018 21:13

Re: Obsessieve seksuele gedachten

Dank voor de reactie! Aan wat voor vragen moet ik dan denken?
Het is inderdaad waar dat die film scène het hele proces getriggerd heeft, maar ik zou niet weten waar het vandaan komt.
Ik ben niet misbruikt o.i.d., geen seksueel contact gehad met mannen of iets anders dat die dwang-/angst gedachte kan veroorzaken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Obsessieve seksuele gedachten

Voor de hand liggende vragen zijn bijvoorbeeld:

Wat voelde je toen je zag dat je moeder jouw vader oraal bevredigde?
Hoe was de relatie met je ouders?
Hoe is je relatie met je huidige vriendin?
Hoe vindt jij het om door je vriendin oraal bevredigd te worden?

Met betrekking tot de scène uit 'The Hateful Eight', zou ik me kunnen voorstellen dat een psycholoog zou willen achterhalen hoe je er tegenover staat als iemand een seksuele handeling pleegt om zijn leven, of dat van een ander te redden.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”