Gebruikersavatar
Orion1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:06

Vriend die verslaafd is

Beste mensen,

Een goede vriend van mij is naar mijn vermoeden verslaafd aan verschillende soorten drugs. We rookten vroeger samen wel eens een jointje. In mijn bijzijn heeft hij een aantal keer speed gebruikt. Altijd als ik hem zie heeft hij een paar biertjes op of is al dronken. XTC gebruikte hij eerst alleen op feestjes, nu weet ik dat hij het thuis ook gewoon gebruikt. Cd reiniger (4-FMP) is hij blijkbaar ook groot fan van, hij heeft een grote fles staan, gevuld met lege 4-FMP flesjes.
Ik zou naar zijn ouders kunnen stappen. Daar heb ik al eerder mee gedreigd toen hij na lang met wiet gestopt te zijn weer was begonnen (zijn ouders hebben hem van de wiet af geholpen). Ik heb hem gezegd dat ik aan het overwegen was wat ik belangrijker vond: onze vriendschap of zijn gezondheid. Wiet rookt hij nu ook weer, als hij maar geld heeft.
Wat kan ik doen om hem te helpen?

Met vriendelijke groeten,
Orion
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vriend die verslaafd is

Als je denkt dat zijn ouders nog greep om hem hebben zou ik proberen om de ouders van je vriend in te lichten over het drugs gebruik van hun zoon. Dan heb je tenminste iets gedaan. Daarna kun je altijd nog overwegen of je nog verder wil gaan met deze vriendschap.

Veel succes.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”