Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2021 21:14

Wat kun je doen tegen vervelende dwanggedachten?

Ik heb al jaren een soort van stress. Ook wil ik vaak snel vriendschappen weer afbreken. Lukt het me niet om normaal te werken. Op dit moment heb ik een Wajong. Waar ik me wel voor schaam. Soms heb ik dwangmatige gedachtes als ik bij mensen ben. Ook kan ik soms dagenlang niet slapen. Gelukkig gaat 't nu wat beter, omdat ik heel veel wandel.

Ik heb vroeger problemen gehad met drank. Nu heb ik besloten om helemaal te stoppen. Wat soms nog wel moeilijk is. Maar ondertussen al drie jaar gestopt. Dit heb ik gedaan om stemmingswisselingen te voorkomen.

Ik vraag me af wat ik kan doen als ik dwanggedachten krijg en daardoor stress krijg? Ik weet dat ik het zelf doe, maar hoe kan ik 't afleren? Ik probeer zelf al mij af te schermen van teveel prikkels.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat kun je doen tegen vervelende dwanggedachten?

Ik vraag me af wat ik kan doen als ik dwanggedachten krijg en daardoor stress krijg? Ik weet dat ik het zelf doe, maar hoe kan ik 't afleren? Ik probeer zelf al mij af te schermen van teveel prikkels.
Denk aan mooie, positieve dingen. Dingen waar je blij van wordt. Denk ook aan de dingen waar je een pluimpje voor verdient en waar je trots op kunt zijn. Je bent al drie jaar gestopt met drank. Dat is heel knap. 045.gif

Leer jezelf te waarderen en lief voor jezelf te zijn, Je hoeft je niet te schamen dat je Wajong hebt, je bent echt niet minder dan een ander.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”