♛ Wei ✖u

Opleiding

Ik zit in het Beroeps Secundair Onderwijs en zit in het 6e jaar lassen.

In het Beroeps Secundair Onderwijs is de leerstof die je moet studeren en kennen vrijwel miniem aangezien je vele dingen leert vanuit de praktijk. Het is zo dat ik interesse heb in vier verschillende dingen; psychologie, bedrijfsmanagement, fotografie en ontwerpen ivm bv. websites of affiches.

Helaas heeft het BSO hier helemaal geen voorbereiding op en door de fouten die ik heb gemaakt in het secundair onderwijs stel ik me de vraag of ik mij wel ooit in één van die vier opleidingen kan verdiepen aangezien de voorkennis bv. in wiskunde (voor bedrijfsmanagement) zeer beperkt is.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen zowat helpen. :(
♛ Wei ✖u

Re: Opleiding

Is het normaal dat posts niet kunnen aangepast worden? :confused:
Mijn laatste zin klopt niet.
elgebak

Re: Opleiding

Helaas heeft het BSO hier helemaal geen voorbereiding op en door de fouten die ik heb gemaakt in het secundair onderwijs stel ik me de vraag of ik mij wel ooit in één van die vier opleidingen kan verdiepen aangezien de voorkennis bv. in wiskunde (voor bedrijfsmanagement) zeer beperkt is.
Wie zegt dat je zonder voorkennis nooit zult kunnen doen wat je wilt? Die voorkennis is dan toch alsnog te krijgen? Ik heb het zelf ook, ik wil graag de opleiding voeding & diëtetiek doen en heb daarvoor voorkennis van scheikunde nodig. Scheikunde heb ik slechts één jaar op vmbo niveau gehad. Eerst dacht ik dat ik de opleiding dan maar moest wegstrepen, tot ik me bedacht dat ik ook gewoon eerst voor mezelf een jaartje scheikunde kan gaan leren en dan pas met de opleiding beginnen. Wat je niet gedaan hebt is altijd nog te doen. Koop boeken van het vak dat je wilt leren, volg lessen/cursussen of zoek net als ik een vriend die een heel goede docent is :D
tommy9119

Re: Opleiding

Sowieso is het best goed te doen om die 'voorkennis' nog op de opleiding zelf te verkrijgen, je zal iets meer je best ervoor moeten doen en in het begin zullen je punten misschien wat lager zijn, maar onmogelijk is het zeker niet. ;)

Terug naar “Jongerenforum”