MoMoAngel

Neerwaartse spiraal, in eigen wereldje leven.

Hallo iedereen,

Allereerst mijn excuses, mocht dit bericht in een verkeerd topic staan!

Mijn naam is Monique, ik ben 19 jaar.
Toen ik 14 was, heb ik een periode gehad waarin ik niet naar school durfde.
Als reden had ik dat ik bang was dat mijn mede-leerlingen mij gingen pestten.
Dit idee werd zo echt voor me, dat ik mijn tijd met mijn ouders thuis heel erg ging waarderen.
Elke minuut heb ik waardevol gemaakt in mijn ogen, door met mijn broertjes en ouders leuke dingen te
gaan doen. Ik telde de minuten af, de volgende dag moest ik naar school van mijn ouders.

Dit was 1 situatie.

Dit heb ik nog een keer gehad toen ik 17 was. Ik had een vriend en ik was heel gelukkig met hem.
Ik kreeg plotseling het idee om het uit te maken, en dat idee heb ik zo ver doorgedrongen
dat ik op een gegeven moment vreemd ben gegaan, als reden om het uit te maken.
In mijn hoofd leek het net alsof dat alles beter maakte. Laterna mistte ik mijn inmiddels ex,
en wou ik hem terug. Ik wist echt niet hoe ik in godsnaam aan dat idee kwam.

Nu heb ik een nieuwe vriend. Ik hou ontzettend veel van hem.
Op school heb ik een hele leuke klas, ik ga ook veel op stap.
Het probleem is alleen dat ik me te snel hecht aan de jongens van mijn klas. Ik heb als idee in mijn
hoofd om verliefd te worden, en wil ook constant bij die bepaalde jongens zijn.
Dit is niet alleen mijn hoofd dat het probleem maakt, maar ook mijn gevoel.

Ik heb dus eigenlijk 2 problemen : 1. teveel denken en mezelf uiteindelijk zover krijgen dat ik die dingen ook echt ga doen, zonder na te denken over de gevolgen. ik heb mezelf dan ook echt niet in de hand. 2. ik hecht me veel te snel aan anderen en ben daarnaast ook heel bang om mensen te verliezen. Ik houd van alles en iedereen


Mijn vraag is, wat moet ik hiermee? Is het te koppelen aan faalangst, verlatingsangst?
En dat ik helemaal in mijn eigen wereld verkeer, hoe moet ik dat zien?

Kan iemand mij helpen


Monique

p.s ik heb ook de neiging om situaties te ontvluchten. dan voel ik me veilig.
dalinaa16

Re: Neerwaartse spiraal, in eigen wereldje leven.

Hoi,
ik wil je graag helpen want ik herken een paar dingen van mijzelf in jou.
wat bedoel je precies dat je in een eigen wereld leeft?
uit mijn ervaring heb ik meegemaakt het gevoel alsof je er niet echt bij bent ook al zit je er wel of loop je buiten. en wat betreft verlatingsangst.. ik heb een vriend nu 2 jaar bijna en elke keer als hij iets doet wat niet kan zeg ik er wel wat van maar ga niet door we praten het niet echt uit omdat er anders ruzie van komt en ben ik heel bang dat hij bij me weggaat.. bedoel je zoiets toevallig?

Terug naar “Jongerenforum”