Ashe

Homo of niet?

Hallo idereen,

ik ben verliefd op een vriend van me, maar ik vermoed meer en meer dat hij homo is. dft001 Vorig jaar hebben we een relatie gehad, maar die was van korte duur. Ik was namelijk degene die het heeft uitgemaakt (god weet waarom) en ik merkte dat dat hem erg pijnlijk lag ook al zei hij dat niet. Dat jaar heeft hij nog een aantal vriendinnetjes gehad, maar net als bij mij was dat niet echt een intieme relatie. Dit jaar had hij opeens geen enkele vriendin meer en ging hij er ook niet naar opzoek.
Een vriendin zei dat hij vorig jaar waarschijnlijk nog onzeker was en nu pas echt zeker is dat hij homo is. Dat kan allemaal wel zijn, maar ik heb het gevraagd (toen we alleen waren) en hij zei dat hij dat niet was. Ik geloof het echter niet echt; hij gedraagt zich gewoon zo anders. Hij stapt als een homo, maakt soms rare bewegingen met zijn handen en knuffelt nogal liefdevol met andere jongens. Ik weet ook wel dat het gewoon voor de lol kan zijn, want hij gedraagt zich soms kinderachtig zoals de andere jongens. Toen ik bij hem was (nog niet zo lang geleden) kwam hij tegen mij zitten, maar het leek eerder vriendschappelijk hoe hij met mij om ging. Hij heeft nooit echt iets met meisjes gehad (behalve wat relaties die niets voorstelden) en iedereen denkt ook dat hij homo is, zelfs ouders van vrienden waar hij soms naartoe gaat. Alleen hijzelf weet of gelooft het niet.

Maar kan iemand die nu homo is dan wel iets voor mij gevoeld hebben? Of deed hij gewoon alsof? confused5 En het ergste; ik ben (terug) op hem.


Hopelijk kunnen jullie mij helpen of een goede raad geven.
Rose

Re: Homo of niet?

Misschien is die jongen wel bi-sexueel of wil/kan hij voor zichzelf nog niet toegeven dat hij op jongens valt.
Vaak vinden jongeren in de puberteit dat moeilijk. Hoe oud zijn jullie?
Het kan ook zijn dat hij je wel heel leuk vindt maar gewoon als goede vriendin.

Er kunnen zoveel dingen mogelijk zijn, dat is lastig om te zeggen.
Het enige dat ik je mee kan geven is om er met hem eens over te praten, over je onzekerheden en hoe hij jullie vriendschap ziet en wat jullie er beiden van verwachten.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Homo of niet?

Ashe schreef:hij gedraagt zich gewoon zo anders. Hij stapt als een homo, maakt soms rare bewegingen met zijn handen en knuffelt nogal liefdevol met andere jongens.
Ik moet eigenlijk ontzettend lachen om dat zinnetje. [027] Als een jongen zich ‘anders’ gedraagt hoeft dat nog lang niet te wijzen op homoseksuele geaardheid, hoor. ;-) Jij vindt hem toch leuk en bent verliefd op hem? Wat maakt het dan uit of iedereen meent dat hij homo is?

Mijn wel gemeende advies luidt: als je van elkaars gezelschap kunt genieten (en ik neem aan dat jullie dat doen,) trek je dan niets aan van wat anderen zeggen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Homo of niet?

Zoals Rose reeds schreef kan hij inderdaad biseksueel zijn.
Het lijkt inderdaad ook of hij er niet helemaal uit is, en leeftijd kan daar een rol is spelen.
Mijn eerste vriendin was ook nog best jong toen ik haar leerde kennen en had noch met jongens of meisjes voordien een echte relatie gehad.
Zij had toen ook twijfels : was verliefd net als ik, maar vertelde me ook openlijk dat ze nooit zeker zou zijn over haar geaardheid indien ze nooit iets zou hebben met een jongen.
Vond ik eerlijk, maar maakte haar uiteraard duidelijk dat ik haar niet wou delen of tijdelijk vreemd wou laten gaan :-P
De relatie is uiteindelijk toch gestrand, maar dat lag zeker niet enkel aan haar ik had er ook schuld bij.
Daarna heeft ze naar mijn weten (2 waarvan ik zeker weet) enkel nog jongens gehad, al ben ik zeker dat ze bi is en ze toen wel echt van me hield.
Misschien heb ik haar op bepaalde gebieden ontgoocheld in die tijd en heeft ze daarom nooit meer een relatie met een vrouw durven aangaan, misschien is het toch iets gemakkelijker om door het leven te gaan met een partner van het ander geslacht als je bi bent.

Je mag aan jezelf niet gaan twijfelen bedoel ik daarmee : die jongen zal geen relatie aangegaan zijn met jou als hij niet bi/homo is.
Hoogstens ga je dan eens experimenteren met zoenen maar geen relatie aangaan.
Ik denk dat het weinig zin heeft om opnieuw met hem een relatie aan te gaan zolang hij er niet aan uit is.
Maar je gevoelens kenbaar maken kan ook geen kwaad.

Enkel op gedrag zou ik niet afgaan : vaak denken wij van bepaalde vrouwen wel eens "dat is er waarschijnlijk ook één ;) " en zijn dat pure hetero's en omgekeerd.
Iedereen heeft vrouwelijke en mannelijke trekjes, die duiden niet steeds op de geaardheid.
Doch aangezien jullie al een relatie deelden is de kans wel groot dat hij homo is of bi.
Joeriboy

Re: Homo of niet?

Hij kan bi zijn, of het nog niet weten, of er nog niet aan toe zijn om het te vertellen. Geef 'm de tijd om er zelf mee te komen. Als jullie voor elkaar bedoeld zijn, dan komt dat moment vanzelf een keer. Maar snap wel dat het lastig is als je verliefd bent op 'm.......

Terug naar “Jongerenforum”