Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Gehaat

Ik ben 19 jaar geworden en ik ben altijd opgegroeid in haat. Ik heb een grote familie, mijn ouders hebben allebei veels broers/zussen en vroeger gingen ze veel met elkaar om. Ik werd zonder reden gehaat door bijna iedereen in mijn familie. Ik was een klein kind toen, en ik werd toen gehaat. Kan je je voorstellen hoe het is om in pure haat te leven en op te groeien?? Ik begrijp dat velen niet weten wat echte haat is, en dat is beter ook zo, maar het is echt verschrikkelijk om in haat op te groeien, al helemaal als klein kind. Toen Hyves vroeger populair was, werden er MEERDERE anti-hyves van mij gemaakt... Met mijn naam, mijn foto en werden er dingen erop gezet. Ik werd niet eens gepest, maar ik werd ZO VEEL gehaat... Later ook nog op Twitter... Werd er een anti-account van mij, met naam en foto aangemaakt door een paar meisjes, omdat ik geen relatie met een van hun vriendin kon krijgen ofzoiets. Ik ben totaal niet de persoon die gepest werd, ik kan mijn mannetje staan. Wat mensen achter hun scherm durven te zeggen, durven ze niet recht in mijn gezicht.

Wat kan het zijn dat ik zo erg gehaat word, want het is niet 'slechts' één keertje gebeurd. Ik heb ook helemaal niks met mijn familie nu ik ben opgegroeid. Ik ga niet met zulke lage mensen om die zomaar een kind gaan haten (echte haat).

Ik zit volgend jaar in examenjaar 6 Vwo, en ipv dat ik word aangemoedigd door mensen uit mijn familie, word ik gehaat en zegt eentje ''jij doet het niet goed op school''. Terwijl ik de enige uit de familie ben, naast 1 andere, die een vwo-diploma gaat halen. << om maar een voorbeeld te noemen.

Ik heb twee sterke persoonlijkheden ontwikkeld door mijn jeugd (denk ik).

- De ene is ongeveer dat ik een heel goed hart heb en nooit iemand kwaad wil doen en cool ben. Ja, ik ben arrogant en koppig, maar dat ben ik gewoon al qua persoonlijkheid.

- De tweede is dat ik mentaal in staat ben om iemand door een muur heen te gooien voor de kleinste redenen.

Op school word er ook vaak gezegd dat ik snel mijn hoofd verlies om de kleinste redenen. Een jongen zat aan mijn tas (tijdens les), voor de grap er een beetje mee klooien, en hij zei dat ik hem aankeek alsof ik hem wilde vermoorden. Mijn blik, mijn ogen, bedoelde hij. Ik wilde hem niet vermoorden, maar ik voelde toen adrenaline komen en woede opkomen.
Waarom heb ik zulke totaal verschillende kanten?... Kan het misschien komen omdat ik in constante haat ben opgegroeid? Ik had nooit haatgevoelens tegenover iemand anders...

Volhoudertje, ik weet wat u probeert als u antwoordt op mijn berichten, maar om eerlijk te zijn, ik ben zulke houdingen meer dan gewend helaas (helaas voor mij), dus het doet me eigenlijk niks. Ik ben altijd verbaasd wanneer iemand eens vriendelijk antwoord op me, want ik ben niet anders gewend dan gehaat te worden. Een voordeel is dat niemand me kan kwetsen. Ik weet gewoon niet hoe ik dit het best kan uitleggen voor jullie, want ik denk dat niemand weet wat echte haat is :( Ik heb heel lang gewacht met dit plaatsen, omdat ik dacht dat niemand me zou begrijpen .
Wat moet ik nou om van mijn duistere kant af te raken... Ik wil niemand pijn doen, maar aan de andere kant komt dan weer die pure haat terug en woede dat ik iemand door een muur heen kan gooien
Gebruikersavatar
Sigma²
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 nov 2014 01:26

Re: Gehaat

Gabriel,

Ik verkies je een eerlijk antwoord te geven in plaats van een antwoord wat je wilt horen. Je geeft aan veel te worden gehaat, en dit is de schuld van die velen. Is het dan toch niet eens tijd om achter je oren te krabben? Het is natuurlijk klote om gehaat te worden, of het idee te hebben dat je gehaat wordt. Als je dit lang genoeg voor jezelf zo ziet, dan wordt dat natuurlijk jou waarheid. Ik ken je niet in het echt, dus ik kan niet oordelen hoe jij je gedraagt, wellicht kan het aan je gedrag liggen dat mensen zo tegen je doen.
Ik had eerder al eens een aantal berichten van je gelezen, je lijkt nogal vol te zijn van jezelf, opzich niets mis mee maar het leek wel iets narcistisch te hebben, wellicht dat je hierdoor je gedrag juist niet goed kan corrigeren.
Ook het verhaal over close-minded zijn, dit is het niet vatbaar zijn voor de meningen en gedachten van anderen, en alles voornamelijk bekijkt uit je eigen perspectief.

Jij zegt te willen veranderen, probeer eerst eens een goede zelfbeschouwing te creëren, de vragen als "waarom wordt ik zo gehaat" zouden natuurlijk ook deels weleens aan je eigen gebreken kunnen liggen. Echter is dat wel aan jezelf om uit te zoeken. Over je thuis situatie kan ik niets zeggen, als kind kan je daar inderdaad niet veel doen, je ouders moeten er eigenlijk gewoon voor je zijn als kind zijnde.

Voor de rest wens ik natuurlijk niemand toe het gevoel te hebben dat hij gehaat wordt. Hoe zit dat vandaag de dag dan, op school bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Volhoudertje, ik weet wat u probeert als u antwoordt op mijn berichten, maar om eerlijk te zijn, ik ben zulke houdingen meer dan gewend helaas (helaas voor mij), dus het doet me eigenlijk niks.
Oh, denk jij al van te voren te weten wat ik ga antwoorden? Nou, dat lijkt me sterk! [027]
Je moet de mensen echt niet onderschatten, er zijn heus wel meer mensen die weten wat het is
om wat 'minder geliefd' te zijn. Je gebruikt het woord 'haat' iets te gretig naar mijn smaak.
Dat is een veel te sterk woord dat de lading van je verhaal niet dekt.

Het is zoals Sigma zegt, zelfreflectie is niet altijd even makkelijk, maar je zou je inderdaad
eens kunnen afvragen of de oorzaak voor je geringe populariteit niet bij je zelf zou moeten zoeken.
Je komt over als een zeer pedant mannetje die van zich zelf beweert dat hij zo'n sterk karakter
heeft. Dat roep je wel, maar diep van binnen ben je gewoon een heel onzeker mannetje die
zijn onzekerheid op een krampachtige manier probeert te overschreeuwen.
Tja, daar trappen we op dit forum natuurlijk niet in, je bent wat dat betreft zo ontzettend
doorzichtig, daar kijken we dwars doorheen.

Probeer je niet groter voor te doen dan je bent, dan komt alles prima in orde. Je hoeft
jezelf echt niet altijd te bewijzen, daar is niemand namelijk van onder de indruk.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Ik ben 19 jaar geworden en ik ben altijd opgegroeid in haat. Ik heb een grote familie, mijn ouders hebben allebei veels broers/zussen en vroeger gingen ze veel met elkaar om. Ik werd zonder reden gehaat door bijna iedereen in mijn familie. Ik was een klein kind toen, en ik werd toen gehaat.
Ja, for some reason or the other - in sommige families is een enorme behoefte aan een zondebok.
En de 2 kanten die je beschrijft begrijp ik wel.Ten eerste je goede hart - wees daar zuinig op! Die kant van jou weet en voelt, hoe oneerlijk het is, hoeveel pijn en het doet, en "dat dit niet zo zou moeten zijn".
De andere kant die je beschrijft is je woede. De functie van gezonde woede is jou beschermen. Het @#÷% €£¥₩ van de zondebok zijn, is dat je je in feite niet mag/ kunt verdedigen. Maar op school heb je die functie niet (hoop ik vurig! ) - en als iemand jou just for fun kliert, krijgt hij of zij een enorme emmer over het hoofd gekieperd. (Dat jouw emmer hartstikke vol is, snap ik - en dat 'een paar druppels' reactie beter zou werken dan die hele emmer, kan ik me ook voorstellen. )
Waarom heb ik zulke totaal verschillende kanten?...
Join the club en breek je hier het hoofd niet over. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.
Zolang de gezonde woede niet omslaat in haat (pesten, een zondebok nodig hebben, geniepeig zijn, streken uithalen en wat al niet) is er weinig aan de hand.
En als gezegd, wees vooral zuinig op je goede hart, dat is wat mensen mensen gelukkig maakt - zowel jouzelf als anderen. (Boeddhistische spreekwoorden willen nog wel eens stellen, dat wie pest zichzelf net zo goed ongelukkig maakt. En dat wie wijs is, daarom inziet, dat je er maar het beste mee kunt stoppen, van pesten word je dus nooit echt gelukkig, hoe akelig het je die ander ook maakt - wat dus in zichzelf frustrerend is....)
Ik ben altijd verbaasd wanneer iemand eens vriendelijk antwoord op me, want ik ben niet anders gewend dan gehaat te worden. Een voordeel is dat niemand me kan kwetsen. Ik weet gewoon niet hoe ik dit het best kan uitleggen voor jullie, want ik denk dat niemand weet wat echte haat is :( Ik heb heel lang gewacht met dit plaatsen, omdat ik dacht dat niemand me zou begrijpen .
Nou, ik ben benieuwd wat je van deze posting vindt...!
Wat moet ik nou om van mijn duistere kant af te raken... Ik wil niemand pijn doen, maar aan de andere kant komt dan weer die pure haat terug en woede dat ik iemand door een muur heen kan gooien
Eh mensen van Jung tot Freud, van Rogers tot Shapiro, en ga nog maar een tijdje door....- zouden zeggen:
probeer dit NIET. De donkere kant is er, dat weet je - dat is al heel wat.
En de kant van je goede hart is er ook. Erg belangrijk.
"Streven naar heiligheid, perfectie, etc. door het ontkennen, ongedaan en wat al niet willen met je donkere kant", dat leidt meestal maar tot rampen. Bespaar jezelf die rampen, er is al ellende genoeg geweest in jouw leven - of liever gezegd te veel.

Hoofdzaak is, dat je goed voor jezelf zorgt, en dat je je donkere kant een elementaire ruimte gunt.
"Kieper de emmer leeg" op manieren die geen kwaad doen, en met jezelf beschermen is op zichzelf niets, maar dan ook niets mis (al denken diegenen die jou haten om hen moverende redenen daar vast en zeker anders over, maar dat staat hier in wezen los van.)
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 14 apr 2015 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quotes hersteld. Een Tip: Gebruik de 'Voorbeeld' button voor je op 'Bevestig' klikt..
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Gehaat

volhoudertje schreef:
Gabriel16 schreef:Volhoudertje, ik weet wat u probeert als u antwoordt op mijn berichten, maar om eerlijk te zijn, ik ben zulke houdingen meer dan gewend helaas (helaas voor mij), dus het doet me eigenlijk niks.
Oh, denk jij al van te voren te weten wat ik ga antwoorden? Nou, dat lijkt me sterk! [027]
Je moet de mensen echt niet onderschatten, er zijn heus wel meer mensen die weten wat het is
om wat 'minder geliefd' te zijn. Je gebruikt het woord 'haat' iets te gretig naar mijn smaak.
Dat is een veel te sterk woord dat de lading van je verhaal niet dekt.

Het is zoals Sigma zegt, zelfreflectie is niet altijd even makkelijk, maar je zou je inderdaad
eens kunnen afvragen of de oorzaak voor je geringe populariteit niet bij je zelf zou moeten zoeken.
Je komt over als een zeer pedant mannetje die van zich zelf beweert dat hij zo'n sterk karakter
heeft. Dat roep je wel, maar diep van binnen ben je gewoon een heel onzeker mannetje die
zijn onzekerheid op een krampachtige manier probeert te overschreeuwen.
Tja, daar trappen we op dit forum natuurlijk niet in, je bent wat dat betreft zo ontzettend
doorzichtig, daar kijken we dwars doorheen.

Probeer je niet groter voor te doen dan je bent, dan komt alles prima in orde. Je hoeft
jezelf echt niet altijd te bewijzen, daar is niemand namelijk van onder de indruk.
Mensen haten me omdat ik succesvol, slim en knap ben.
Ik heb het over echte haat! Ik weet dat haat een heel sterk begrip is en ik weet wat echte haat is. Ik werd echt gehaat door bijna mijn hele familie en wat moet ik er als kind aan doen? Ik kan niet op mezelf gaan leven op een leeftijd als 10 jaar. Er werd letterlijk naar me geschreeuwd ''JIJ KOMT NOOIT VER OP SCHOOL'', terwijl ik zo hard mijn best deed om elk jaar over te gaan. Begrijpt u dan niet dat het heel veel voor mij betekent om volgend jaar mijn vwo-diploma te halen?

Volhoudertje, hoe kunt u zeggen dat ik onzeker ben en geen sterke persoonlijkheid heb? Ik heb mijn hele jeugd in haat moeten leven en opgroeien en alsnog ben ik sterk overeind gebleven, ga ik volgend jaar naar 6 vwo en heb ik alsnog mijn eigen sterk karakter ontwikkeld, dat laatste terwijl mijn familie me zo erg onderdrukt heeft. Hoe kan iemand dat een zwak persoonlijkheid noemen?

Hoe kan iemand mij onzeker noemen als ik van mezelf durf te zeggen dat ik knap ben, slim ben en een sterke persoonlijkheid heb? Ik zeg dat niet alleen op dit forum om stoer over te komen. Ik snap dat u uw kans wilt pakken, nu ik heb gezegd dat ik niet te kwetsen ben, u reageert echt precies zoals ik wilde.
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Mensen haten me omdat ik succesvol, slim en knap ben.
Dit geeft ergens al heel erg aan dat je onzeker bent.
Gabriel16 schreef:Ik heb het over echte haat! Ik weet dat haat een heel sterk begrip is en ik weet wat echte haat is.
Jouw definitie van "haat' gaat iets te ver. Wat je beschrijft is iets waar veel mensen zich in kunnen herkennen, dus om het dan meteen haat te noemen vind ik iets te ver gaan.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Hoe kan iemand mij onzeker noemen als ik van mezelf durf te zeggen dat ik knap ben, slim ben en een sterke persoonlijkheid heb?
Daarom juist! [027] Je schijnt niet helemaal te begrijpen dat het behoorlijk pedant is om zoiets over je zelf te verkondigen. Je hebt met dat soort uitspraken eerder de lachers mee op de hand dan dat het serieus genomen wordt. Dat zal je onderhand toch wel gemerkt hebben?

Ik geloof best dat jouw familie je niet altijd even netjes behandeld heeft. Je mag er ook best trots op zijn dat je die nare ervaringen achter je hebt gelaten, maar het lijkt me toch iets te ver gaan om dat van de daken te schreeuwen. Bescheidenheid siert de mens. In de regel kun je het beter aan anderen over laten uitspraken te doen over het al dan niet hebben van een 'sterke persoonlijkheid'. Het is sociaal gezien namelijk bepaald niet 'slim' om zulke uitspraken over jezelf te doen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Gehaat

volhoudertje schreef:
Gabriel16 schreef:Hoe kan iemand mij onzeker noemen als ik van mezelf durf te zeggen dat ik knap ben, slim ben en een sterke persoonlijkheid heb?
Je schijnt niet helemaal te begrijpen dat het behoorlijk pedant is om zoiets over je zelf te verkondigen. Je hebt met dat soort uitspraken eerder de lachers mee op de hand dan dat het serieus genomen wordt. Dat zal je onderhand toch wel gemerkt hebben?
Ik begrijp jullie ook niet. Hoe komen jullie erbij dat ik onzeker ben, als ik zoiets over mezelf zeg? Wat moet ik dan? Zeggen dat ik mezelf lelijk vind? Oh wow dan ben ik zeker wel zelfverzekerd!!! Ik zeg iets niet als ik het niet meen, jullie staan ook niet open voor andersdenkenden. Er zijn inderdaad mensen zoals ik die zichzelf echt knap vinden. Ik twijfel niet aan mezelf, ik ben oud genoeg om te weten wat ik wel ben en wat ik niet ben.
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Gehaat

Je moet anderen niet met mij vergelijken. Jullie doen alsof jullie mijn innerlijk kennen. Ik bepaal zelf wel wat ik over mezelf zeg en wat ik over mezelf vind.
Lost Soul schreef:dus om het dan meteen haat te noemen vind ik iets te ver gaan.
Wat weet jij van mijn situatie?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Ik zeg iets niet als ik het niet meen, jullie staan ook niet open voor andersdenkenden. Er zijn inderdaad mensen zoals ik die zichzelf echt knap vinden. Ik twijfel niet aan mezelf, ik ben oud genoeg om te weten wat ik wel ben en wat ik niet ben.
Ik twijfel er niet aan dat jij jezelf heel knap vindt, dat mag je ook best van jezelf vinden, hoor.
Ik probeer je er alleen op te wijzen dat het in sociale situaties niet erg handig is om dat soort
uitspraken over jezelf te doen.
Je bent toch oud en wijs genoeg om goed bedoelde raad in de wind te slaan, dus waar zou jij je
dan nog druk om maken?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Je moet anderen niet met mij vergelijken. Jullie doen alsof jullie mijn innerlijk kennen. Ik bepaal zelf wel wat ik over mezelf zeg en wat ik over mezelf vind.
Lost Soul schreef:dus om het dan meteen haat te noemen vind ik iets te ver gaan.
Wat weet jij van mijn situatie?
Gabriël, je bent hier op een forum. Er is dus altijd een wisselwerking tussen mensen. Als je iets schrijft krijg je daar reacties op. Soms zijn het misschien reacties die je wat minder vind, maar wellicht kan je er toxh iets mee.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Gehaat

volhoudertje schreef:
Gabriel16 schreef:Ik zeg iets niet als ik het niet meen, jullie staan ook niet open voor andersdenkenden. Er zijn inderdaad mensen zoals ik die zichzelf echt knap vinden. Ik twijfel niet aan mezelf, ik ben oud genoeg om te weten wat ik wel ben en wat ik niet ben.
Ik twijfel er niet aan dat jij jezelf heel knap vindt, dat mag je ook best van jezelf vinden, hoor.
Ik probeer je er alleen op te wijzen dat het in sociale situaties niet erg handig is om dat soort
uitspraken over jezelf te doen.
Je bent toch oud en wijs genoeg om goed bedoelde raad in de wind te slaan, dus waar zou jij je
dan nog druk om maken?
Zeg ik dat ik me druk maak? Nee. Welke goed bedoelde raad eigenlijk? Die van Janneke is als enige goed bedoeld in dit topic.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb gewoon genoeg vrienden, dus ik word niet door iedereen gehaat. Echter, op school word ik ook gehaat door aardig wat mensen. Waarom? Toevallig heb ik de hoogste cijfers. Ik krijg ook vaak hatelijke blikken naar me toe als we cijfers terugkrijgen, meerendeels van de klas heeft een onvoldoende en ik heb weer een 8 of 9. Het zijn niet alleen hatelijke blikken, maar ook dat ik buitengesloten word, mensen verzinnen verhalen over me en verspreiden ze. Ik kan niet eens meer normaal praten met mensen voordat er half geschreeuwd wordt tegen me. Mensen die ik nauwelijks eerder heb gesproken!!! Alleen omdat ze er niet tegen kunnen dat ik nou eenmaal hoge cijfers haal.

Kan je je inleven hoe het is om altijd zo in haat te leven? Kijk dit filmpje van 1 minuut als je wil weten wat ik bedoel met pure haat:




er is zo vaak in mijn familie geroepen ''ik wilde dat je dood was''
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Gehaat

Zeg ik dat ik me druk maak? Nee. Welke goed bedoelde raad eigenlijk? Die van Janneke is als enige goed bedoeld in dit topic.
Hoezo? Ik vind dat Sigma, Volhoudertje, Lost Soul, ook prima reacties gavan waar je misschien iets mee zou kunnen. Als je geen reacties wil waar je misschien niets mee kan of wat anders is dan je graag zou willen, dan ga je maar lekker met Janneke klessebessen in een privébericht ofzo, of je opent gewoon niets. Vreemd dat je de rest teniet doet met het punt dat het allemaal niet goed bedoelt is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Gehaat

Memories schreef:
Zeg ik dat ik me druk maak? Nee. Welke goed bedoelde raad eigenlijk? Die van Janneke is als enige goed bedoeld in dit topic.
Hoezo? Ik vind dat Sigma, Volhoudertje, Lost Soul, ook prima reacties gavan waar je misschien iets mee zou kunnen. Als je geen reacties wil waar je misschien niets mee kan of wat anders is dan je graag zou willen, dan ga je maar lekker met Janneke klessebessen in een privébericht ofzo, of je opent gewoon niets. Vreemd dat je de rest teniet doet met het punt dat het allemaal niet goed bedoelt is.
Die reactie van Sigma kan ik inderdaad wel mee, maar ik bedoelde te zeggen dat die van Janneke echt goed bedoeld was. Ik heb ook antwoord gegeven op Sigma in mijn vorig bericht. Wat moet ik ermee als Volhoudertje en Lost Soul mij onzeker noemen terwijl ik zeg dat ik heel zelfverzekerd ben? Ik heb het gevoel dat ik niet serieus word genomen als ik wat zeg.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:
Memories schreef:
Zeg ik dat ik me druk maak? Nee. Welke goed bedoelde raad eigenlijk? Die van Janneke is als enige goed bedoeld in dit topic.
Hoezo? Ik vind dat Sigma, Volhoudertje, Lost Soul, ook prima reacties gavan waar je misschien iets mee zou kunnen. Als je geen reacties wil waar je misschien niets mee kan of wat anders is dan je graag zou willen, dan ga je maar lekker met Janneke klessebessen in een privébericht ofzo, of je opent gewoon niets. Vreemd dat je de rest teniet doet met het punt dat het allemaal niet goed bedoelt is.
Die reactie van Sigma kan ik inderdaad wel mee, maar ik bedoelde te zeggen dat die van Janneke echt goed bedoeld was. Ik heb ook antwoord gegeven op Sigma in mijn vorig bericht. Wat moet ik ermee als Volhoudertje en Lost Soul mij onzeker noemen terwijl ik zeg dat ik heel zelfverzekerd ben? Ik heb het gevoel dat ik niet serieus word genomen als ik wat zeg.
Als jij van mening bent dat je iets echt niet bent, dan laat je het liggen en doe je er niets mee. Dat zal je nog wel veel vaker tegenkomen op het forum. En niet alleen op het forum, ook buiten het forum. Dat is nou eenmaal zo. Het gevoel dat je hebt dat je je niet serieus genomen voelt, ligt in jezelf.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Zeg ik dat ik me druk maak? Nee. Welke goed bedoelde raad eigenlijk?
Je kunt toch lezen? Je citeert het stuk tekst zelfs waarin het staat! Even goed lezen, hoor knul. [027]
Gabriel16 schreef:er is zo vaak in mijn familie geroepen "ik wilde dat je dood was"
Dat zal zeker heel vervelend en naar voor je geweest zijn. Ook het feit dat je niet erg
geliefd bent op school zal niet prettig voor je zijn. School is een voorbijgaande periode.
Straks heb je fijn je VWO diploma op zak en dan heb je met je medescholieren niets meer te maken.
Zit de rit nog maar even uit, zou ik zeggen. Het is nu april, dat hou je tot het eind
van het schooljaar best wel vol.

Wat je YouTube filmpje betreft: het Engelse werkwoord 'to hate' laat zich niet letterlijk in
het Nederlands vertalen als 'haten'. De betekenis van het Engelse woord is genuanceerder en
kent meer schakeringen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sigma²
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 nov 2014 01:26

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef: Mensen haten me omdat ik succesvol, slim en knap ben.
Ik heb het over echte haat! Ik weet dat haat een heel sterk begrip is en ik weet wat echte haat is. Ik werd echt gehaat door bijna mijn hele familie en wat moet ik er als kind aan doen? Ik kan niet op mezelf gaan leven op een leeftijd als 10 jaar. Er werd letterlijk naar me geschreeuwd ''JIJ KOMT NOOIT VER OP SCHOOL'', terwijl ik zo hard mijn best deed om elk jaar over te gaan.
Het kan niet dat mensen je daarom haten, (succelvol, slim en knap) ik denk dat je die illusie voor jezelf gevormd hebt, wellicht mede door je thuis situatie.
Met mensen op school zit het niet zo wanneer jij hogere cijfers haalt dan hun, dat ze je daarom gaan haten. Mocht daar al haat van ontstaan, dat je hoge cijfer haalt, komt het niet doordat jij hoge cijfer haalt, maar door dingen die voorafgaand zijn. Wellicht vinden mensen je gedrag vervelend en/of irritant, over het algemeen worden mensen met een grote eigendunk niet heel erg gewaardeerd. Daaruit volgt dat je weinig goed kan doen in hun ogen. Dit is dus niet om de redenen die jij in je hoofd haalt.
Daarnaast om terug te komen op echte haat, deze situaties op school kunnen haast onmogelijk echte haat voorstellen, probeer die illusie uit je hoofd te zetten.

Nou even op de kern waar je onderwerp over gaat. Het gene wat jij wilt is van je woede afraken, want daar gaat het hier eigenlijk nauwelijks over. Dit koppel jij aan dat haat gebeuren, zou ermee te maken kunnen hebben ja. Maar wat zijn nou de dingen die jij bedacht hebt, die je nu aan jezelf wilt gaan veranderen?
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Gehaat

Als je niet tegen kritiek/adviezen/meningen van anderen kunt, wordt dan geen lid van een forum. Ik vraag me af wat je nu eigenlijk van dit forum en de mensen hier verwacht?
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Gehaat

Sigma² schreef:
Gabriel16 schreef: Mensen haten me omdat ik succesvol, slim en knap ben.
Ik heb het over echte haat! Ik weet dat haat een heel sterk begrip is en ik weet wat echte haat is. Ik werd echt gehaat door bijna mijn hele familie en wat moet ik er als kind aan doen? Ik kan niet op mezelf gaan leven op een leeftijd als 10 jaar. Er werd letterlijk naar me geschreeuwd ''JIJ KOMT NOOIT VER OP SCHOOL'', terwijl ik zo hard mijn best deed om elk jaar over te gaan.
Het kan niet dat mensen je daarom haten, (succelvol, slim en knap) ik denk dat je die illusie voor jezelf gevormd hebt, wellicht mede door je thuis situatie.
Met mensen op school zit het niet zo wanneer jij hogere cijfers haalt dan hun, dat ze je daarom gaan haten. Mocht daar al haat van ontstaan, dat je hoge cijfer haalt, komt het niet doordat jij hoge cijfer haalt, maar door dingen die voorafgaand zijn. Wellicht vinden mensen je gedrag vervelend en/of irritant, over het algemeen worden mensen met een grote eigendunk niet heel erg gewaardeerd. Daaruit volgt dat je weinig goed kan doen in hun ogen. Dit is dus niet om de redenen die jij in je hoofd haalt.
Daarnaast om terug te komen op echte haat, deze situaties op school kunnen haast onmogelijk echte haat voorstellen, probeer die illusie uit je hoofd te zetten.

Nou even op de kern waar je onderwerp over gaat. Het gene wat jij wilt is van je woede afraken, want daar gaat het hier eigenlijk nauwelijks over. Dit koppel jij aan dat haat gebeuren, zou ermee te maken kunnen hebben ja. Maar wat zijn nou de dingen die jij bedacht hebt, die je nu aan jezelf wilt gaan veranderen?
Geen echte haat? Mij buitensluiten masaal en bijna schreeuwen tegen mij, alleen omdat ik hoge cijfers haal, is dat normaal? Verhalen over mij verzinnen en verspreiden, opdat mij het leven op school zuur wordt gemaakt, dat stelt niks voor? Het gebeurt niet door 1 of 2 personen op school, maar bijna iedereen. Mensen die ik gewoon niet eens ken roepen me wat na als ik langsloop, niet voor de grap, maar het is gewoon pure haat. Ik heb uit mijn jeugd heel veel ervaring gehad aan gehaat worden, dus ik weet wel wanneer iemand me echt haat. Ik kan niet eens normaal nieuwe mensen leren kennen op school.

Ik begrijp gewoon niet dat ik hier mijn verhaal vertel en er mensen zijn die het licht opvatten alsof ik me maar aanstel en overdrijf confused5

Lost_soul , ik ben gewoon gevoeliger als het op dit onderwerp aankomt. Ik verlies snel mijn hoofd
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Gehaat

Gabriel16 schreef:Ik begrijp gewoon niet dat ik hier mijn verhaal vertel en er mensen zijn die het licht opvatten alsof ik me maar aanstel en overdrijf confused5


Ik geloof best dat je allemaal nare ervaringen met je familie achter de rug hebt en dat ze op school niet allemaal even aardig tegen je zijn. Maar als ik jouw berichten op het forum lees verbaast me dat eigenlijk niet. Je mag van jezelf best vinden dat je slim bent of dat je een 'sterk karakter' hebt, maar ik neem dat je dat dus duidelijk aan de buitenwereld laat merken. Tja, dan vraag je er ook een beetje om hoor! Zo naïef ben je toch niet om te denken dat je daar door niemand op afgerekend zal worden? Dat doet pijn, maar soms moeten mensen op een bikkelharde manier leren aan welke sociale regels ze zich beter kunnen houden.
Het leven is een leerschool. Het belangrijkste is dat je er lering uit trekt, als je straks een vervolgopleiding gaat doen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Gehaat

Het leven is een leerschool ... en je medemensen zijn je docenten. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Gehaat

En naast dat je veel van anderen kan leren, kan er ook van alles plaatsvinden binnenin jezelf.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”