Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Van nature wantrouwend en hatend, minachting voor emotionele, gevoelige mensen

volhoudertje schreef: 15 aug 2022 20:05
Je mag mensen haten, je mag tegen mensen neerkijken maar in de omgang behandel je iedereen met respect, dat is voor mij het belangrijkst.
Goede omgangsvormen zijn zeker belangrijk. Maar is het wel eens bij je opgekomen dat je mensen ook wel eens ten onrechte kunt haten? Dit topic draagt de titel 'Van nature wantrouwend en hatend, minachting voor emotionele, gevoelige mensen.' Waar hebben deze mensen het aan verdiend dat jij ze minacht?
Je kan het vergelijken met iemand die openlijk racistisch is diegene zou nooit zijn denkbeelden/meningen tegenover een bevolkingsgroep verkondingen waar hij van binnen een afkeer tegen koestert als hij in een situatie beland waarin hij de enige/een van de weinige is tegenover een meerderheid van de bevolkingsgroep die hij minacht, dat doet hij puur alleen om escalatie te voorkomen en de sfeer goed te houden.
Beste Schaduw, heb jij niet in de gaten dat jouw gedrag op dit forum in tegenspraak is met wat jij hier beweert? Je verkondigt dat je de mensen op dit forum, die alle in de categorie 'emotioneel en gevoelig' vallen, haat en minacht. Vindt jij dat werkelijk netjes en de sfeer goed houden? Je staat hier letterlijk te vloeken in de kerk en mensen te schofferen door ze 'zwak' te noemen. Waar komt die onterechte haat toch vandaan en wordt het niet eens tijd dat jij je mening gaat bijstellen? En beantwoordt eens de gewetensvraag: ben jij werkelijk zo veel meer dan een ander dat jij het recht hebt om op mensen neer te kijken?
“Waar hebben deze mensen het aan verdiend dat jij ze minacht?”

Dat hebben ze nergens aan verdiend, ik minacht ook niet de persoon zelf, ik minacht die specifieke karaktereigenschap. Ik heb als topic titel inderdaad minachting voor die mensen gezet, dat kan beter minachting voor die eigenschap zijn dan voor die hele persoon zelf.

En beantwoordt eens de gewetensvraag: ben jij werkelijk zo veel meer dan een ander dat jij het recht hebt om op mensen neer te kijken?

Nee, zeker niet, ik ben niet meer om op andere mensen neer te kijken. Neerkijken op mensen heeft voor mij ook niks te maken met het hebben van een statuspositie. Neerkijken op mensen is voor mij niks meer dan het minachten van de persoon als individu, voor hoe diegene is, voor hoe die in elkaar zit, voor zijn/haar omgangsvormen, voor het disrespect naar de ander, voor de slechte omgangsvormen. Ik heb mensen in mijn leven meegemaakt die ondanks dat ze geen hoge sociale status hadden hele mooie karakters hadden, ik persoonlijk kon het veel beter met dat soort mensen vinden dan mensen die vanwege hun status zich beter voelden maar zodra je ze leerde kennen, walgelijke persoonlijkheden waren. Met walgelijk doel ik op achterbaks, misgunnend, twee gezichten, jaloers.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Van nature wantrouwend en hatend, minachting voor emotionele, gevoelige mensen

“Waar hebben deze mensen het aan verdiend dat jij ze minacht?”

Dat hebben ze nergens aan verdiend, ik minacht ook niet de persoon zelf, ik minacht die specifieke karaktereigenschap. Ik heb als topic titel inderdaad minachting voor die mensen gezet, dat kan beter minachting voor die eigenschap zijn dan voor die hele persoon zelf.
Dan stel ik voor, om verdere misverstanden te voorkomen, de titel van dit topic aan te passen.
Wat vindt je van Van nature wantrouwend tegen mensen met specifieke karaktereigenschappen ? Het wijkt niet te veel af van het origineel en lijkt me een kernachtige samenvatting van hetgeen je hier wilt bespreken. Ga je hier mee akkoord?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Van nature wantrouwend en hatend, minachting voor emotionele, gevoelige mensen

volhoudertje schreef: 15 aug 2022 20:41
“Waar hebben deze mensen het aan verdiend dat jij ze minacht?”

Dat hebben ze nergens aan verdiend, ik minacht ook niet de persoon zelf, ik minacht die specifieke karaktereigenschap. Ik heb als topic titel inderdaad minachting voor die mensen gezet, dat kan beter minachting voor die eigenschap zijn dan voor die hele persoon zelf.
Dan stel ik voor, om verdere misverstanden te voorkomen, de titel van dit topic aan te passen.
Wat vindt je van Van nature wantrouwend tegen mensen met specifieke karaktereigenschappen ? Het wijkt niet te veel af van het origineel en lijkt me een kernachtige samenvatting van hetgeen je hier wilt bespreken. Ga je hier mee akkoord?
Ga ik zeker mee akkoord

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”