Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Heb behoefte om te praten over: eenzaamheid

Ik ga er echt aan onderdoor...

Hoe is het met jullie eenzaamheid? is het iets wat vaak op de voorgrond zit. Je twijfelt misschien aan een goed vriend/vriendin? Je wilt graag ergens bij horen of contact met een bepaald persoon maar het lukt niet.

Ja het is natuurlijk een heel breed onderwerp maar in mijn leven is dit erg actueel. En ik denk ook wel dat het echt iets is wat vaker speelt. Het is goed om dit onderwerp vaak bespreekbaar te maken. Omdat ik het interessant vind en misschien wat leer hier en dat het momenteel weer terug is. Veel mensen zijn er niet open over. Want ik heb het vaak bespreekbaar gemaakt en zelfs mensen waarvan ik dacht dat het voor de zon ging hebben er ook zo nu en dan last van. Dit was een eye opener.

Over mij..

Ik moet echt iets doen qua sport of werk.
Maar ik heb ooit gekeken voor een studie logos maken. Maar daarvoor moest ik alleen studeren. En als ik daar alleen al aan denk. Pfff. Maar ik heb mijn dwang in zoverre verslagen dat nu dit onderwerp weer omhoog komt. Yikes.

Het is zo zwaar momenteel dat ik ook geen spel meer kan spelen of nog iets voor mezelf kan doen. Depressie ligt dan al vlug om de hoek.

Gisteren ben ik toch weggeweest met het idee dat het me goed zou doen..maar ik voel me uit het systeem gefilterd van mensen met mobieltjes en veel vrienden zijn weg of getrouwd. En daar sta ik dan doelloos.

Ik ben wel erg trots omdat ik tenminste voor iedereen me best heb gedaan en het contact heb geprobeerd te houden met iedereen. Hoewel het ook aan de andere kant vaak onduidelijk is en ik misschien zelf weer in een negatieve modus zit. Maar whatever ik heb echt mijn fu..best gedaan.

Maar dit slepende gedoe werkt niet om zo maar contact te blijven onderhouden. Ik ben niet zo sterk. 😆 Ik vecht als een tijger maar gisteren zakte ik wat in.

Daarom moet ik zelf invulling vinden.

Dus 1. Ik moet iets vinden zodat ik onder mensen ben. 2. Mijn theorie is dat ik misschien nog niet de juiste groep heb gevonden. 3. Momenteel kan ik nu al vast hier wat aanmoediging vinden.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb behoefte om te praten over: eenzaamheid

112019 schreef: 26 mei 2022 12:34 Dus 1. Ik moet iets vinden zodat ik onder mensen ben. 2. Mijn theorie is dat ik misschien nog niet de juiste groep heb gevonden. 3. Momenteel kan ik nu al vast hier wat aanmoediging vinden.
'Onder de mensen zijn' is een ruim begrip, je kunt daar veel kanten mee uit. Gelukkig worden we op dit moment niet meer geplaagd door beperkende Corona maatregelen en valt er deze zomer voldoende te beleven. Ga er eens op uit om leuke dingen te beleven, met een beetje geluk kom je daar vast wel leuke gezellige mensen tegen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Heb behoefte om te praten over: eenzaamheid

Tsja zelfs dat kan ik dus niet meer momenteel. Ik weet ook niet wat voor activiteiten..maar zowiezo bedankt voor je berichtje @volhoudertje

Maar ik hoop dat ik weer sterker ben om dat te doen wat je zegt. Maar ik heb een peptalk nodig eerst of iets motiverends. Maar wie weet.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb behoefte om te praten over: eenzaamheid

Waar moet je naar jou gevoel sterker in worden? Als je iets wilt bereiken zul je ook stappen moeten zetten, het initiatief zal van jou uit moeten komen. Kijk eens in het plaatselijke uitkrantje, of op het internet wat er binnenkort te doen is. Ga eens naar een muziekvoorstelling, pak eens een bioscoopje of ga ergens koffie drinken. Er zijn voldoende mogelijkheden, maar de eerste stap zul je zelf moeten zetten. Als je niets doet gebeurt er ook niets.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Heb behoefte om te praten over: eenzaamheid

@volhoudertje zoals jullie weten ben ik recent een nieuwe start begonnen en heb me eerste sportdag erop zitten ook ben ik bezig met verdere plannen. Maar ik ben ergens tegen aangelopen die mijn eenzaamheid meer verklaard.

Ik denk dat ik borderline heb..het kan eigenlijk niet bij mannen. Maar ik vertoon veel symptonen. Zo heb ik een erg gevoel in verlatingsangst. Maar daar ben ik sinds de nieuwe start meer bewust van? En het is ook weer goed nieuws omdat ik zo dingen in een beter perspectief kan zien. En over je vraag van sterker bedoelde ik mee dat ik soms zoveel pijn en afstand ervaar dat ik niet meer wilde omgaan met mensen. Maar nu is er wel wat veranderd na deze ontdekking.

Maar het nieuwe begin is redelijk tot nu toe. Ik moet dat echt als iets goeds zien.
Ik was zeer blij maar toch had ik vandaag wel een huilbui. Maar ik weet dat ik ook bog maar recent gestart ben. Dus nee ben wel blij. Maar heb nog wel pijn af en toe. Maar ik denk dat het af zal nemen. Want als je te lang onderwater zit zal het even duren voordat het water uit je oren is dat een beetje als voorbeeld. Een beetje raar voorbeeld haha..maar kon ff niks bedenken.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb behoefte om te praten over: eenzaamheid

Ik denk dat ik borderline heb..het kan eigenlijk niet bij mannen. Maar ik vertoon veel symptonen.
Hoe kom je er bij dat borderline eigenlijk niet bij mannen zou kunnen voorkomen? Dat is beslist niet waar. Overigens is de term 'borderline' verouderd en vervangen door de afkorting ERS (Emotie Regulatie Stoornis). Dat is een veel betere omschrijving van de probelmatiek.
Want als je te lang onderwater zit zal het even duren voordat het water uit je oren is dat een beetje als voorbeeld. Een beetje raar voorbeeld haha..maar kon ff niks bedenken.
Dat is helemaal geen raar voorbeeld, het is een heel treffende vergelijking.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Heb behoefte om te praten over: eenzaamheid

Thanks @volhoudertje voor de andere benaming van borderline.

Ga er zeker wat dieper induiken.

Haha, fijn dat je het voorbeeld mooi vond en dat het duidelijk overkwam.😄
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”