Gebruikersavatar
student2001
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2022 11:45

20 en nul ervaring

Halllo,

Ik ben een jongen van twintig jaar oud en ik merk dat ik het erg jammer vind dat ik zo weinig relaties met leeftijdsgenoten heb gehad in mijn leven en ik ook geen raad ermee weet om dit nu ik ouder ben wel te krijgen. Ik heb het dan over zowel vriendschappelijke relaties als romantische.

Qua vriendschap heb ik gelukkig wel vrienden, maar ik merk dat ik weinig verbondenheid heb met mijn vrienden. Aan de ene kant heb ik drie vrienden met wie ik heel veel gemeen heb en het echt leuk vind om mee af te spreken, alleen hebben ze bijna nooit tijd om af te spreken (en wanneer wel heb ik meestal geen tijd) en andere kant heb ik nog een paar vrienden die wel veel willen afspreken maar waarmee ik mij niet meer echt verbonden voel. Dit leidt bij mij echt tot een gevoel van eenzaamheid en ik weet ook niet hoe ik nieuwe vriendschappen moet aanknopen.

Op romantisch gebied heb ik nul ervaring en dat stoort mij inmiddels mateloos, ik weet niet hoe ik een meid moet versieren en ben alleen maar afgewezen (toegegeven, maar een keer een harde nee, maar die zal mij altijd bijblijven tot ik wel een keer een positieve ervaring heb opgedaan). De meeste mensen die ik ken hebben dit wel en de jongens die dit niet hebben die ik ken van mijn leeftijd zijn niet per se sociaal handige of aantrekkelijke jongens. Dit geeft mij erg veel onzekerheid, wat het nog moeilijker maakt. Ik heb nog nooit gezoend, nog nooit seks gehad en nog nooit een relatie gehad, terwijl je bij de gemiddelde twintigjarige alle drie de doosjes kunt afkruizen.

Tot slot weet ik ook niet waar het allemaal aan ligt. Ik ben aardig en attent. Ik bedenk leuke plannen en leef actief. Ik heb hobby's (ik speel gitaar, schrijf, hou van uitgaan, wandelen, reizen, vechtsport, zeilen en deed aan hockey) en ben in bijna alles oprecht geïnteresseerd. Ik ben helemaal niet kieskeurig (zowel qua vrienden als voor romantische contacten). Ik hoor alleen maar van mensen dat ik super sociaal ben en er knap uitzie. Ik studeer aan de universiteit en doe een opleiding die toch wel is omkleed met enig aanzien. Qua negatieve eigenschappen praat af en toe misschien eens iets teveel, ben ik iets te eerlijk, kan ik iets te enthousiast doen en net wat te veel drammen. Maar dat is het dan ook wel.

Waarom lukt het mij niet om gewoon vriendschappen (daarmee bedoel ik uitgenodigd worden voor feesten, meegevraagd worden op vakanties, met een groep uitgaan, naar een festival gaan en etc) op te bouwen en romantische contacten te initiëren en onderhouden? Ik vraag het aan mijn ouders, maar die zeggen alleen maar dat het in mijn hoofd zit. Toch begint het erg moeilijk te worden om mijzelf nog knap te vinden als er geen enkel meisje is dat interesse in mij toont (voor zover ik door heb). Ik dacht ook dat door aan mijzelf te werken en er niet op te focussen het wel beter zou worden, maar dat is ook niet echt het geval. Ik heb nu allemaal extra hobby's en zie er nog beter uit en uiteindelijk vraag ik me af of ik ooit goed genoeg zou zijn om op een normale manier vrienden en een relatie te hebben. Dan kijk ik in de spiegel en zie ik daar een van de knapste mensen die ik ooit heb gezien en toch voel ik me de hele dag lelijk omdat ik maar geen meiden kan krijgen. En dan denk ik misschien is mijn karakter kut. En dan ben ik vervolgens de enige die een oude mevrouw helpt die valt of een kind z'n moeder helpt vinden waardoor mijn eigen planning in de war komt en denk ik wat is er mis met mijn persoonlijkheid?

Ik begin echt een beetje ten einde raad te raken en wat ik dus vooral wil vragen (sorry voor het lange verhaal) is of mensen hier tips hebben voor een studerende jongen van twintig om vrienden en romantische contacten te krijgen. Ik wil niks forceren maar heb geen zin om straks een doctorstitel te hebben en dat maar naast m'n bed te moeten hangen zodat ik niet alleen slaap.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: 20 en nul ervaring

Twijfel niet teveel aan jezelf, vergelijk jezelf niet met anderen, doe geen geforceerde pogingen om situaties naar je hand te zetten, maar blijf bij jezelf en wie je bent. Dat is in een notendop het advies dat ik je wil geven.

Twintig is een leeftijd die voor veel jonge mensen onzekerheid met zich meebrengt. Je zet net de eerste schreden in het volwassen leven, er is veel om te leren en te ontdekken. Wie van je vrienden, kenissen of studiegenoten kan met zijn hart op het hart verklaren dat hij het vanaf het begin goed gedaan heeft en succes heeft gehad? Het antwoord is: niemand.

Laat je niet ontmoedigen, er is geen haast. Alles komt op zijn tijd en je zult met volle teugen kunnen genieten van de dingen waar je nu naar verlangt en van droomt. ;-)
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”