Gebruikersavatar
AnoniemS
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:00

We hadden een afspraak, nu ben ik een bedrieger

Hallo,

Ik (26) en mijn vriendin (25) waren 7 jaar samen.

Iedereen zag ons aan als het "perfecte koppel" als we samen buiten kwamen. Hoe dan ook.. op meer dan één vlak was dat niet echt waar (de mensen zien natuurlijk niet wat er afspeelt achter de schermen).

Om met de deur in huis te vallen.. Een grote onenigheid waar we het over hadden was seks. Niet dat we hierover vaak ruzieden of dergelijke. Maar we hebben dit doorheen onze volledige relatie zelden gehad (het laatste 1,5 jaar niet).

Ik ben iemand die nogal graag communiceer en alles meteen uitpraat. Tijdens één van onze "communciceersessies" die we met elkaar hadden, kwam zij over de dag met een oplossing.

Misschien zijn we wel op ieder vlak voor mekaar gemaakt behalve op seksueel vlak, zei ze. Ze kwam met het voorstel om mij "mijn gang te laten gaan, zolang dat zij hier maar niets van zou merken". Dit zou volgens haar onrechtstreeks voordelig zijn voor onze relatie. Ik vond dit in het begin redelijk raar. Ookal hadden we al meer dan een jaar geen seks meer, had ik haar nog nooit bedrogen en zag (zie) ik haar nog steeds doodgraag, hoe groot de drang ook was naar seks.

Mijn gedachten bleven de komende weken er rond dwalen en uiteindelijk dacht ik, misschien is dat voorstel van haar zo gek nog niet? Ik ben hier zelf toen nog eens over begonnen en ze deed hier vrij laks over. "Ja, zoals ik zei: doe maar. Maar ik wil er niets over weten."

Een tweetal weken geleden is dit ook gebeurd. Zoals ik eerder zei, ben ik iemand die communicatie belangrijk vind.
Ik ben dan ook de afspraak niet volledig nagekomen: ik moest zeggen wat er gebeurd is.

Zij is hierbij hysterisch geworden, is op mij beginnen slaan, heeft de helft van ons meubilair gesloopt, etcetera.
Nu blijkt het dat zij dit aanzag als een soort van test van mijn trouwheid.

Ben ik zo een onbenul? Ik dacht dat wij als twee volwassen mensen een afspraak hadden gemaakt om onze relatie te redden. Zij noemt het een test, ik noem dit eerder een valstrik.

Ik begrijp dat ik haar heb gekwetst op de een of andere manier, maar toch. Zij maakt mij nu uit van bedrieger (zonder uiteraard het volledig plaatje te vertellen) over onze gehele vriendengroep, kennissen en probeert zelf roet in het eten te gooien op mijn werk.

De mensen die het dichtste bij mij staan weten het complete verhaal maar ik ben beu om alles te moeten vertellen.

Mijn vraag is: had ik dit moeten inzien? Waar ligt de fout?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: We hadden een afspraak, nu ben ik een bedrieger

Mijn vraag is: had ik dit moeten inzien? Waar ligt de fout?
Je bent geen bedrieger. Ik vind het voorstel van je vriendin om jou je gang te laten gaan met andere vrouwen zolang zij er maar niets van merkt, best wel merkwaardig. Ik vind niet dat jou iets te verwijten valt, je bent er liever open en eerlijk over als je vreemd gaat, dat lijkt me een prima houding. Je aan de afspraak houden dat jij vreemd mag gaan zolang zij er maar niets van merkt is gewoon niet te doen, daar zal zij zich bij moeten neerleggen. Dan had ze dat voorstel maar niet moeten doen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”