Gebruikersavatar
21jarigemeid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 16:51

Ben ik lesbisch of is dit een fase?

Ha, fijn dat je dit leest.

Ik worstel er al een tijdje mee. Val ik op mannen, vrouwen, of beide?

Ik weet dat ik mijzelf niet in een hokje moet plaatsen, maar het geeft toch "zekerheid"

In mijn jeugd heb ik welleens vriendjes gehad, op de middelbare begon ik een crush te krijgen op mijn vrouwelijke docente nederlands, maar ook op mijn mannelijke muziekleraar... hierdoor begon ik met de struggle op wie ik nou eigenlijk val.

Ik zelf denk dat die middelbare crushes te maken hadden met een moeder/vader figuur zoeken ivm slechte opvoeding.

Maar goed, ik ben inmiddels 21 en ik woon begeleid. (ivm trauma's in mn jeugd, en loop daardoor op sommige dingen vast)

Nu heb ik verschillende begeleiders en begeleidsters. Maar ik merk op dat ik steeds meer "walg" van t idee dat ik met een man zoen/seks heb. En dat ik meer nadenk over vrouwen, meer kijk naar ze en mij ook aangetrokken tot ze voel.

En zo ook tegen mijn begeleidster (25 jaar).
Vanaf moment 1 hadden wij een klik, en ik krijg zelfs kriebels als ze langs komt voor een gesprekje. We hebben heel erg veel gemeen, en toevallig is zij lesbisch. Ik merk dat we beide veel flirten maar hoe weet ik nou of dit een fase is of dat ik echt op vrouwen val?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ben ik lesbisch of is dit een fase?

Welkom op het forum :)

Omdat je zelf beschrijft dat je 'crushes' waarschijnlijk te maken hadden met het missen en zoeken naar een moeder/vader figuur is het met die voorbeelden niet na te gaan of je op mannen, vrouwen, beide, of welke vorm dan ook valt.

Wat je niet beschrijft is wat de trauma's in je jeugd waren, waardoor het lastig in te schatten is waarom je walgt van het idee om seks te hebben met een man of met een man te zoenen. Natuurlijk kan het komen omdat je op vrouwen valt of meer naar vrouwen trekt, maar deels kan het mogelijk ook komen door trauma. Dat kan dus een combi zijn van beide en dat maakt het best lastig.

Je schrijft dat je kriebels krijgt als je begeleidster langskomt, dat je heel veel met haar gemeen hebt en dat ze toevallig lesbisch is.
Je beschrijft dat jullie beide veel flirten, maar is dat echt zo? Of wil je dat gewoon heel graag erin zien?
Zij is namelijk een begeleidster van jou, flirten en kans op een relatie, met begeleidsters, is geen goed idee. Ik geloof niet dat zij flirt met jou. Je gaat namelijk een hulpverlenersband aan en geen mogelijke liefdesband.

Het kan best zijn dat je op vrouwen valt, aantrekkingskracht voelt, maar in dit geval is het meer een mechanisme richting je begeleiders, gezien willen worden, zoekend zijn, door trauma heel begrijpelijk.

Of je op vrouwen valt, leer je langzaamaan door te ontdekken, komt vanzelf naar voren, en staat los van je eigen begeleiding.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”