Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 11 jun 2021 07:28 Intussen zijn we enkele dagen verder. Er wordt geen psycholoog meer gevonden die me wil helpen. Het is toch straf dat in een land met een minister voor dierenwelzijn, er geen hulp wordt geboden als er mensenrechten worden geschonden en dat er ook geen hulp mogelijk blijkt voor de slachtoffers van mensenrechtenschendingen?

Waarom zouden er meer mensen toch stemmen op extreme politieke partijen????
Het is voor mij nooit een reden om te stemmen op extreme partijen. Er is voor mij nooit een reden om te stemmen op extreme partijen.

Daarnaast is er over het algemeen voldoende hulp voor allerlei zaken en problemen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Memories schreef: 11 jun 2021 10:43 Het is voor mij nooit een reden om te stemmen op extreme partijen. Er is voor mij nooit een reden om te stemmen op extreme partijen.
Uw gezondheid is ook niet naar de kloten door corrupte politici en ambtenaren?
Ik ga simpelweg niet stemmen. Geen stem voor een centrumpartij staat gelijk aan meer macht voor extreme partijen, volgens het huidig stemgedrag van de Vlaming.
Memories schreef: 11 jun 2021 10:43 Daarnaast is er over het algemeen voldoende hulp voor allerlei zaken en problemen.
Waar vindt u hulp in verband met corrupte ambtenaren en politici????
Verleden jaar heeft een leverancier een product afgezet dat in strijd was met de millieuwetgeving. Het product is afkomstig van een internationaal bedrijf. Er is en was nergens een probleem. Ondanks dat de verpakkingen nog verzegeld waren, was ik verantwoordelijk voor de contimentatie en moest ikzelf opdraaien voor de correcte vernietiging van het geleverde product? Ik heb dus betaald voor de aankoop en vernietiging van de goederen?! Enkel bij dit éne bedrijf kan ik dit product aankopen. Voor de overheidsdiensten werd het product enkel als vervuiliend bestempeld van zodra de verzegeling verbroken werd?????

In de brief die ik kreeg van volksgezondheid staat letterlijk te lezen:
Gezien de korte tijdspanne tussen het kenbaar maken van het resultaat en de in gebruikname van het product, is het mogelijk dat de brief van Volksgezondheid u pas bereikt op het ogenblik dat het product reeds in het productieproces betrokken is. Het is uw verantwoordelijkheid ....
Op zich wist ik wat me te doen stond door externe adviseurs. Deze brief was inderdaad te laat geweest! U vindt dit een normale manier van werken? Iedere Belg wordt geacht de wet te kennen, terwijl er niemand in staat is om de regelgeving nog te kennen, volgens erevoorzitter van het grondwettelijk hof en professor staatsrecht André Aelen! Onze politici en ambtenarij zijn letterlijk geen schop voor hun kloten waard!! Dit gaat ten koste van de weinige ambtenaren en politici die wel hun best doen?!
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Mijn psycholoog adviseert me om mijn bedrijf stop te zetten vanwege de corruptie waarmee ik te maken heb. Niet omwille van het feit dat ik iets niet geod aanpak?!

Dat is ook de reden dat, volgens mij, dat mensen stemmen op extreme partijen. Ze zijn de leugens, het bedrog en de zakkenvullerij strondbeu?!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

De reden waarom mensen op extreme partijen stemmen is niet relevant voor dit topic en jouw problematiek. Graag bij het onderwerp blijven en de politiek verder buiten beschouwing laten.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 12 jun 2021 10:38 De reden waarom mensen op extreme partijen stemmen is niet relevant voor dit topic en jouw problematiek. Graag bij het onderwerp blijven en de politiek verder buiten beschouwing laten.
Hij mag best even de politiek erbij halen. Wij zullen dat wat anderen misschien doen, nooit zelf doen.
Extreme partijen houden mensen vaak meer voor de gek dan dat je mogelijk wilt zien, daarmee zorg je met die stem dat het dus niet beter word. Want ze sturen op onrust en onbegrip. Ze maken een land er niet beter op, maar zorgen voor nog meer tweedeling.
Zou je inderdaad wel willen vragen het niet te politiek te maken, want dan grijpen we in. Dat is in het topic niet nodig.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 12 jun 2021 10:38 De reden waarom mensen op extreme partijen stemmen is niet relevant voor dit topic en jouw problematiek. Graag bij het onderwerp blijven en de politiek verder buiten beschouwing laten.
Politiek is wel verantwoordelijk voor mensenrechtenschendingen waardoor ik mijn psychische stoornis heb opgelopen???? Ik geef geen stemadvies?! Het is wel verachtelijk tot wat politiek afglijd? Het probleem is dat het niet zal verbeteren met andere partijen .... Er lijkt me weinig verkeerd met dit te verwoorden zoals Memories aangeeft? Ik heb er vooral alle belang bij om beter te worden van wat me is aangedaan? Maar door het voortdurend machtsmisbruik, opnieuw politiek, is dit onmogelijk?!

Ik kan onmogelijk akkoord gaan met het gedachtengoed van extreme partijen, net als jullie, maar ik krijg wel veel begrip voor de mensen die erop stemmen? Probeert u zich eens in te leven in mijn situatie? Ik ram niet met mijn kop tegen de muur, men ramt de muur tegen mijn kop?!!!! Mijn excuses, mocht u dit storend of te politiek geladen vinden. Het lijkt me een correcte weergave te zijn van de feiten?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 15 jun 2021 17:24Ik kan onmogelijk akkoord gaan met het gedachtengoed van extreme partijen, net als jullie, maar ik krijg wel veel begrip voor de mensen die erop stemmen?
Dat is eigenlijk al het begin van de ellende, als mensen begrip kunnen opbrengen voor het stemmen op een politieke partij met abjecte denkbeelden. Mensen die op extreme partijen stemmen trappen namelijk in de valkuil om een zondebok aan te wijzen en die de schuld te geven van bepaalde misstanden of van hun persoonlijke misère. Het zijn emoties, maar wel emoties die beter gerelativeerd kunnen worden.

Maar goed, de hele situatie zit je hoog en het water staat tot aan je lippen, dan kan ik wel begrijpen dat je zo'n verzuchting maakt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

De centrum partijen waren aan de macht toen mijn mensenrechten zijn geschonden. Ondanks men verplicht is om een mens in nood te helpen, hebben ze niks gedaan. Ze hebben het alleen maar erger gemaakt. Zo moeilijk is het niet om symphatie te krijgen voor de extremere partijen?

Iedere Belg wordt geacht de wet te kennen. Alleen is de regelgeving zo uitgebreid, dat het onmogelijk is om deze nog te kennen. De boetes bij niet naleving liggen belachelijk hoog. Dan moet men serieuze schadevergoeding uitbetalen, als men zelf in de fout gaat ook? Maar dat is dan weer teveel gevraagd? Tja, lullen en zakken vullen, politici zullen niet veranderen, gelijk welke partij ze lid van zijn?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 24 jun 2021 12:01 De centrum partijen waren aan de macht toen mijn mensenrechten zijn geschonden.
Het is nog maar de vraag of er in jouw geval mensenrechten zijn geschonden, dat lijkt me een wat gechargeerde uitspraak. Natuurlijk is het uiterst vervelend dat er regelgeving bestaat die uitgebreid en onoverzichtelijk kan zijn en je daardoor in de problemen bent gekomen. Je kunt 'de politiek' er de schuld van geven, maar zo los je de situatie voor jezelf niet op.

Wat moet er gebeuren zodat je weer een prettig leven kunt leiden? Hoe kun je daar met enige hulp naar toe werken?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 24 jun 2021 12:01 De centrum partijen waren aan de macht toen mijn mensenrechten zijn geschonden. Ondanks men verplicht is om een mens in nood te helpen, hebben ze niks gedaan. Ze hebben het alleen maar erger gemaakt. Zo moeilijk is het niet om symphatie te krijgen voor de extremere partijen?

Iedere Belg wordt geacht de wet te kennen. Alleen is de regelgeving zo uitgebreid, dat het onmogelijk is om deze nog te kennen. De boetes bij niet naleving liggen belachelijk hoog. Dan moet men serieuze schadevergoeding uitbetalen, als men zelf in de fout gaat ook? Maar dat is dan weer teveel gevraagd? Tja, lullen en zakken vullen, politici zullen niet veranderen, gelijk welke partij ze lid van zijn?
Het is altijd gemakkelijk om de politiek de schuld te geven van de situatie waar je in zit. Soms heeft de politiek daar een aandeel in, maar over het algemeen zal dat voor het overgrote deel niet het geval zijn in een Westers land. Dat er dingen anders kunnen dat geloof ik best. Maar centrumpartijen zijn over het algemeen prima en extreem rechts bijvoorbeeld gaat je er echt niet uit helpen.

Stap uit de slachtofferrol en kijk wat je er met begeleiding aan kan doen zodat het beter word.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 24 jun 2021 13:27 Het is nog maar de vraag of er in jouw geval mensenrechten zijn geschonden, dat lijkt me een wat gechargeerde uitspraak.
Iemand wekenlang niet laten slapen bij niet vergunde nachtelijke arbeid bij openbare werken is in strijd met artikel vijf van de universele rechten van de mens.
De poitie die weigert op te treden en de burgemeester die me opbelt om me te melden dat het gedaan moet zijn om naar de politie te bellen, de exacte verwoording is anders maar het komt daar wel op neer, is in strijd met artikel acht van de universele rechten van de mens. Waar beeld ik het me in????
volhoudertje schreef: 24 jun 2021 13:27 Natuurlijk is het uiterst vervelend dat er regelgeving bestaat die uitgebreid en onoverzichtelijk kan zijn en je daardoor in de problemen bent gekomen. Je kunt 'de politiek' er de schuld van geven, maar zo los je de situatie voor jezelf niet op.
Toch niet. Bij drie onaangekondigde controles in twee weken, na en tijdens wekenlang slaapgebrek, bleek ik met bijna alles in orde. Was het omdat er weinig was om op te merken, of was het omdat de controleurs een slechte dag hadden, ik werd afgeblaft omdat bijvoorbeeld borderellen niet volgens datum zaten. Voor zo'n overtreding mogen ze een opmerking maken, maar kunnen ze zelfs geen boete uitschrijven. Door het opgebouwde slaapgebrek worden zo'n aggresieve verwoording in mijn hoofd op dat moment een miljard keer erger gemaakt dan het in werkelijkheid is. Het is een kleine overtreding, maar ik werd afgeblaft alsof ik een genocide had gepleegd. Dit is compleet onmenselijk!
volhoudertje schreef: 24 jun 2021 13:27 Wat moet er gebeuren zodat je weer een prettig leven kunt leiden? Hoe kun je daar met enige hulp naar toe werken?
Inderdaad!! En ook daar lopen psychologen met hun hoofd tegen de muur. Er valt mij niks te verwijten, ik ga goed met stress en frustraties om. Er waren duidelijk mensenrechtenschendingen nodig om mij kapot te maken.
Memories schreef: 24 jun 2021 16:47 Het is altijd gemakkelijk om de politiek de schuld te geven van de situatie waar je in zit. Soms heeft de politiek daar een aandeel in, maar over het algemeen zal dat voor het overgrote deel niet het geval zijn in een Westers land. Dat er dingen anders kunnen dat geloof ik best. Maar centrumpartijen zijn over het algemeen prima en extreem rechts bijvoorbeeld gaat je er echt niet uit helpen.
Ik ga volledig akkoord dat er geen enkele politieke partij mij zal helpen. Alleen vertonen de extreme partijen begrip voor mijn situatie, erkennen ze wat er is verkeerd gelopen. De centrum partijen hebben goed hun zakken gevuld en dus moet ik het voor hen maar ontgelden.
Memories schreef: 24 jun 2021 16:47 Stap uit de slachtofferrol en kijk wat je er met begeleiding aan kan doen zodat het beter word.
Zoals gemeld, de begeleiding loopt ook tegen de muur aan. Mocht ik er enige controle over hebben, ik zou mezelf niet openkrabben!! Ik zou zeker geen zware migraine aanvallen doen! Als ik beter in mijn vel zit, stopt ook mijn chronische ontstekingstoestand, daar ben ik heilig van overtuigd. Alleen wordt ik teveel geconfronteerd met een criminele overheid, waardoor ik niet kan genezen. Ik heb de afgelopen tien jaar, meer dan een half miljoen euro geïnvesteerd in mijn bedrijf. Ik moet dit nu opgeven, ook al is mijn bedrijf financieel gezond en worden alle afbetalingen netjes uitgevoerd, ook in periodes waar het tegen zit. Enkel en alleen omdat politici zo nodig hun zakken moeten vullen?

U moet trouwens eens opzoeken hoe men een chronische ontstekingstoestand oploopt. Zowat alle wetenschap is het erover eens dat een chronische ontstekingstoestand het gevolg is van een langdurig opgebouwd slaapgebrek. Dit is niet zo voor het gerecht. Of toch niet volgens de rechter die zich heeft uitgesproken in mijn zaak. De uitvoerder van de openbare werken, is reeds zo dikwijls gdagvaardigd geweest dat hij zowat alle rechters bij naam kent.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef:
Inderdaad!! En ook daar lopen psychologen met hun hoofd tegen de muur. Er valt mij niks te verwijten, ik ga goed met stress en frustraties om. Er waren duidelijk mensenrechtenschendingen nodig om mij kapot te maken.
Je gaat goed met frustraties en stress om? Ik merk en lees hier al maanden iets anders. ;)
Ik ga volledig akkoord dat er geen enkele politieke partij mij zal helpen. Alleen vertonen de extreme partijen begrip voor mijn situatie, erkennen ze wat er is verkeerd gelopen. De centrum partijen hebben goed hun zakken gevuld en dus moet ik het voor hen maar ontgelden.
Die partijen hebben geen begrip voor je situatie. Dat hopen ze uit te dragen om zelf heel groot te worden en daarna komt er niets terecht van wat ze uitstraalden, beloofd hebben, of hebben verkondigd. Juist een reactie als dat jij geeft, hopen ze te krijgen van veel mensen om de grootste te worden. We weten allemaal waar het toe kan leiden. Helemaal niets goeds. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Iemand wekenlang niet laten slapen bij niet vergunde nachtelijke arbeid bij openbare werken is in strijd met artikel vijf van de universele rechten van de mens. De poitie die weigert op te treden en de burgemeester die me opbelt om me te melden dat het gedaan moet zijn om naar de politie te bellen, de exacte verwoording is anders maar het komt daar wel op neer, is in strijd met artikel acht van de universele rechten van de mens. Waar beeld ik het me in????
Zowel artikel 5 en 8 van de ‘Universele Rechten van de Mens’ zijn geen van beide van toepassing op jouw situatie. Van je nachtrust beroofd worden door openbare werkzaamheden is weliswaar uiterst vervelend, maar je claim dat je daardoor onderworpen bent geweest aan folteringen of een ‘wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing’ hebt moeten ondergaan, zal door iedere rechtbank ongegrond verklaard worden. Ook zijn in jouw geval geen grondrechten geschonden die je zijn toegekend in de Grondwet of wet.
Je kunt je gedragen als een querulant en het gevecht aangaan met de locale autoriteiten, en voet bij stuk houden dat jou onrecht is aangedaan, maar daar zal je niet ver mee komen. Je verliest daarbij de realiteit volledig uit het oog. Je kunt je energie beter richten op zaken die wel iets opleveren of tot een verbetering van jouw situatie kunnen leiden. Dat is ook beter voor je gemoedsrust en mentale gesteldheid. Je draait rond in cirkels en komt telkens bij hetzelfde punt uit.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 26 jun 2021 10:39
Iemand wekenlang niet laten slapen bij niet vergunde nachtelijke arbeid bij openbare werken is in strijd met artikel vijf van de universele rechten van de mens. De poitie die weigert op te treden en de burgemeester die me opbelt om me te melden dat het gedaan moet zijn om naar de politie te bellen, de exacte verwoording is anders maar het komt daar wel op neer, is in strijd met artikel acht van de universele rechten van de mens. Waar beeld ik het me in????
Zowel artikel 5 en 8 van de ‘Universele Rechten van de Mens’ zijn geen van beide van toepassing op jouw situatie. Van je nachtrust beroofd worden door openbare werkzaamheden is weliswaar uiterst vervelend, maar je claim dat je daardoor onderworpen bent geweest aan folteringen of een ‘wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing’ hebt moeten ondergaan, zal door iedere rechtbank ongegrond verklaard worden. Ook zijn in jouw geval geen grondrechten geschonden die je zijn toegekend in de Grondwet of wet.
Je kunt je gedragen als een querulant en het gevecht aangaan met de locale autoriteiten, en voet bij stuk houden dat jou onrecht is aangedaan, maar daar zal je niet ver mee komen. Je verliest daarbij de realiteit volledig uit het oog. Je kunt je energie beter richten op zaken die wel iets opleveren of tot een verbetering van jouw situatie kunnen leiden. Dat is ook beter voor je gemoedsrust en mentale gesteldheid. Je draait rond in cirkels en komt telkens bij hetzelfde punt uit.
De optie je bedrijf opdoeken hoort daar misschien ook wel bij Londel. Als dat ervoor zorgt dat je minder stress, spanning en chronische pijn hebt of zal ervaren.
En geloof mij, ik weet wat pijn is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Drie reacties binnen het uur??? Nu snap ik niet waaraan ik zoveel aandacht verdien??! Alvast van harte dank!
Memories schreef: 26 jun 2021 10:06 Je gaat goed met frustraties en stress om? Ik merk en lees hier al maanden iets anders. ;)
Yep, ik vind deze conclusie van de psychologen ook frustrerend! :lol: 8)
Memories schreef: 26 jun 2021 10:06 Die partijen hebben geen begrip voor je situatie. Dat hopen ze uit te dragen om zelf heel groot te worden en daarna komt er niets terecht van wat ze uitstraalden, beloofd hebben, of hebben verkondigd. Juist een reactie als dat jij geeft, hopen ze te krijgen van veel mensen om de grootste te worden. We weten allemaal waar het toe kan leiden. Helemaal niets goeds. ;)
Doen ze dus exact hetzelfde als de centrumpartijen. Het is toch vreemd hoe politici perfect inwisselbaar worden? :eek:
volhoudertje schreef: 26 jun 2021 10:39 Zowel artikel 5 en 8 van de ‘Universele Rechten van de Mens’ zijn geen van beide van toepassing op jouw situatie. Van je nachtrust beroofd worden door openbare werkzaamheden is weliswaar uiterst vervelend, maar je claim dat je daardoor onderworpen bent geweest aan folteringen of een ‘wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing’ hebt moeten ondergaan, zal door iedere rechtbank ongegrond verklaard worden. Ook zijn in jouw geval geen grondrechten geschonden die je zijn toegekend in de Grondwet of wet.
Daar oordeelt mijn advocatenkantoor dus anders over. Mijn advocatenkantoor heeft ook al het verzamelde bewijsmateriaal bij de hand .... Wie zou u geloven? Volgens mijn psycholoog zijn er reeds mensen die de pedalen verliezen als ze slechts achtenveertig uur moeten wakker blijven. Ze slagen er niet meer in om te functioneren. Ook volgens mijn psycholoog is slaapgebrek tezamen met eenzame opsluiting, één van de ergste martelingen die men in de Westerse wereld een persoon aandoen. U spreekt mijn psycholoog en advocatenkantoor tegen?
volhoudertje schreef: 26 jun 2021 10:39 Je kunt je gedragen als een querulant en het gevecht aangaan met de locale autoriteiten, en voet bij stuk houden dat jou onrecht is aangedaan, maar daar zal je niet ver mee komen. Je verliest daarbij de realiteit volledig uit het oog. Je kunt je energie beter richten op zaken die wel iets opleveren of tot een verbetering van jouw situatie kunnen leiden. Dat is ook beter voor je gemoedsrust en mentale gesteldheid. Je draait rond in cirkels en komt telkens bij hetzelfde punt uit.
Yep!!! Als ik minder met incorrecte zaken vanuit de overheid geconfronteerd werd, zou dit mijn genezing bevorderen. Daar zijn we het allemaal over eens. Maar ik word verplicht om energie te stoppen in verkeerde facturatie, verkeerd berekende toeslagen, onbedoelde beschuldigingen van schriftvervalsing, ... Dank zij mijn psychische stoornis betaal ik daar ook een advocaat voor. Gewoon om alle fouten van de overheidsadministratie recht te zetten .... Terwijl ik geen enkele fout mag maken of er wordt gedreigd met boetes?! Dit is toch te zot voor woorden?!
Memories schreef: 26 jun 2021 10:56 De optie je bedrijf opdoeken hoort daar misschien ook wel bij Londel. Als dat ervoor zorgt dat je minder stress, spanning en chronische pijn hebt of zal ervaren.
En geloof mij, ik weet wat pijn is.
Mijn innige deelneming in de pijn die u ervaart. Ik wens u dit totaal niet toe! De stopzetting van mijn bedrijf wordt naar voor geschoven door de psychologen. Als het pestgedrag van de overheid minderd of stopt, zou ik mogelijks kunnen genezen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef:
Drie reacties binnen het uur??? Nu snap ik niet waaraan ik zoveel aandacht verdien??! Alvast van harte dank!
Iedereen verdient aandacht. Waarom niet?
Doen ze dus exact hetzelfde als de centrumpartijen. Het is toch vreemd hoe politici perfect inwisselbaar worden? :eek:
Nou nee, er zit verschil tussen hoe verschillende partijen doen. ;)
Mijn innige deelneming in de pijn die u ervaart. Ik wens u dit totaal niet toe! De stopzetting van mijn bedrijf wordt naar voor geschoven door de psychologen. Als het pestgedrag van de overheid minderd of stopt, zou ik mogelijks kunnen genezen.
Ik denk dat het niet voor niets is dat de psychologen die jij spreekt het stopzetten van je bedrijf naar voren schuiven. Toch dus iets om over na te denken. Het stopzetten van je bedrijf kan stress en andere pijn tegengaan. Het kan zorgen voor minder stress.
Mag ik het eens omdraaien? Voor gedeeltelijke of volledige genezing kan veel helpen. Maar jijzelf bent daar ook een heel groot aandeel aan. Wat iemand ook meemaakt, het is belangrijk te zoeken hoe iets kan veranderen ten goede, ten positieve. En dan kan je inderdaad naar anderen wijzen en dat ze er misschien een aandeel in hebben. Maar voor een groot deel is het ook belangrijk dat je op een andere manier naar geluk en rust zoekt. Vanuit jezelf. Niet alleen maar vanuit anderen.

En ik zou je graag een tip willen geven. Misschien helpt het zelfs om naast dit topic ook te reageren op andere gedeeltes van het forum.
Zodat je naast je eigen onderwerpen die je bespreekt, ook de andere kant van dit forum ziet. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Memories schreef: 27 jun 2021 00:21 Nou nee, er zit verschil tussen hoe verschillende partijen doen. ;)
Aangezien zowat elke partij zijn eigen schandalen heeft, is er weinig verschil in hun doen??
Memories schreef: 27 jun 2021 00:21 Mag ik het eens omdraaien? Voor gedeeltelijke of volledige genezing kan veel helpen. Maar jijzelf bent daar ook een heel groot aandeel aan. Wat iemand ook meemaakt, het is belangrijk te zoeken hoe iets kan veranderen ten goede, ten positieve. En dan kan je inderdaad naar anderen wijzen en dat ze er misschien een aandeel in hebben. Maar voor een groot deel is het ook belangrijk dat je op een andere manier naar geluk en rust zoekt. Vanuit jezelf. Niet alleen maar vanuit anderen.
Yep, door het feit dat ik weinig haatdragend ben, neem ik anderen niet zo veel kwalijk. Ik zoek ook de rust op. Volgens psychologen valt er mij weinig te verwijten? Ik ben op zoek naar genezing, niet naar de middelen waar de heer Anders Breivik naar greep?!
Memories schreef: 27 jun 2021 00:21 En ik zou je graag een tip willen geven. Misschien helpt het zelfs om naast dit topic ook te reageren op andere gedeeltes van het forum.
Zodat je naast je eigen onderwerpen die je bespreekt, ook de andere kant van dit forum ziet. :)
Ik ben een ervaringsdeskundige in het feit dat ik over mijn psychische grens ben getrokken. Ik heb geen kennis van medicatie, verslavingen, drugsgebruik, geweldpleging, relatieproblemen ... Ik vind het ontzettend moeilijk om correct te reageren met informatie waar mensen iets aan hebben?
Jullie raden aan bij partnergeweld, om bij de gewelddadige partner weg te gaan? :knuffel: Beter kan ik het echt niet verwoorden! (De knuffel staat voor het feit dat dit het beste advies is bij partnergeweld!)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef:
Aangezien zowat elke partij zijn eigen schandalen heeft, is er weinig verschil in hun doen??
Dat ben ik niet met je eens.
Yep, door het feit dat ik weinig haatdragend ben, neem ik anderen niet zo veel kwalijk. Ik zoek ook de rust op. Volgens psychologen valt er mij weinig te verwijten? Ik ben op zoek naar genezing, niet naar de middelen waar de heer Anders Breivik naar greep?!
Anders Breivik is een psychopaat. Anders Breivik greep naar middelen om andere redenen dan waar dit topic over gaat. Deze vergelijking gaat enorm scheef. Ik wil dat je oppast met dit soort vergelijkingen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Misschien reageer ik te laat maar op het forum staat dit topic als een lopend vuurtje..
Mijn analyse is dat je door de behandeling van jouw gemeente, burgemeester, politie en rechter namelijk je mocht niet klagen, je moest de overlast voor lief nemen, het heeft je ziek gemaakt en je krijgt daar geen erkenning voor, dit alles veroorzaakt depressie. Mijn therapeute heeft me uitgelegd dat depressie naar binnen gekeerde woede is. Ik zou me dat bij jou kunnen voorstellen. Jouw huisarts kan niks anders bedenken dan dat je een vrouw zoekt om je mee bezig te houden, zoals hij erover praat is de vrouw een zondebok of iets om je op af te reageren. Dat gaat je niet helpen. Wat gaat helpen is erkenning dat jou onrecht is aangedaan ditmaal door instanties en een vorm van genoegdoening zoals bijdrage in de kosten voor een goede therapeut. Sterkte gewenst 🙏🏽🙏🏽🙏🏽
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Wolfgirl,
Dank u wel voor uw reactie. Het is fijn om eens een ander geluid te lezen. Ondertussen ben ik in behandeling bij een psychiater voor de opgelopen bipolaire stoornis. De bipolaire stoornis heeft zich trouwens gemanifesteert voor de aangespannen rechtszaak voorkwam. Alleen is de conclusie van de rechter zelfs in strijd met internationaal recht. Vandaar dat ik de mening van mijn psychiater hier onder ook nog eens meedeel.

Mijn psychiater gaat akkoord met de laatste psycholoog, met name dat ik slachtoffer ben van corrupte poltici. Maar als ik het hier heb over politici en hun daden, krijg ik een verwittiging. Ik zal dus maar weinig meer posten.
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Geen dank, graag gedaan. Ik denk zeker wel dat verstoorde nachtrust heel slecht voor je geestelijk welzijn is, en dat je daarvoor geen gehoor vond bij de gemeente is dubbel zo erg. De oplossing van bedrijfsbeëindiging voelt als een extra vernedering. Dit forum zou bedoeld moeten zijn om je te uiten, misschien moet je politiek erbuiten laten, ik snap wel dat je het vertrouwen kwijt bent. Zelf strijd ik al jaren tegen bomenkap en biomassa. Zelfs Groen Links heeft me zwaar teleurgesteld. Het is maar een naam of een label.
Ik wens je nogmaals sterkte en fijne feestdagen 🙏🏽🌲🎄🌲
Melanoisia
Berichten: 2009
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Ik denk dat het lastige in deze is dat wij hier niet kunnen oordelen of jij gelijk hebt over het onrecht dat jou volgens jou is aangedaan, en dat we er daardoor misschien liever geen uitspraken over doen. We hebben namelijk niet genoeg info om te bepalen of we jou er wel mee helpen als we mee zouden gaan in het politieke verhaal. Dat betekent niet dat we jou niet geloven, of dat we het niet erg zouden vinden als jou daadwerkelijk onrecht is aangedaan, en dat je daar geen begrip en steun bij verdient. Om het politieke verhaal dan helemaal geen ruimte hier te geven hier vind ik persoonlijk te ver gaan, maar dat de moderatoren hebben vast hun goed bedoelde redenen ervoor; ik snap wel dat men er voorzichtig mee zou kunnen zijn om bovengenoemde redenen. Aan de andere kant, het is ook weer een beetje jouw eigen verantwoordelijkheid wat je hier wel en niet deelt en hoe wij erop reageren en wat dat voor invloed op jou heeft, maar het heeft misschien ook weer invloed op hoe anderen denken en omgaan met hun problemen. In hoeverre jou nou wel of geen onrecht is aangedaan is, het gaat uiteindelijk erom hoe jij ermee omgaat. Laat ik voorop stellen dat je alle begrip, steun en hulp verdient die je nodig hebt :).
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

wolfgirl schreef: 22 dec 2021 11:23 Geen dank, graag gedaan. Ik denk zeker wel dat verstoorde nachtrust heel slecht voor je geestelijk welzijn is, en dat je daarvoor geen gehoor vond bij de gemeente is dubbel zo erg. De oplossing van bedrijfsbeëindiging voelt als een extra vernedering. Dit forum zou bedoeld moeten zijn om je te uiten, misschien moet je politiek erbuiten laten, ik snap wel dat je het vertrouwen kwijt bent. Zelf strijd ik al jaren tegen bomenkap en biomassa. Zelfs Groen Links heeft me zwaar teleurgesteld. Het is maar een naam of een label.
Ik wens je nogmaals sterkte en fijne feestdagen 🙏🏽🌲🎄🌲
Dat je je hier niet kan uitten staat er helemaal los van Wolfgirl. Je kan hier ook prima over politiek praten. Je krijgt alleen zoals overal, soms reacties die je misschien liever niet hebt, dat is dan nou eenmaal zo. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Melanoisia schreef: 22 dec 2021 13:36 Ik denk dat het lastige in deze is dat wij hier niet kunnen oordelen of jij gelijk hebt over het onrecht dat jou volgens jou is aangedaan, en dat we er daardoor misschien liever geen uitspraken over doen. We hebben namelijk niet genoeg info om te bepalen of we jou er wel mee helpen als we mee zouden gaan in het politieke verhaal. Dat betekent niet dat we jou niet geloven, of dat we het niet erg zouden vinden als jou daadwerkelijk onrecht is aangedaan, en dat je daar geen begrip en steun bij verdient. Om het politieke verhaal dan helemaal geen ruimte hier te geven hier vind ik persoonlijk te ver gaan, maar dat de moderatoren hebben vast hun goed bedoelde redenen ervoor; ik snap wel dat men er voorzichtig mee zou kunnen zijn om bovengenoemde redenen. Aan de andere kant, het is ook weer een beetje jouw eigen verantwoordelijkheid wat je hier wel en niet deelt en hoe wij erop reageren en wat dat voor invloed op jou heeft, maar het heeft misschien ook weer invloed op hoe anderen denken en omgaan met hun problemen. In hoeverre jou nou wel of geen onrecht is aangedaan is, het gaat uiteindelijk erom hoe jij ermee omgaat. Laat ik voorop stellen dat je alle begrip, steun en hulp verdient die je nodig hebt :).
Bedankt voor deze reactie, Mela. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Beste Melanoisia waarom praat je in de we- vorm in jouw reactie? Spreek je namens het forum? Londel is waarschijnlijk allang afgehaakt maar er bestaan wel degelijk voorbeelden van mensen die kapot zijn gemaakt door een overheid, zie de Toeslagenaffaire in Nederland. De moderators hoef je niet te verdedigen toch?
Jij wilt alleen maar helpen dat snap ik wel maar spreek niet als “we” namens mij.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”