Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Het geheim van populair en succesvol zijn.

Soms vraag ik me af waarom de een erg populair is en de ander totaal niet?
Zo is er ook een meisje, ze is nu 22 en ze is erg schoon van uiterlijk. Maar ook een jongen met wie ik contact had een tijd hij zag er ook populair uit. Hij deed ook aan bodybuilding.

Maar het meisje trekt zich teveel aan van dingen en de jongen niet. En dat is wat ik ontdekt heb. Soms denk ik echt dat iedereen populair kan worden. Maar dat onzekerheden een rol spelen. Ik denk dat je altijd jezelf moet blijven. Maar je kunt jezelf wel opfrissen naar nu.

Bij een oude vriend snapte ik het, op een gegeven moment was ik daar en ik moest bijvoorbeeld naar het toilet en hij gaf hele instructies hoe ik het moest doen. En toen hij hier was was hij heel kritisch dat ik bv mijn tv niet goed had staan ..bij mij thuis. En naarmate hij ouder word werd het steeds erger. Waardoor mensen niet echt veel zin hadden. Maar ik geef hem nog wel een kans. Want hij is echt superaardig maar het is waar soms stoor ik me.

Een van de belangrijkste punten is.. is dat je fris blijft. Sommige mensen die weer wat ouder zijn zijn nu zover dat ze zwemmen niet meer willen omdat ze te oud zijn. Maar dat is vaak een idee. Niet als je echt reuma hebt. Maar je weet wel wat ik bedoel.

Het is waar dat kleding veel doet en ook hoe je lichaamshouding is en hoe we als mens overkomen. Dat valt wel op.

Ik denk ook dat je sneller uitgebodigd word als je ergens in zit. Stel dat je teamsport doet dan word je vlugger gevraagd.

In mijn geval is het verleden wel een belasting zo werd ik vaak als laatste uitgekozen..maar dat kwam omdat ik zo gebukt ging omder stress, de scholen hebben helaas zeer gefaald op veel gebieden. En ook het stuk van dat ik best goed kon leren maar had wat meer tijd nodig. Maar ik kan ook niets met de diagnoses en het is me nooit gelukt na school iets te leren. En dat allemaal door de foute keuzes. En ik moest ook iq testen doen en het stukje van de verhalen van 112019 kan dit niet en kan dat niet. Ik ben boos omdat ik alles alleen heb moeten doen..serieus. Ook veel begeleiders werkten niet en somkige leken voor de gezelligheid te komen.

Dus ik moest van ver komen.
Misschien dat dit wel meetelt omdat scores en rapporten en niet de goede begeleiding een stuk meetellen qua onzekerheid.

Feesten...

Het is waar wat me momenteel gelukkig maakt is dat ik niet meeloop. En ik kan dromen over populaire dingen en soms lijkt me dat cool als ik er over nadenk. Maar feesten heb ik nooit gesnapt ik heb nooit kunnen snappen wat er leuk aan is. Maar we worden allemaal meegetrokken naar bepaalde dingen die ons wel beroven van hoe mooi we zijn. Dat laatste vind ik best wel want eigenlijk vind ik ondanks ik aardig doe best veel mensen irritant.

Hoe denken jullie hier over?
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Melanoisia
Berichten: 2009
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Ik ben van mening dat wat populair is, vaak pure middelmaat is. Kijk maar naar André Rieu, de Toppers, smakeloos eten van de Mac. Veruit het grootste deel van wat populair is, is hol, behalve dat wat extreem goed is, want kwaliteit en schoonheid komt altijd bovendrijven. Problemen ontstaan wanneer middelmatige mensen en hun omgeving onterecht in zichzelf gaan geloven omdat ze populair zijn, en impopulaire mensen zichzelf de grond in boren of geboord worden. Zo denk ik erover.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Melanoisia schreef: 12 jun 2022 21:57 Ik ben van mening dat wat populair is, vaak pure middelmaat is. Kijk maar naar André Rieu, de Toppers, smakeloos eten van de Mac. Veruit het grootste deel van wat populair is, is hol, behalve dat wat extreem goed is, want kwaliteit en schoonheid komt altijd bovendrijven. Problemen ontstaan wanneer middelmatige mensen en hun omgeving onterecht in zichzelf gaan geloven omdat ze populair zijn, en impopulaire mensen zichzelf de grond in boren of geboord worden. Zo denk ik erover.
Er bestaat in mijn opinie niet zoiets als dat mensen onterecht in zichzelf geloven. Mensen moeten juist leren in zichzelf te geloven.
Waarom zou je niet?

En Andre Rieu is in mijn mening geen middelmaat.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Melanoisia schreef: 12 jun 2022 21:57 Problemen ontstaan wanneer middelmatige mensen en hun omgeving onterecht in zichzelf gaan geloven omdat ze populair zijn, en impopulaire mensen zichzelf de grond in boren of geboord worden. Zo denk ik erover.
Je eerste denkfout is dat je mensen indeelt in middelmatig en subliem, maar wat je hier beschrijft is eigenlijk niet zo zeer hoe je over iets denkt, maar zoals je het zelf ervaren hebt. Je projecteert je eigen negative ervaring op anderen en verheft dat tot regel. Dat is een denkwijze waar je heel erg mee moet oppassen. Zoals Memories al zei, er is niks mis mee als mensen in zichzelf willen geloven, er is niks mee als mensen door anderen geprezen worden.

Wat André Rieu betreft, Rieu is verre van middelmatig, hij is een topmuzikant. Denk je werkelijk dat Rieu als 'middelmatig muzikant' een viool zou kunnen bezitten die ettelijke miljoenen waard is? Nou nee, natuurlijk niet. De Toppers, ach ja, dat is ook niet mijn ding, maar waarom zou je er op neer kijken? En de Mac, die blazen ze in Rusland zelfs nieuw leven in, dus dan zal er toch wel iets goeds aan zijn. En de wereld zou echt veel slechter zijn zonder de Ronald Mac Donald huizen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

112019 schreef: 12 jun 2022 20:08 Soms vraag ik me af waarom de een erg populair is en de ander totaal niet?
Zo is er ook een meisje, ze is nu 22 en ze is erg schoon van uiterlijk. Maar ook een jongen met wie ik contact had een tijd hij zag er ook populair uit. Hij deed ook aan bodybuilding.

Maar het meisje trekt zich teveel aan van dingen en de jongen niet. En dat is wat ik ontdekt heb. Soms denk ik echt dat iedereen populair kan worden. Maar dat onzekerheden een rol spelen. Ik denk dat je altijd jezelf moet blijven. Maar je kunt jezelf wel opfrissen naar nu.

Bij een oude vriend snapte ik het, op een gegeven moment was ik daar en ik moest bijvoorbeeld naar het toilet en hij gaf hele instructies hoe ik het moest doen. En toen hij hier was was hij heel kritisch dat ik bv mijn tv niet goed had staan ..bij mij thuis. En naarmate hij ouder word werd het steeds erger. Waardoor mensen niet echt veel zin hadden. Maar ik geef hem nog wel een kans. Want hij is echt superaardig maar het is waar soms stoor ik me.

Een van de belangrijkste punten is.. is dat je fris blijft. Sommige mensen die weer wat ouder zijn zijn nu zover dat ze zwemmen niet meer willen omdat ze te oud zijn. Maar dat is vaak een idee. Niet als je echt reuma hebt. Maar je weet wel wat ik bedoel.

Het is waar dat kleding veel doet en ook hoe je lichaamshouding is en hoe we als mens overkomen. Dat valt wel op.

Ik denk ook dat je sneller uitgebodigd word als je ergens in zit. Stel dat je teamsport doet dan word je vlugger gevraagd.

In mijn geval is het verleden wel een belasting zo werd ik vaak als laatste uitgekozen..maar dat kwam omdat ik zo gebukt ging omder stress, de scholen hebben helaas zeer gefaald op veel gebieden. En ook het stuk van dat ik best goed kon leren maar had wat meer tijd nodig. Maar ik kan ook niets met de diagnoses en het is me nooit gelukt na school iets te leren. En dat allemaal door de foute keuzes. En ik moest ook iq testen doen en het stukje van de verhalen van 112019 kan dit niet en kan dat niet. Ik ben boos omdat ik alles alleen heb moeten doen..serieus. Ook veel begeleiders werkten niet en somkige leken voor de gezelligheid te komen.

Dus ik moest van ver komen.
Misschien dat dit wel meetelt omdat scores en rapporten en niet de goede begeleiding een stuk meetellen qua onzekerheid.

Feesten...

Het is waar wat me momenteel gelukkig maakt is dat ik niet meeloop. En ik kan dromen over populaire dingen en soms lijkt me dat cool als ik er over nadenk. Maar feesten heb ik nooit gesnapt ik heb nooit kunnen snappen wat er leuk aan is. Maar we worden allemaal meegetrokken naar bepaalde dingen die ons wel beroven van hoe mooi we zijn. Dat laatste vind ik best wel want eigenlijk vind ik ondanks ik aardig doe best veel mensen irritant.

Hoe denken jullie hier over?
Je stuk heeft allemaal aannames. Het is heel vaal puur toeval waarom iemand populair is, en een ander niet. Het heeft vaak ook telkens andere redenen. En dus is het ook niet altijd te snappen. Er is geen standaard, die persoon is zo en zo en die persoon is zus en zo en daarom is diegene populair en de andere niet. Er is geen standaard verhaal.

Kleding en houding kunnen veel doen, maar het is geen zekerheid dat je erbij zal horen. Er zijn mensen die in veel dingen goed zijn en juist daarom buitengesloten worden. Juist omdat ze zo uitblinken.

Hoezo kan jij niets met de diagnoses?

Hoezo werkten sommige begeleiders niet en waarom leken ze voor de gezelligheid te komen? Of is dat jouw gevoel en ligt het toch anders?

Het is persoonlijk dat je niets van feesten snapt en dat nooit hebt gedaan. Dat staat in ieder geval los van meelopen, want feesten bezoeken, naar feesten gaan, heeft niets met meelopen te maken. We worden inderdaad allemaal meegetrokken naar dingen die ervoor kunnen zorgen dat iets anders kan lopen dan normaal, maar feesten staan daar los van. In ieder geval is het niet zo dat als er mensen zijn die dat niet zo leuk vinden, het ook voor iedereen geldt. Dat is natuurlijk onzin. Want feesten kunnen hartstikke leuk zijn. Jouw beeld, is niet meteen het beeld van een ander of het beeld hoe iets ook echt is voor iedereen.

Tja, misschien vinden heel veel mensen jouw ook irritant. Het werkt vaak twee kanten op he?
Overigens snap ik het stuk over zwemmen niet. Het komt verwarrend over.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2009
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Kijk, Memo, VH en ik zijn al drie voorbeelden van impopulaire mensen die niet genoeg gehoord zijn en daardoor hun mening erdoor proberen te drukken. Het is gewoon moeilijk om gezonde manieren vinden om je gehoord te voelen, en de maatschappij laat je daarbij in de steek want die zou er veel meer naar ingericht moeten worden.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Melanoisia schreef: 13 jun 2022 09:33 Kijk, Memo, VH en ik zijn al drie voorbeelden van impopulaire mensen die niet genoeg gehoord zijn en daardoor hun mening erdoor proberen te drukken. Het is gewoon moeilijk om gezonde manieren vinden om je gehoord te voelen, en de maatschappij laat je daarbij in de steek want die zou er veel meer naar ingericht moeten worden.
Pardon? Hoezo druk ik een mening door? Hoezo drukt VH een mening door? Hoezo druk jij een mening door?

Ik ben er niet van gediend, dat jij voor mij beslist Melanoisia, dat ik niet genoeg gehoord zou zijn. En dat ik een mening erdoor probeer te drukken. En dat de maatschappij mij daarbij in de steek laat en ik geen gezonde keuzes erin maak. Dat ik impopulair zou zijn. Dat is niet zo. En ik populair? Dat is ook niet zo. Ik kon op manier prima meekomen. Ik heb mij niet impopulair of populair, of gemiddeld of wat dan ook gevoeld.

Als jij je ooit afvraagt waarom jij geen vrienden had? Dan is dit de reden. En jij wil mij graag dichtbij hebben? Je duwt mij gigantisch van je af.
En waag het niet om te denken dan ga ik wel, of dan zeg ik niets meer, want dan ben je gewoon een struisvogel die z'n kop in het zand steekt, onzin, want dit soort dingen typen durf je wel.
Ja... je hebt mij nu zover. Want ik pik dit niet. Van niemand niet.
En kom maarrrr, jij wilt zo doen? Dan heb je aan mij de verkeerde. Maar doe maar, Mela, gooi de ruiten in.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2009
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Ik snap het niet meer. Ik kan gewoon niet tegen de toon waarop tegen mij en anderen gepraat wordt. Er zit een bepaalde veroordeling en stelligheid in waar ik moeite mee heb. Je brengt in mijn ogen geen enkel begrip op voor 112019. En als je jullie iets wil overtuigen van iets dan moet je zelf alle moeite doen om de waarheden in je eigen verhaal te verdedigen want jullie zullen daar zelf nooit erkenning aan geven.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Melanoisia schreef: 13 jun 2022 09:56 Ik snap het niet meer. Ik kan gewoon niet tegen de toon waarop tegen mij en anderen gepraat wordt. Er zit een bepaalde veroordeling en stelligheid in waar ik moeite mee heb. Je brengt in mijn ogen geen enkel begrip op voor 112019. En als je jullie iets wil overtuigen van iets dan moet je zelf alle moeite doen om de waarheden in je eigen verhaal te verdedigen want jullie zullen daar zelf nooit erkenning aan geven.
Dat is onzin. Praat er maar omheen. Ik heb alle begrip voor hem en dat zie je ook in andere berichten. Jij zei laatst dat ik prima voor mezelf kan praten, dat kan hij ook en hoef jij niet voor mij en ook niet voor Volhoudertje te doen. Hij opent een topic, net als iedereen en krijgt er reacties op. Op de tekst gericht met een aantal vragen. Heel normaal. Maar omdat je nu zo'n reactie van mij krijgt kan je het opeens niet meer hebben. Ik druk geen mening door. Het enige wat ik weet is namelijk dat ik niets weet. Ik pik het niet van jou dat je zegt dat ik niet genoeg gehoord zou zijn, dat ik impopulair geweest zou zijn, dat de maatschappij mij in de steek zou laten. Waar de hel, haal jij dat vandaan.

Het is gewoon gekonkel Mela. Dat jij zo reageert, ook op mijn reactie erna, zegt mij genoeg. Fout bezig.
Weet jij hoe ze dat in het Gronings zeggen? Dat je op dit moment een enorme kloothommel bent en dat wat je altijd wilde, dat je dat voor nu hebt verspeeld.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Melanoisia schreef: 13 jun 2022 09:33 Kijk, Memo, VH en ik zijn al drie voorbeelden van impopulaire mensen die niet genoeg gehoord zijn en daardoor hun mening erdoor proberen te drukken. Het is gewoon moeilijk om gezonde manieren vinden om je gehoord te voelen, en de maatschappij laat je daarbij in de steek want die zou er veel meer naar ingericht moeten worden.
Je moet jezelf niet met mij vergelijken hoor, dat is echt geen compliment voor mij, ik ben gelukkig uit heel ander hout gesneden. Er is een verschil tussen 'je mening erdoor drukken' en gewoon op elkaar reageren, waarbij het vooral van belang is respectvol te blijven. Er is geen onvertogen woord gevallen in de reactie van de moderators richting jou of 112019. Het is jammer dat jij je autoriteitsprobleem zo ondubbelziniig etaleert en er op gespitst bent ergens iets negatiefs in te lezen. Het is niet gezond om zo zuur en gefrusteerd in het leven te staan.

Lees eens goed wat je zelf hebt geschreven over het vraagstuk van populair en succesvol zijn: Problemen ontstaan wanneer middelmatige mensen en hun omgeving onterecht in zichzelf gaan geloven omdat ze populair zijn, en impopulaire mensen zichzelf de grond in boren of geboord worden. Zo denk ik erover. Je verwart twee dingen met elkaar: wat je hier beschrijft gaat niet over populariteit of succes hebben, het gaat over projectie van je eigen lage zelfbeeld. Daar moet je echt serieus iets aan gaan doen.

Wat gehoord worden betreft, je krijgt op dit forum voldoende aandacht, mensen lezen je berichtjes en gaan er op in. Dat je ook wel eens een reactie krijgt waar je het niet mee eens bent, moet je accepteren, dat is de gewone menselijke realiteit en hoort bij gezonde omgangsvormen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Ik heb meer tijd nodig om te reageren inhoudelijk, maar met mijn cellphone is dat soms lastig. Omdat er veel bakken qua informatie binnenkomt. Ik merk dat ik er last van heb.

Ik gun jou wat rust @Melanoisia ik denk dat je wat moet relaxen. Ik zie dat je je te druk maakt. Ik weet dat je boos bent ik heb helaas ook te maken met negatieve gedachten sommige zijn terecht andere zijn hersenspinsels. Maar misschien projecteer je het hier teveel op?

Want je vulde iets voor @Memories en @VH in en ik weet dat het goed bedoeld is. Maar het kan verkeerd overkomen. In feite zijn het geen vrienden en dat is zwaar misschien?Want misschien wilde je meer?
En soms moet ik zeggen dat het wat kil aanvoelt idd dus ja ik voel dat ook wel zo soms. Maar is dat per definitie slecht? Nee. Ze doen gewoon hun werk hier. En het is hun forum denk ik? Het is ook zo dat het met de ene therapeut beter klikt dan de ander.

Maar ik weet dat dit ook misschien mijn realiteit is, en niet de echte. Maar daar kan iedereen ook van leren.

En het is waar dat al onze hersenen soms een eigen leven leiden en ook die van @Memories en @VH en soms kunnen we geen onderscheid maken en maken we onze eigen versie van een gebeurtenis bv. Zeg ik het zo goed?

Anyway ik wens jullie allemaal alle mensen een goed en gezond leven met een liefde en balans.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Want je vulde iets voor @Memories en @VH in en ik weet dat het goed bedoeld is. Maar het kan verkeerd overkomen. In feite zijn het geen vrienden en dat is zwaar misschien?Want misschien wilde je meer?
En soms moet ik zeggen dat het wat kil aanvoelt idd dus ja ik voel dat ook wel zo soms. Maar is dat per definitie slecht? Nee. Ze doen gewoon hun werk hier. En het is hun forum denk ik? Het is ook zo dat het met de ene therapeut beter klikt dan de ander.
Het is gelukkig ons forum niet hoor. :D Overigens is dit gewoon hobby. Gevraagd nadat ik/wij hier al een tijdje forumlid zijn. Voor de rest is het niets. Het helpt alleen wel mee dat we aardig wat weten over bepaalde zaken en onze eigen ervaringen. Maar dat is dan ook alles.

Dank je wel dat je het zo goed oppakt. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Hey @Memories bedankt voor je verhaal.
Wist ik niet. Haha.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

112019 schreef: 14 jun 2022 11:34 Anyway ik wens jullie allemaal alle mensen een goed en gezond leven met een liefde en balans.
Dat is fijn om te horen. Een uiteindelijk is goed en gezond leven met liefde en balans ook veel belangrijker dan populair en succesvol zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

112019 schreef: 14 jun 2022 13:24 Hey @Memories bedankt voor je verhaal.
Wist ik niet. Haha.
Ik lees heel veel boeken over psychologie en aanverwante onderwerpen. Ook documentaires die daarbij aansluiten kijk ik graag. Wat jaren geleden heb ik deels een opleiding gedaan die te maken had met menselijke aspecten en ik heb wat jaren Nederlandse taalles gegeven aan nieuwkomers. Mensen uit verschillende landen die om verschillende redenen in Nederland waren beland. Dat is een stukje taalles geweest, maar tegelijkertijd is dat ook altijd een stuk psychologie geweest waar je mee te maken krijgt omdat je allerlei dingen hoort. Dus dat gaat dan automatisch en dan heb je er ook wel genoeg kennis en ook mensenkennis voor nodig.
Ik heb mezelf altijd dingen bijgeleerd en doe dat nog steeds. Voor een groot deel omdat de interesse groot is, ik heb het altijd boeiend gevonden en ik vind het belangrijk dat ik bij blijf bij wat er nu speelt in dat soort sectoren.

Ook heb ik in het verleden stages gelopen waarbij het menselijke aspect vaak centraal stond. En heb ik wat kennis op secretarieel gebied.

Daarnaast heb ik genoeg en misschien wel veel te veel meegemaakt, waardoor ik aardig wat kennis in huis heb en eigen ervaringen. Zowel positief en negatief. Maar tegelijkertijd heeft mij dat veel gebracht.
Daarnaast heb ik vanuit mezelf medische kennis genoeg en ervaring met mensen met een geestelijke/lichamelijke uitdaging. Zowel op IQ/EQ gebied als meer psychisch.
Waarbij ik zelf deels ook een onderdeel ben. Omdat ik van dat laatste, ik ook wat heb, niet alles.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Hey @Memories bedankt voor je openheid. Ik vind het leuk je wat te kennen. 😄 Maar ik respecteer zeer zeker je privacy.

Het lijkt me zeer mooi wat je deed met werk en zeker het stuk qua andere culturen want misschien ben je wat meer open minded gaan kijken naar andere culturen? In plaats van een te negatieve blik op sommige afkomsten.
De media heeft vroeger vaak een slecht beeld neergezet van bepaalde landen en culturen.
Nu worden soms blanken weer wat fout weggezet.

@Volhoudertje, helemaal waar en goud.😁
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Bedoel je met populair zijn, dat je sociaal bent? In de zin dat je jezelf met gemak in een groep begeeft, dat je actief ben in een sociaal netwerk etc? Of bedoel je echt de man of vrouw zijn waar iedereen omheen zoemt als bijen om honing?

Hoe ik erover denk... ik heb zelf op school gemerkt dat het niet gaat over je uiterlijk of over bepaalde prestaties. Ik kon me altijd bij iedereen aansluiten op school. Als mijn hechte vrienden er nog niet waren, ging ik gewoon even met andere klasgenoten praten of met de baliemedewerkster, haha. Ik vond het soms wel spannend of ongemakkelijk, maar ik heb altijd de noodzaak gevoeld om sociaal te zijn, mezelf aardig en geïnteresseerd op te stellen. Ik denk dat het komt doordat ik vroeger op de reis geleefd heb en elke 5-7 dagen weer op een nieuwe plek woonde en leefde, dan leer je jezelf constant aanpassen om niet in eenzaamheid te verzanden.

Ik had dus volop feestjes vroeger. Nu niet meer, want ik ben me gaan afsluiten voor de meeste sociale aangelegenheden. Met mijn kind kun je simpelweg niet naar een verjaardag en oppas hebben wij ook niet. Ik heb tegenwoordig ook veel sneller een gevoel van ongemak in groepen mensen. Ik kan dat niet meer. Geeft dus niks met populariteit te maken, maar met mezelf.

Jezelf populair maken kan door iets bijzonders te laten zien: buitengewone schoonheid of prestaties, gedrag dat de aandacht vraagt etc, maar het is niet zo substantieel. Aardig zijn, amicaal zijn, makkelijk een praatje maken en dat regelmatig doen. Attent zijn, onthouden wat de ander gezegd heeft en daarop terugkomen in een vervolggesprek. Een leuk cadeau bij een verjaardag, een beterschap bij ziekte, een keer helpen bij een verhuizing, een dinertje geven, bij een creatief persoon naar diens expo gaan, luisteren naar een bandje van iemand die je kent enz enz.

Sociaal zijn vraagt om inspanning. Het is manier van leven. En als dat niet bij je past is dat prima, het hoeft niet. Maar het komt ook niet vanzelf. Al zijn er wel extraverte sociale mensen die af en toe een introvert 'adopteren' en mee op sleeptouw nemen :) Ik deed dat vroeger ook geregeld.
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

112019 schreef: 15 jun 2022 20:02 Hey @Memories bedankt voor je openheid. Ik vind het leuk je wat te kennen. 😄 Maar ik respecteer zeer zeker je privacy.

Het lijkt me zeer mooi wat je deed met werk en zeker het stuk qua andere culturen want misschien ben je wat meer open minded gaan kijken naar andere culturen? In plaats van een te negatieve blik op sommige afkomsten.
De media heeft vroeger vaak een slecht beeld neergezet van bepaalde landen en culturen.
Nu worden soms blanken weer wat fout weggezet.

@Volhoudertje, helemaal waar en goud.😁
Het was overigens vrijwilligerswerk, hoor. :) Maar ik heb er zeker ook wat aan gehad. Al had ik nooit een slecht beeld.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Lena C. schreef: 16 jun 2022 10:15 Bedoel je met populair zijn, dat je sociaal bent? In de zin dat je jezelf met gemak in een groep begeeft, dat je actief ben in een sociaal netwerk etc? Of bedoel je echt de man of vrouw zijn waar iedereen omheen zoemt als bijen om honing?

Hoe ik erover denk... ik heb zelf op school gemerkt dat het niet gaat over je uiterlijk of over bepaalde prestaties. Ik kon me altijd bij iedereen aansluiten op school. Als mijn hechte vrienden er nog niet waren, ging ik gewoon even met andere klasgenoten praten of met de baliemedewerkster, haha. Ik vond het soms wel spannend of ongemakkelijk, maar ik heb altijd de noodzaak gevoeld om sociaal te zijn, mezelf aardig en geïnteresseerd op te stellen. Ik denk dat het komt doordat ik vroeger op de reis geleefd heb en elke 5-7 dagen weer op een nieuwe plek woonde en leefde, dan leer je jezelf constant aanpassen om niet in eenzaamheid te verzanden.

Ik had dus volop feestjes vroeger. Nu niet meer, want ik ben me gaan afsluiten voor de meeste sociale aangelegenheden. Met mijn kind kun je simpelweg niet naar een verjaardag en oppas hebben wij ook niet. Ik heb tegenwoordig ook veel sneller een gevoel van ongemak in groepen mensen. Ik kan dat niet meer. Geeft dus niks met populariteit te maken, maar met mezelf.

Jezelf populair maken kan door iets bijzonders te laten zien: buitengewone schoonheid of prestaties, gedrag dat de aandacht vraagt etc, maar het is niet zo substantieel. Aardig zijn, amicaal zijn, makkelijk een praatje maken en dat regelmatig doen. Attent zijn, onthouden wat de ander gezegd heeft en daarop terugkomen in een vervolggesprek. Een leuk cadeau bij een verjaardag, een beterschap bij ziekte, een keer helpen bij een verhuizing, een dinertje geven, bij een creatief persoon naar diens expo gaan, luisteren naar een bandje van iemand die je kent enz enz.

Sociaal zijn vraagt om inspanning. Het is manier van leven. En als dat niet bij je past is dat prima, het hoeft niet. Maar het komt ook niet vanzelf. Al zijn er wel extraverte sociale mensen die af en toe een introvert 'adopteren' en mee op sleeptouw nemen :) Ik deed dat vroeger ook geregeld.
Dit is heel mooi omschreven. ;-)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Dank je! Ik doe mijn best, haha
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Hoi @Lena C, hehe het zou alletwee wel mooi zijn dat je met gemak je in een groep bent en ook tweede dat je mensen omringen wat jij omschrijft en als de bijen om honing.

Wat fijn dat het je tenminste een aantal jaren zo gelukt is. Is het alleen omdat je nu een kind hebt wat je tegenhoud een leven als in veel groepen zitten. Of schuilt er ergens angst of gewoon echt de behoefte niet meer?

@Memories, oke. Vrijwilligerswerk is nog dankbaardee werk trouwens. Geen money te bekennen.

Ik wilde een tijd terug nog terugkomen op iets anders op dit topic maar ben het kwijt.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

112019 schreef: 28 jun 2022 15:49 Hoi @Lena C, hehe het zou alletwee wel mooi zijn dat je met gemak je in een groep bent en ook tweede dat je mensen omringen wat jij omschrijft en als de bijen om honing.

Wat fijn dat het je tenminste een aantal jaren zo gelukt is. Is het alleen omdat je nu een kind hebt wat je tegenhoud een leven als in veel groepen zitten. Of schuilt er ergens angst of gewoon echt de behoefte niet meer?

@Memories, oke. Vrijwilligerswerk is nog dankbaardee werk trouwens. Geen money te bekennen.

Ik wilde een tijd terug nog terugkomen op iets anders op dit topic maar ben het kwijt.
Dat is niet persee de reden dat ik aan vrijwilligerswerk deed. Geen andere keus.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Oke hehe.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
Blues
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2022 20:43

Re: Het geheim van populair en succesvol zijn.

Melanoisia schreef: 12 jun 2022 21:57 Ik ben van mening dat wat populair is, vaak pure middelmaat is. Kijk maar naar André Rieu, de Toppers, smakeloos eten van de Mac. Veruit het grootste deel van wat populair is, is hol, behalve dat wat extreem goed is, want kwaliteit en schoonheid komt altijd bovendrijven. Problemen ontstaan wanneer middelmatige mensen en hun omgeving onterecht in zichzelf gaan geloven omdat ze populair zijn, en impopulaire mensen zichzelf de grond in boren of geboord worden. Zo denk ik erover.
Kwaliteit komt altijd boven... Maar vaak als het al te laat is... Grote kunstenaars gaan vaak in armoede dood en worden pas ontdekt lang na hun dood...
Ik ben een volstrekte hardnekkige individualist, maar ik heb meer vijanden dan vrienden gehad.
Gelukkig, de echte vrienden hebben mij geaccepteeerd zoals ik ben, ook viel het hen soms moeilijk. Ze zijn allebei aan kanker overleden en ik mis ze vreselijk. Het waren wijzen...
Dat ik nog nooit een relatie heb gehad komt waarschijnlijk omdat vrouwen voor mij schrikken. soms komt er een onbekende vrouw naar mij toe om te schelden... Ik vermoed dat dat komt omdat de "druiven te groen zijn "...
Mijn principe : ik doe geen enkel concessie op een gebied waar anderen geen last van kunnen hebben !
" Als God bestaat, dan zal Hij me moeten smeken om hem te vergeven " -Geschreven door een gevangene op een muur van Auschwitz

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”