boyonmy

Mijn zus heeft een hekel aan mij.

Ik was vandaag op een website. Toen was ik een verhaal aan het lezen wat over mij ging. Bleek dat het van mijn zus was. Zij wilt messen in mijn ribbenkast steken. Ik vermoed dat zij graag zou zien dat ik minder ga eten, want zij vind mij te dik etc. Zelf word ik hier erg somber van als ik dit steeds opnieuw weer lees. Heb het aan mijn ma laten lezen en die zei zelf ook van laat gaan etc. Maar wat kan ik hier nou aan doen? Praten met haar helpt ook niet.
TheEmperor85

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

Hallo boyonmy, welkom op het forum.

Rivaliteit tussen broers en zussen onderling is de normaalste zaak van de wereld, een gezin waar dit niet voorkomt functioneert waarschijnlijk niet helemaal.

Dat de één de ander graag het leven wil ontnemen is echter niet normaal.
Dat dit en publique wordt gedeeld is al helemaal niet normaal en dat je moeder dat blijkbaar prima vind is zelfs ernstig.

Wat hier aan te doen valt is een lastige vraag. Als zulk soort teksten worden geuit, dan is het stadium van normaal met elkaar praten vaak al voorbij. Eigenlijk is wat je zus op internet plaatste een doodsbedreiging, wat strafbaar is in Nederland. Misschien kun je nog eens met je moeder praten en haar duidelijk maken dat je dit echt heel ernstig vind. Wellicht kan zij met jou en je zus afspraken maken hoe jullie met elkaar omgaan. Liefde voor elkaar zal het nooit worden, maar relatief veilig naast elkaar in 1 huis kunnen leven moet toch mogelijk zijn. En..je moeder is hier als ouder ook primair verantwoordelijk voor.
Leeuwtjuh

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

Hoe oud is je zusje eigenlijk? Ze klinkt heel erg kinderachtig, haast puberaal - met dat soort uitspraken... Neem je haar serieus??? Of vind je het gewoon vervelend dat zij zo over je denkt en dat soort dingen schrijft?

Registreer op dezelfde plek als zij en reageer op haar verhaal met iets gelijkwaardigs of juist iets heel genants (dat ze nog steeds bang is in het donker ofzo) en schrijf eronder: groetjes, je broertje. En dan: p.s. mama zegt dat ik je zakgeld krijg de komende 9 weken, totdat je je weer kan gedragen. De blik op haar gezicht zal voldoening geven.

Het is niet oké dat je zusje dat schrijft. Ook niet dat ze zich zo gedraagt. Maar het is op zich wel normaal binnen de juiste proporties. Mijn broer en ik hadden een zelfde soort oorlog toen we jonger waren. Zodra 1 van jullie uit huis gaat, hoef je elkaar niet meer te spreken. Sterkte!
boyonmy

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

TheEmperor85 schreef:Hallo boyonmy, welkom op het forum.

Rivaliteit tussen broers en zussen onderling is de normaalste zaak van de wereld, een gezin waar dit niet voorkomt functioneert waarschijnlijk niet helemaal.

Dat de één de ander graag het leven wil ontnemen is echter niet normaal.
Dat dit en publique wordt gedeeld is al helemaal niet normaal en dat je moeder dat blijkbaar prima vind is zelfs ernstig.

Wat hier aan te doen valt is een lastige vraag. Als zulk soort teksten worden geuit, dan is het stadium van normaal met elkaar praten vaak al voorbij. Eigenlijk is wat je zus op internet plaatste een doodsbedreiging, wat strafbaar is in Nederland. Misschien kun je nog eens met je moeder praten en haar duidelijk maken dat je dit echt heel ernstig vind. Wellicht kan zij met jou en je zus afspraken maken hoe jullie met elkaar omgaan. Liefde voor elkaar zal het nooit worden, maar relatief veilig naast elkaar in 1 huis kunnen leven moet toch mogelijk zijn. En..je moeder is hier als ouder ook primair verantwoordelijk voor.
Hoi dankje.

Me zus is 19 ze heeft een pest hekel aan mij waarom weet ik niet. Op internet staat er raare en nare dingen over mij. Ik kan dit wel als strafbaar maken maarjs als ik dat doe dan word het erger. Ze schrijft ook over me ma zo. Als we iets zeggen dan doet ze normaal

Gr
Boyonmy
Roady

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

Beste Boyonmy,

Je noemt alleen je moeder, betekent dat dat je vader niet meer bij jullie woont? Ik ben namelijk benieuwd naar zijn reactie.

Ik denk dat je zus erg onzeker is. Het is triest en erg jammer, ook voor haarzelf dat ze dat op die manier laat zien. Ook lijkt ze wel jaloers op jou. Hopelijk komt ze een keer tot inkeer, want dit gaat ze niet volhouden zonder zichzelf te beschadigen.

Voor jou is het erg lastig. Ik hoop dat er iemand is in je omgeving waarmee je dit kan bespreken.
En ik wil je adviseren niet te gaan "zoeken" naar nog meer berichten van je zus en ze telkens weer te lezen. Dat heeft geen enkele nut. Daarmee haal je jezelf nog meer naar beneden.

Sterkte!
boyonmy

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

Roady schreef:Beste Boyonmy,

Je noemt alleen je moeder, betekent dat dat je vader niet meer bij jullie woont? Ik ben namelijk benieuwd naar zijn reactie.

Ik denk dat je zus erg onzeker is. Het is triest en erg jammer, ook voor haarzelf dat ze dat op die manier laat zien. Ook lijkt ze wel jaloers op jou. Hopelijk komt ze een keer tot inkeer, want dit gaat ze niet volhouden zonder zichzelf te beschadigen.

Voor jou is het erg lastig. Ik hoop dat er iemand is in je omgeving waarmee je dit kan bespreken.
En ik wil je adviseren niet te gaan "zoeken" naar nog meer berichten van je zus en ze telkens weer te lezen. Dat heeft geen enkele nut. Daarmee haal je jezelf nog meer naar beneden.

Sterkte!
Ik heb gewoon eeb gezin. Vader, moeder, zus en ik dan. Ik heb het met me ma over gehad. Ze zei laat lekker. Helaas moet ik hier mee leven. Ik dacht ik vraag aan raad. En jaloers is ze zeker!

Gr
Boyonmy
Roady

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

boyonmy schreef:
Ik heb gewoon eeb gezin. Vader, moeder, zus en ik dan. Ik heb het met me ma over gehad. Ze zei laat lekker. Helaas moet ik hier mee leven. Ik dacht ik vraag aan raad. En jaloers is ze zeker!


Wat zegt je vader ervan?
boyonmy

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

Tegen mij niks. Hij zegt alleen tegen me ma. Maar we willen met ze 3e me zus helpen. Want ze zeggen dat zij zich zelf naar benden aan het halen is. Ze heeft een hekel aan me maar diep van binnen masr dan ook diep houd ze wel van me. Dat weet ik. Vroeger was ze anders altijd knuffelen enzo. Masr omdat ik ziektes heb had ik veel aandacht nodig met me medicijnen (kan ik nu gelukkig zelfstandig) naar ziekenhuis rijden (moet nog steeds) zij krijgt ook genoeg aan dacht maar dat ziet zij niet. Vandaag ben ik lekker weg geweest. Ze zei tegen me ma dat ze een keer mee wilde. Dus me ma zei dat waar ze bij stond ik zei jou dat is goed. Ik wil vaak met haar wat doen. Naar de bios ofzo maar dat wilt ze tegen wordig niet meer. Ze wijst alles echt alles af.

Ik snap nou niet waarom ze zo jarloers en pok hekel aan me heeft. Vind ik zelf best wel jammer dat meen ik echt :'(
Roady

Re: Mijn zus heeft een hekel aan mij.

Beste Boyonmy,

Ja dat is vervelend voor je.
Ik hoop echt dat het jullie zal lukken om je zus te helpen, maar ook dat ze zelf zal inzien dat je niet zo lekker bezig is. Ze is aan het puberen en dan vertonen meer meiden en jongens dit stoere afzettende gedrag.

Sterkte met alles hoor.

Terug naar “Ouders & gezin”