Gebruikersavatar
lidodo8
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2020 11:56
Contacteer: Website

Stress

Hallo, ik schrijf hier omdat ik op het werk met stress te maken kreeg. Ik werk aan een project en ik ben erg bang om niet op tijd te zijn voor de deadline, er is heel weinig tijd over, ik slaap nauwelijks. vertel het me. hoe kom je bij elkaar en maak je je geen zorgen meer?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Stress

lidodo8 schreef: 22 mei 2020 12:02 Hallo, ik schrijf hier omdat ik op het werk met stress te maken kreeg. Ik werk aan een project en ik ben erg bang om niet op tijd te zijn voor de deadline, er is heel weinig tijd over, ik slaap nauwelijks. vertel het me. hoe kom je bij elkaar en maak je je geen zorgen meer?
Welkom op het forum. :)

Ik heb geen concreet antwoord voor jou. Dat zou iedereen graag willen maar dat is vaak lastig. Je schrijft ook nog niet zoveel achtergrond informatie.
Je schrijft dat je aan een project werkt, maar wat voor project is dat? Werk je in een standaard werkomgeving of werk je met begeleiding?
Werk je alleen aan dat project of werk je samen aan het project? En heb je al met je leidinggevende gepraat over het weinig slapen, de stress en de angst?

Ik hoop dat je hier wat antwoorden kan vinden, van je af kan schrijven en je op het forum thuis kan voelen. Het is nooit fijn om te ervaren dat het moeilijk gaat. Maar met iets meer informatie komen we wellicht alweer een beetje verder. Neem je tijd en als je wilt kan/mag je ook naast dit topic, deelnemen aan de rest.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stress

Welkom op 't forum, lidodo8.
* Liebe Macht Frei *
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Stress

Hey lidodo8, van mij ook welkom op het forum :).

Wat vervelend om te lezen dat je zoveel stress ervaart op je werk. Wat ik nog wil vragen is of je er al langere tijd last van hebt of er al vaker last van hebt gehad of dat het tijdens dit project (veel) erger is geworden. Ik begrijp alleen niet zo goed wat je in je laatste zin bedoelt met 'hoe kom je bij elkaar'. Zou je dat nog kunnen verduidelijken? Ik heb zelf ook veel last van werkstress en het heeft mij geholpen om erover te praten met mensen die in eenzelfde situatie zitten of al achter de rug hebben, dus wat dat betreft kun je gerust je verhaal vertellen hier. Me persoonlijk aanspreken via een privébericht mag ook altijd.

Fijn verblijf hier en ik hoop dat je verder komt.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Stress

Beste lidodo8,

Ook van mij welkom op het forum.
Ik werk aan een project en ik ben erg bang om niet op tijd te zijn voor de deadline, er is heel weinig tijd over, ik slaap nauwelijks.
Ik denk dat het handigste is om overzicht te creëren, zodat je weet waar je aan toe bent. Juist omdat er heel weinig tijd over is, lijkt mij een soort van evaluatie handig. Ook vanwege de gemoedsrust.
- Wat is er al af?
- Wat is essentieel om het project succesvol te beëindigen?
- Wat zou je nog kunnen doen als je tijd over hebt?
- Wat ga je zeker niet doen omdat er geen tijd voor is?

Wellicht zou je de MoSCoW methode kunnen toepassen. Ik ken dit voornamelijk uit de IT-wereld en ik gebruik het ook wel voor een miniprojectje.

Ik denk dat het ook nodig is om het één en ander te uiten aan chef of iemand van het werk. Je stelt je daarbij wel kwetsbaar op, maar ik denk dat dit veel beter is dan dit voor jezelf te houden en dat de angst steeds groter groeit. Je kan het ook omdraaien dat de anderen ook rekening met je kunnen houden. Of dat je tips krijgt zodat het wat beter gaat. In ieder geval: een goede nachtrust is onontbeerlijk.

Ik wens je veel succes :)
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Jadenrhijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2020 16:58

Re: Stress

Wat een vervelende situatie zeg. Ik ga er vanuit dat de deadline nu al is geweest, maar het kan helpen om met een methode toe te passen (zoals de Moscow) om een duidelijk overzicht voor jezelf te creëren. Werken onder stress zorgt vaak ook niet voor de beste resultaten en wanneer ik onder hogere druk sta gebruik ik CBD olie om mezelf minder gestrest te voelen. Hopelijk heb je het project met een positief resultaat kunnen afronden!
Laatst gewijzigd door Memories op 05 nov 2020 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”