Gebruikersavatar
Anoniem 123
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2019 09:50

Nachtmerriestoornis 2.0

Hallo beste lezers

Ik kamp sinds enkele weken met bijzondere nachtmerries die een invloed beginnen hebben op mijn leven, ze bouwen ook gradueel op en worden erger en erger.

Ik schets even kort de situatie van deze nacht.
Het was thuis, in een groot huis met veel kamers. Mijn vriendin, die vriend en ik waren er. Het was al wat laat aan het worden en ik besliste van te gaan slapen. Zij kwam meteen met me mee naar bed, toen ik later op de nacht wakker werd was ze weg. Ik ging rondkijken en vond ze terug in bed met die vriend van me. Toen zei ik "als je nu niet meekomt moet je nooit meer terugkomen". Dan kwam ze mee. Smorgends gebeurde hetzelfde.

Ik heb al weken zulke dromen, ze worden ook gradueel erger en erger. Ze begonnen met een simpel smsje met diezelfde vriend in men droom.

Ik ga even wat achtergrond schetsen. Ik ben sinds Januari volledig drugsvrij, voordien rookte ik nog 2gr wiet per week (kwam van 2gr/dag en ik gebruikte wekelijks allerlei soorten harddrugs (meestal cocaïne, vaak speed, soms XTC, soms ketamine,...) en dit vaak in bijzondere combinaties en hoeveelheden. )
Ik ben volledig op mezelf gestopt met alles dat met drugs te maken heeft en ben hier heel fier op, maar sinds ik gestopt ben heb ik last van verschillende dingen. In het begin had ik last van verlammende angstaanvallen (1x per week) nadien werd dit beter doordat ik me dagelijks bezighield met wat te relaxeren met behulp van visualisatie, nu zijn deze dan ook gestopt.

Hierna zijn de nachtmerries begonnen. Om de een of de andere reden heeft het te maken met mijn vriendin en die vriend, in het begin nog zeer onschuldig maar ondertussen niet meer zo onschuldig. Ik begrijp het niet want mijn vriendin en ik zijn volledig transparant tov elkaar en kunnen gewoon zonder meer in elkaars telefoon kijken.

Ik vraag me af wat ik hier kan tegen beginnen? Zijn het nog steeds de neurotransmitters in men hersenen die terug in balans gebracht moeten worden van het overmatig druggebruik of dien ik mezelf hier meer zorgen over te maken?

Ik vind dat het allemaal al wat lang duurt om nog steeds herstel van het druggebruik te zijn. (6maanden volledig volledig clean)

Iemand tips? Eventueel suggesties voor visualisaties om te maken om die vriend uit men nachtmerries te houden. (Het probleem is in men leven is hij hoe dan ook wel nog)

Groetjes,

Student, 22 jaar
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Nachtmerriestoornis 2.0

Welkom anonieme student.

Het kan van alles zijn, lijkt me. Een stressreactie op het stoppen met de drugs. Of misschien kun je je dromen nu simpelweg beter onthouden dan voorheen omdat je alerter bent. Misschien was de drugs een verdoving voor bepaalde zorgen en angsten die nu weer boven komen en zich manifesteren in je dromen. Of heb je gewoon last van de warmte (mensen krijgen sneller nachtmerries wanneer zij warm slapen).

Als je nachtmerries aanhouden en je dusdanig uit je slaap gehouden wordt of stress krijgt dat je niet meer kunt functioneren, zou ik de huisarts om raad vragen. En anders kun je de dromen opschrijven en eens proberen te duiden. Er zit vaak interessante symboliek in. Wellicht levert het je bepaalde inzichten.
Demons run when a good man goes to war

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”