Gebruikersavatar
knagedgeweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2017 20:29

extreme stress door knagend geweten

Hallo ik heb al sinds kinds af aan zware mentale problemen gehad zo zwaar dat ik het niet eens door had, ik heb nooit mijn middelbare afgemaakt nooit vrienden en extreme afwezige familie gehad.


op mijn 18 ging ik met mijn psychotische hoofd naar peru en daar heb ik 3 jaar samengewoond met een oudere vrouw (8 jaar ouder)


op mijn 21 ste begon ik door te hebben dat ik erg ziek was ik had niet door hoe oud ik was en ik kon niet meer functionerend.

ik ben terug naar nederland gevlogen en bij een broer gewoond en naar een paar maanden ging ik naar de huis arts en werd ik gelijk in de psyatrische klinkiek geplaats. (zit er nog steeds).

ik heb antipsychotische medicatie en ik ben een heel ander mens, en ik kan eindelijk normaal nadenken.


maar nu weet ik wat voor foute dingen ik heb gedaan in het verleden.

ik vertelde mijn vriendin altijd dat ik met haar wou trouwen en kinderen wou maar ik had er nog nooit overnagedacht (ik zat in een soort fantasie wereld). ik heb haar 3 jaar lang voor de gek gehouden.

ik heb extreme schuldgevoelens hier tegen over.

ze is 30 nu en in peru is het dan moeilijk om iemand te vinden en te trouwen en ze wou graag kinderen [crying]

nu lig ik hier over de hele dag te piekeren ik heb het gevoel dat ik iemands leven heb geruineerd.

ik denk er 10 uur per dag aan en ik moet de hele dag naar de wc en over geven dit heb ik sinds ik door heb dat ik fout heb gehandeld dus het is echt mijn geweten.

ik had niet door dat ik fout was normaal doe ik geen vlieg kwaad dus het is heel erg zwaar mentaal omdit te verwerken.

ik ben nu 21 en zij is 30 ik ben sinds 8~ maanden terug en ik heb 6 maanden die extreme schuld gedachtes dat ik de hele dag moet plassen en misselijk voel.

als ze mijn leeftijd was er niks aan de hand maar nu heb ik haar hele toekomst verneukt ik had haar heel erg goed behandeld.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: extreme stress door knagend geweten

knagedgeweten schreef: 13 sep 2017 20:45 ik heb antipsychotische medicatie en ik ben een heel ander mens, en ik kan eindelijk normaal nadenken.
Beseffen dat je in het verleden fouten hebt gemaakt is een goede zaak, maar het geeft geen zin jezelf te kwellen met schuldgevoel en jezelf letterlijk ziek en misselijk te maken. Zonder medicatie was je ander mens, daarmee vallen dingen misschien niet goed te praten, maar je toenmalige gedrag is daardoor verklaarbaar geworden. Dat zou een geruststellende gedachte kunnen zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
knagedgeweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2017 20:29

Re: extreme stress door knagend geweten

Hoi ik weet dat schuld gevoel in kwestie geen nut heeft maar ik heb er geen controle over.

het is vervelend wat ik gedaan heb maar niet erg geen strafbaar feit ofzo en ik was niet eens mentaal aanwezig. (alleen nu ik beter bent zie ik alles goed terug).


ik heb een soort obsessie met het idee dat ik haar toekomst heb verpest (je kan voorstellen dat een grote mentale last op mijn schouders is).

dus niet zit ik de heledag (geen controle over) te piekeren als ik nou eerlijk het 2 jaar geleden had uitgemaakt had ze mischien iemand gevonden.

ik twijfelde die 2 jaar het is niet zo dat ik opzettelijk misbruik van haar maakte ik twijfelde door het leeftijds verschill.

als ik het bekijk van uit een derde sperspectief heb ik haar 2 jaar aan het lijntje gehouden ik weet niet hoe erg dat is.

ik denk dat een verkrachter erger is maar een vreemd gaander minder.



tegen mij zegt ze dat ik mij geen zorgen hoeft te maken en dat ik een hele lieve jongen was bla bla (maar zij weet niet dat ik het al twee betwijfelde )
Gebruikersavatar
knagedgeweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2017 20:29

Re: extreme stress door knagend geweten

ik ben nu al 8 maanden niet functionerend hier door :confused: .

hele nare situatie mensen van mijn leeftijd maken vaak zoon fout maar omdat ik met een ouder persoon een relatie heb gehad heb ik gelijk zoon grote impact.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: extreme stress door knagend geweten

knagedgeweten schreef: 14 sep 2017 14:16 Hoi ik weet dat schuld gevoel in kwestie geen nut heeft maar ik heb er geen controle over.
Het lijkt me aan te te raden om dit met je behandelaars te bespreken en te zorgen dat je er controle over krijgt.
* Liebe Macht Frei *
Lena

Re: extreme stress door knagend geweten

Vind je echt dat een haar leven hebt verpest? Als iemand anders deze ervaring met jou zou delen, zou je dan zeggen: "Inderdaad, jij bent er nu verantwoordelijk voor dat ze haar kinderwens niet kan vervullen en je voelt je daar terecht schuldig over?" Kun je de situatie op een afstand bekijken?
Gebruikersavatar
knagedgeweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2017 20:29

Re: extreme stress door knagend geweten

hoi als ik vanaf een afstand kijk voel ik me juist misbruikt door haar ik ontmoette haar toen ik 17 was en toen ik 18 was ging ik met haar naar peru (zij werkte een jaar in nederland) in peru werd ik Schizofreen ik had geen vrienden of familie daar.

ik heb 3 jaar in onze kamer verward gezeten en ik dacht dat ik gelukkig was. ze kwam altijd savonds terug en samen keken we een film en gingen we kijken. ik had niet door dat dit een vreemde situatie was.

toen ik 21 was kreeg ik inzicht en ging ik terug naar nederland (en zit nu in het ziekenhuis).

ik vond notities op mijn computer dat ik het twee jaar al wou uitmaken maar ik stelde het altijd uit. (ik was van haar afhankelijk en ik wist niet wat ik in nederland moest doen).

ik zeg vaak tegen het zieken huis dat ik emotioneel getraumatiseerd bent omdat ik 3 jaar verward in dat land heb doorgebracht en dan ook nog die situatie met mijn vriendin.

ik ben nu ook opeens volwassen maar ik voel me nog 17 omdat ik rondt die leeftijd mij zelf ¨veloor¨.

mijn ouders hebben ook zware mentale problemen (wat ik nu begint door te hebben) en mijn familie heeft mij een soort verstoten.

dus ik heb geen sociale steun.

ik ben wel heel erg mij best te doen en ben van plan te studeren en te werken binnenkort, maar door die schuld gevoelens kan ik me niet ergens of focussen.

het is ook heel erg moeilijk om hulp te krijgen wanneer je ziek bent . ik zit nu wel in het psyatrische inrichting maar niemand die me er bij helpt.

soms overweeg ik euthenasie omdat ik me zo schuldig voelt maar ik heb ook veel vooruit gang geboekt de laaste maanden (op sociale en cognitieve vlakken). en ik heb ook heel veel dingen die ik wou doen (als kind programmeerde ik en dat zou ik weer willen op pakken)

zelf denk ik niet dat het mijn schuld is omdat voor mij zij ook een leven had en het was best duidelijk dat ik ziek was.

maar blijkbaar mijn brein denkt er anders over heledag krijg ik beelden terug van peru. als ik aan de situatie denkt dat ze geen kinderen heeft wordt ik gek. hele dag het gevoel te urineren en stress etc.

ik kreeg ook de schuld gevoelens pas later na het uitmaken ik had helemaal niet door dat ik slecht bezig was.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: extreme stress door knagend geweten

Nu je antipsychotica slikt kom je waarschijnlijk toe aan emoties waar je niet eerder aan toe bent gekomen. Ik kan me voorstellen dat dit zeer verwarrend is, maar je moet leren deze emoties te filteren en te relativeren.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
knagedgeweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2017 20:29

Re: extreme stress door knagend geweten

ja ik denk dat ook het aan de hand is normaal doe ik geen vlieg kwaad maar toen ik psychotisch was ik heel erg egoistisch ik wou zelfs mensen vemoorden in peru.

ik heb mijn vriendin gelukkig niks aan gedaan behalve haar 2 jaar aan het lijntje te houden.

het is ook best heftig om te realiseren dat je jaren verward bent geweest en dan ook nog iemand anders heb meegesleurd.

laatste 3-4 jaren herriner ik me heel vaag .

ik snap ook niet wat er aan mijn ex mankeert ik sprak bijna nooit tegen haar ik lag de hele dag in bed en ik sprak geen spaans.

ik was helemaal doorgedraaid .

ik maak me ook meer zorgen over mijn vriendin dan over mij ik deed altijd geen vlieg kwaad en nu dit op mijn geweten

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”