Senang

Schoonmoeder met stoornis die ik haat.

Mijn schoonmoeder heeft een hele grote invloed op mijn relatie en stemming van mijn vriend en mij, we zijn dus niet getrouwd.
Mijn vriend heeft mij alles verteld in de loop der jaren wat zijn moeder hem, zijn broers en zusjes en anderen allemaal heeft aangedaan.
Deze week kwam mijn vriend met de mededeling dat er geld door zijn moeder van hem is ontvreemd.
Het gaat om een groot bedrag van meer dan 7 duizend euro.
Dit heeft zij al meerdere malen gedaan en ook vooral voor mijn tijd vanaf dat mijn vriend salaris heeft pakt zij geld, bedriegd of laat mijn vriend een lening voor haar afsluiten om het nooit meer terug te betalen.
Hiernaast heeft zij al haar kinderen mishandeld, zowel geestelijk als lichamelijk, manipuleerd, liegt, roddelt, dreigt of maakt ruzzie in zowel prive als openbare gelegenheden als dat moet en zet met opzet mensen tegen mekaar op, zo ook mijn vriend tegen mij oa.
Zij doet zich echter voor als een dame en de schuld ligt altijd bij anderen.
Vaak wekt zij medelijden op van mensen die ze kan bewerken.
Ik ben ook al aan de beurt geweest.
Na een woordenwisseling ooit met mijn vriend welke op zich meeviel had hij toch zijn beklag bij zijn moeder gedaan die mij vervolgens de huid volschold en dreigte mij uit het huis te slaan!
Nou ik wist niet wat ik hoorde, dat was op het moment dat ik haar nog niet door had en helemaal perplex was omdat ik haar de vorige dag nog had gesproken op een normale manier.
Dat haar zoon en ik woorden hadden, gaf haar toch geen reden mij zo te behandelen dacht ik.
Vanaf toen ben ik voorzichtig geweest en heb haar nooit meer kunnen zien zoals ik voor dit voorval deed.
Haar kleinzoon dus mijn vriend´s kind die nu bij ons woont heeft daar ook in een hel gezeten toen hij er woonde.
Gelukkig gaat het nu beter tot goed met hem.
Nu is het zo dat deze schoonmoeder een rode draad in onze relatie is.
Mijn vriend vergeeft, verdedigd haar eigenlijk keer op keer zijn leven lang al tot nu ook al is hij nu boos en verdrietig.
Ik begrijp uiteraard dat je van je moeder houdt, hoe goed of kwaad ook, echter komt mijn vriend bij mij met zijn beklag waar ik vervolgens dan met afschuw naar luister.
Terwijl ik al van te voren weet dat het wss over een maand oid weer koek en ei is.
Prima leuk voor hun.
Alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn haat naar haar toe kan balanceren tot normale proportie´s.
Ik heb werkelijk wurg neigingen elke keer als ik haar zie of niet zie.
Ik ga soms mee om er te eten om de lieve vrede te bewaren nadat ik in het verleden een dik jaar niet meer ben geweest maar zelfs van haar kookkunsten die zij beheerst word ik misselijk en walg ervan.
Ik krijg werkelijk de rillingen van dat mens.
Zulke gevoelens heb ik nooit eerder voor iemand gehad en zeker niet voor een wat oudere vrouw.
Ik zou mijn vriend teleur stellen daar niet meer te komen, toch hoor ik de verhalen van hem want wil er ook voor hem zijn.
Al met al ben ik dus helemaal geen haardragend persoon, ik ben juist voor vrede, vergiffenis, maar kan niet tegen onrecht.
Ik vermoed dat zij een narcistische persoonlijkheid heeft met alle valsheid van dien.
Mijn vriend vertoont ook trekken van haar, waardoor ons priveleven ook op zijn kop kan liggen.
Mijn vriend verlangt dus zijn leven lang al naar erkenning en liefde van zijn moeder die hij nooit in werkelijkheid heeft gekregen.
Zij houdt ervan hem bij mij weg te houden dmv stoken en hem dingen te beloven of te koken wat hij het lekkerst vindt.
Overigens ben ik naast wat afstandelijk wel zo dat ik haar met recpect behandel.
Dat heb ik nou eenmaal mee gekregen van huis uit.
Heeft iemand adviezen wat te doen?
Want ik ben soms in staat haar aan te spreken op haar gedrag.
En verder heb ik nog nooit iemand geslagen of gevochten of een of andere ordinaire ruzzie gehad maar ik wil van die wens haar ik elkaar te beuken af, dat is toch niet normaal...

Groetjes Senang
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Schoonmoeder met stoornis die ik haat.

Normaal is het zeker niet maar ik vrees dat als jij je schoonmoeder aan gaat spreken op haar gedrag, je enkel een ordinaire ruzie krijgt met haar want zo te lezen is zij niet echt aanspreekbaar op haar gedrag. Iemand die al zo lang zo stelselmatig haar kinderen manipuleert, mishandelt en onder druk zet, die zal zich niet veel aan trekken van een vriendinnetje van een van hen die even haar mening komt geven. Je mag het gerust proberen maar ik denk niet dat het veel effect zal hebben.

Ik denk dat je partner helaas nog niet los is van zijn moeder en nog steeds wanhopige pogingen doet om bij zijn moeder in een goed blaadje te komen/blijven. Hij blijft hunkeren naar zorg, erkenning, waardering en liefde die hij nooit echt heeft gekregen en blijft bezig om die alsnog te krijgen van haar. Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij geen afstand van haar kan nemen en er blijft komen. (extreme aanpassing).

http://mysticaminerva.bekijknu.nl/hoe-t ... 35633.html

Het lijkt me voor jou verstandig dat je zelf je conclusies trekt en jezelf niet dwingt tot dingen die je eigenlijk niet wilt doen. Doe je zelf dat niet aan want zoals je opmerkt ben je constant bezig om jezelf te forceren naar je schoonmoeder toe terwijl je dus het liefste er niet wil zijn en niets met haar te maken wilt hebben vanwege haar vervelende gedrag.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Map 'Psychologie'”