Adriana

Hoe krijg ik mijn familie zover...? help me!

Mijn broer, 50, is altijd "anders" geweest. Als kind werd ik vreselijk getreiterd door hem. Later is hij getrouwd en dacht ik dat hij veranderd was.
Hij heeft 2 kinderen. Meisjes die al volwassen zijn. Het eerste kindje, een jongetje, is overleden tijdens de geboorte. 5 Jaar geleden is de bom gebarsten en kon zijn exvrouw het niet meer aan. Vanaf die tijd is het mis: alles wordt verdraaid. Hij liegt de hele boel bij elkaar,stond al op datingsites, blokkeerde bankrekeningen, zette de gezamelijke auto in andere dorpen, sloeg mijn ex schoonzus en drinkt een liter zelfgemaakte wijn op één dag naast het bier en de wisky.. Daarbij slaapt hij met een zwarte band voor zijn ogen, 2 oordopjes in en heeft hij de binnenkant van zijn ramen met karton beplakt. Zijn twee dochters zijn doodsbang voor hem, maar willen dit niet laten blijken: steeds als ze iets over de scheiding zeggen dan komt er een waterval van uren over wat hun moeder fout doet. Dat het haar schuld is enz enz.Ze komen alleen nog uit plichtsbesef bij hun vader. Er waren twee rekeningen met bijna hetzelfde bedrag: 1 gewone bankrekening en het andere waren aandelen. Mijn exschoonzus heeft de bankrekening overgezet naar haar rekening (hij wilde de macht houden door niets te delen) en de aandelen waren voor mijn broer...je raadt het al: mijn schoonzus werd/wordt voor dief uitgemaakt want al gauw waren de aandelen natuurlijk niets meer waard. Hij bedreigt haar openlijk op internet en hyves om haar te vermoorden. Gelukkig gaat zij nergens op in. Het huis staat al 5 jaar te koop en is inmiddels 150.000 euro gezakt.Hij houdt niets in het huis bij en dreigt dat als zij iets aan het huis wil doen, dat hij haar peroonlijk met een bijl het pad af jaagt. Steeds belooft hij het huis te kopen, maar als puntje bij paaltje is stopt hij met alimentatie of begint er een andere treiterij waardoor mijn schoonzus afziet van de verkoop naar mijn broer voordat alles goed geregeld is. Waardoor het dus lijkt dat zij degene is die alles tegenhoudt.
Wat is mijn probleem en waar heb ik jullie hulp/advies bij nodig?
Heel mijn familie geloofd dat mijn exschoonzus de boel belogen en bedrogen heeft. Dit komt omdat mijn broer hun verhalen heeft verteld en mijn familie niet twee kanten heeft gehoord. Hij maakt iedereen helemaal gek met zijn verhalen over wat ze allemaal heeft gedaan (wat niet waar is) Daarnaast speelt ie de gekrenkte man en brengt ie kadootjes voor iedereen mee..
Laatst ben ik via een collega op de site http://www.npspartners.nl/npssadisme.htm
terecht gekomen en vielen er voor mij 1000 puzzelstukjes in elkaar. Maar hoe kan ik de familie overtuigen dat ze niet meer naar mijn broer moeten luisteren? Hij heeft het voor elkaar dat de hele familie overhoop ligt. Mijn moeder zegt: ja het is mijn zoon. Mijn vader ziet het wel, maar durft niet tegen mijn moeder in te gaan. Zolang hij niet ontmaskert wordt, blijft dit aan de gang!
Mijn vriend en ik worden nu gezien als stokers....en ik vind dit zo onterecht!
Wie heeft er een idee of oplossing. Als mijn broer Narcistisch blijkt te zijn weet ik dat hij er zelf niet eens wat aan kan doen. Dus ik wil hem ook geen pijn doen. Maar mijn schoonzus is de dupe. Ze hoeft maar 1 keeer iets fouts te zeggen en ik weet dat het klaar is met haar. De politie doet niets. En de familie zegt; blaffende handen bijten niet. Hij heeft hulp nodig, maar zal dat zelf ontkennen.
Help me alsjeblieft!!!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Hoe krijg ik mijn familie zover...? help me!

Als je broer je ex schoonzus met de dood bedreigt dan kan daar door je ex schoonzus aangifte van gedaan worden. Iemand bedreigen is een misdrijf en daar wordt, indien er voldoende bewijs is, wel iets mee gedaan. Er is hier sprake van een situatie met huiselijk geweld en (psychische) kindermishandeling want je schrijft dat je ex schoonzus voortdurend door haar ex wordt lastiggevallen en bedreigd, en de kinderen zijn bang voor hun vader met zijn dreigementen en gedrag.

Wat je kan doen is het Steunpunt Huiselijk Geweld in schakelen in de regio. Dan kan er hulp geregeld worden voor de meiden en je ex schoonzus.

Denk niet dat huiselijk geweld enkel bestaat binnen een huwelijk/partner relatie of in huis gebeurt. Het is breder dan dat en geldt voor elke vorm van relatie waarin sprake is van geweld en bedreigingen. Dus ook oma/kleinzoon, vriend/vriendin of als je buiten op straat door je ex gestalkt wordt. Dit alles valt onder huiselijk geweld en daarvoor is hulp te halen bij diverse instanties zoals steunpunt huiselijk geweld, slachtofferhulp en het AMK (kindermishandeling). Althans in Nederland. Ik weet niet hoe het in België zit.

http://www.slachtofferhulp.nl/Delicten/ ... 3godKXqDGQ

http://shginfo.nl/

http://www.amk-nederland.nl/

Als het balletje gaat rollen m.b.t. de hulpverlening dan zullen ook anderen inzien en moeten toegeven dat het helemaal niet goed gaat daar. Je broer heeft hulp nodig met zijn gedrag maar ook de ex en de meiden hebben hulp nodig om dit allemaal te verwerken en zo goed mogelijk te regelen zodat de stress af neemt.
Inzicht als Uitweg..
Adriana

Re: Hoe krijg ik mijn familie zover...? help me!

Beste Mystica,
Dank je wel voor je reactie.
De meiden zijn inmiddels beide onder behandeling bij een psycholoog. Ik heb zelf in het begin de politie gebeld, maar zij zeiden dat zolang er niets gebeurt, er niks gedaan wordt. Ik heb alles van hyves opgeslagen en hij heeft zelfs 2 weblogs: 1 uit zijn naam, en 1 uit de naam van zijn exvrouw.
Het voelt alsof ik mijn broer verraad, maar ik heb zelfs met hem het beste voor, ondanks mijn boosheid.
Eind deze maand is de laatste rechtzaak. Als die niet in het voordeel van mijn broer valt dan vrees ik voor zijn acties.
Maar goed: ik bedank je hartelij en heb je site bekeken: ziet er zeer professioneel uit en ik wens je veel succes!

Terug naar “Map 'Psychologie'”