Danielgio

Angst voor autorijden met ADHD

Hallo mijn naam is Daniel en ik word binnenkort 21 jaar. Hoog tijd voor een rijbewijs zou je zeggen., ik schaam me om te zeggen dat ik bewust geld uitgeef en niet spaar voor rijlessen omdat ik bang ben dat ik te chaotisch ben of mijn nalatige gedrag op de weg vertoon. Ik heb al bij 3 rijscholen een les gehad en die gingen prima. Maar ik heb niet het doorzettingsvermogen om verder naar de toekomst te kijken en de lessen vol te houden. Heeft iemand ditzelfde gehad? Ik zou graag wat tips willen over jullie ervaringen op de weg met adhd en jullie rijlessen. Bedankt alvast!
Debby

Re: Angst voor autorijden met ADHD

Hallo Daniel,

Ik heb geen ADHD, wel zo druk/chaotisch dat ik er ooit op getest ben, maar er net onder zat. Evengoed wil ik reageren.
Gebruik je Ritalin oid?
Het schijnt namelijk wel gebleken, toevallig laatst op tv geweest, dat ADHDers die Ritalin gebruiken de betere weggebruikers zijn.
Dit omdat de ADHDer meer ziet, juist door de afleiding die zich snel kan opvolgen.

Ik denk dat jij met gemak je rijbewijs kunt gaan halen, maar laat je wel goed informeren (niet bij het CBR, maar bij je arts) over ADHD en Ritalin in combinatie met autorijden.

Groetjes Debby
Danielgio

Re: Angst voor autorijden met ADHD

Goede tip Debbie, ga ik zeker doen.
Groetjes Daniel

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”