Yosra

Medicijnen en niet jezelf zijn

Ik ben een meisje/meid/vrouw van 20 jaar oud.
Ik ben op mijn 8ste gediagnostiseerd met adhd en heb vanaf toen alle verschillende medicijnen gebruikt tot mijn 17e. Na mijn examens op de havo ben ik gestopt met medicatie. De redenen hiervoor waren dat ik ten eerste vaak hoofdpijn had en dat begon dan rond een uur of 3/4. Wat ik het ergste vond was dat ik mezelf niet meer was, ik kon niet meer vrij denken en het belangrijkste ik was mezelf niet meer. Ik had het gevoel dat al mijn andere gedachtes waren weggestopt in afgesloten potjes en ik voelde me erg opgesloten.

Ik vroeg me af of er andere zijn die dezelfde bijwerkingen ervaren en hoe zij daar mee omgaan? Ik doe nu een hbo opleiding en heb mijn rijbewijs gehaald waardoor het echt nodig was om weer te starten met medicatie. En ik heb nog steeds dezelfde klachten(ik gebruik nu equasym)

Groetjes!
vlam

Re: Medicijnen en niet jezelf zijn

Ik heb overigens geen adhd, maar een angststoornis en heb medicatie geslikt.
Ik merkte hetzelfde als jij.
Vorig jaar ben ik zelf gestopt met de medicatie, zonder af te bouwen.
Ik was 2 weken ziek, maar daarna vond ik mezelf eindelijk terug.
Hoewel ik meer moeite heb met bepaalde zaken, ben ik mezelf.
Ik heb nu geaccepteerd dat ik iets harder moet vechten dan een ander, maar dat heb ik liever dan mezelf kwijtraken!
Shar

Re: Medicijnen en niet jezelf zijn

Ik heb zelf ook ADHD, sinds kort zijn we er eigenlijk achter gekomen.. Ik heb nu ook pillen maar zelf heb ik het idee dat het niet werkt.. toch voel ik dat ik mezelf niet meer ben en zit ik niet lekker in me vel ofzo!! zelf zit ik daar ook mee en loop ik nu bij iemand waar ik erover kan praten!! ik ben blij dat ik niet de 1nige ben!

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”