Forget it

Vermoedens maar wat nu (ADD)

Hallo,

Ik heb het gevoel dat ik ADD heb. Onder meer doordat ik laatst een hoeveelheid (1e keer lage dosis) amfetamine heb genomen. Ik kreeg een fijne rust in mijn hoofd en kon me hierdoor goed concentreren. Ook merkte ik nog wat andere dingen die veranderde. Ik had wat opgezocht erover en zag dat idd de werking van amfetamine heel anders werkt bij personen met adhd en add.

Dus ik opzoeken wat Adhd en add inhoud en zag dat add wel bij mij past, inieder geval de symptomen passen bij mij. Nu wil ik geen zelfdiagnose stellen, en zou ik graag willen laten onderzoeken oid.

Maar hoe moet ik dit doen? Naar de huisarts gaan en zeggen wat ik hier heb gezegd? Hoe moet ik dit aanpakken? Of naar een psycholoog? Of....?

Groeten

Ps. Ik weet het dat gebruik van drugs slecht is en hoef hiervoor verder niks over te horen. Ik weet donders goed hoe het is om problemen ermee te hebben en heb daar ook zeker van geleerd.
MissM

Re: Vermoedens maar wat nu (ADD)

kijk eens op de site van psyq, daar is een zelftest, en eventueel kun je je daarna gelijk aanmelden
Wolf

Re: Vermoedens maar wat nu (ADD)

Hoi Forget It,

Je kan het best naar je huisarts gaan en hem vertellen dat je vermoedt dat je ad(h)d hebt. Hij zal je doorsturen naar een psycholoog of psychiater waar je getest wordt of je het daadwerkelijk hebt. Meestal wordt er als eerste medicijn methylfenidate (Ritalin) voorgeschreven. Dit is naar mijn mening terecht aangezien het een aantal voordelen heeft tov d-amfetamine.
patricia_82

Re: Vermoedens maar wat nu (ADD)

Hoi,

ik ben erg benieuwd hoe je het hebt aangepakt. Van de week heb ik wat dingen gelezen en vielen er een heleboel dingen op hun plaats. Ik wordt binnenkort 30 denk ook dat ik ADHD heb. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet aanpakken... ik ben bang dat de dokter me niet serieus neemt als ik kom en dat zeg. Waar te beginnen?

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”