angel12

Oorlogen enz...

Ik las deze tekst in mijn inbox :

This "underdeveloped" country is not inappropriate in any way. It has different desires and different standards, and it is not lesser than — it is just different. We did not all come to do it the same way. We did not all come to be alike. We came as a diverse bunch of Non-Physical Energies wanting different experiences.



---Abraham



Excerpted from the workshop in North Los Angeles, CA on August 13, 2001



Our Love,

Esther (and Abraham and Jerry)

Wat roept dat bij jullie op ?
Superwoman

Re: Oorlogen enz...

Het roept bij mij vrij weinig op, wat er staat klopt volgens mij. Het ene land is niet beter dan het andere, ieder land is anders. Iedere cultuur is anders. Zoals veel Nederlanders vrouwenbesnijdenis afjeuren, zijn er ook culturen waarin ze het afkeuren dat wij vrouwen niet besnijden. Iedereen heeft recht op een eigen cultuur.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Oorlogen enz...

angel12 schreef:Wat roept dat bij jullie op ?
Wat het bij oproept? Nou, daar kan ik kort over zijn, maar mijn mening zal je niet bevallen:
Ik vind dat quasi spirituele gewauwel van Abraham/Esther and Jerry Hicks verschrikkelijk
irritant en zielig. Alles wat met 'The Law of Attraction' te maken heeft vind ik stompzinnige gezwam.

Esther Hicks verspreidt op congressen de boodschap van haar overleden echtgenoot via
een 'collectief' van geesten die ze Abraham noemt?
Kom nou zeg, wat een flauwekul! Zo iets kan niemand met een beetje gezond
verstand toch serieus nemen? 011

En zo zijn er wel meer van die mega irritante motivational speakers en spirituele zwamneuzen die
hun boodschap via het internet verspreiden.
* Liebe Macht Frei *
angel12

Re: Oorlogen enz...

Voor mij is het niet zozeer wie of wat iets zegt maar of ik er iets kan uithalen voor mezelf, voor mijn persoonlijke groei.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Oorlogen enz...

Tja, dat is een argument dat ik wel vaker heb gehoord.
Het staat iedereen vrij om de boodschap belangrijker te vinden dan de boodschapper,
maar dat is een kritiekloze houding waar ik persoonlijk niet achter kan staan en die
ik ook gevaarlijk vind.
Wat het citaat uit je openingspost betreft, daar is op zich niets zo veel mis mee,
behalve de aller laatste regel, We came as a diverse bunch of Non-Physical Energies wanting different experiences.. Dat vind ik echt slap esotherisch gewauwel.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

Superwoman schreef:Het roept bij mij vrij weinig op, wat er staat klopt volgens mij. Het ene land is niet beter dan het andere, ieder land is anders. Iedere cultuur is anders. Zoals veel Nederlanders vrouwenbesnijdenis afjeuren, zijn er ook culturen waarin ze het afkeuren dat wij vrouwen niet besnijden. Iedereen heeft recht op een eigen cultuur.
Hier geef je net een voorbeeld die beschrijft wat er wel mis is met bepaalde culturen.
Het niet besnijden van vrouw afkeuren en/of het wel toepassen onder druk van cultuur of geloof.
Op zich niets verkeerd met verschillende culturen, zolang de mens als individu gerespecteerd wordt.
Het lijkt wel of het deel gezond verstand van sommigen al vroeg besneden werd [zucht]
Superwoman

Re: Oorlogen enz...

Je legt hier jouw mening over repect op aan andere culturen. Wat is respect?

En ja, vrouwenbesnijdenis is een heftig onderwerp waar ik ook een persoonlijke mening over heb maar ik heb juist dat gekozen om mijn standpunt over het veroordelen van andere culturen duidelijk te maken. Ik kan namelijk niet oordelen over vrouwenbesnijdenis omdat het bij een andere cultuur hoort die ik niet ken.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

Superwoman schreef:Je legt hier jouw mening over repect op aan andere culturen. Wat is respect?

En ja, vrouwenbesnijdenis is een heftig onderwerp waar ik ook een persoonlijke mening over heb maar ik heb juist dat gekozen om mijn standpunt over het veroordelen van andere culturen duidelijk te maken. Ik kan namelijk niet oordelen over vrouwenbesnijdenis omdat het bij een andere cultuur hoort die ik niet ken.
Dus, je veroordeelt het niet omdat het bij een cultuur hoort die jij niet kent, ondanks je er een persoonlijke mening over hebt...Wat is jouw mening dan waard???
Cultuur/religie stel je dan boven het respect van de mens [blink]
Ongeacht of er onder druk van cultuur & religie geweld gebruikt wordt tegen mensen?

Er zijn genoeg mensen die door wat hun cultuur/religie hen opdringt machteloos verschillende mensonterende zaken moeten ondergaan.
Er wordt al genoeg gezwegen en toegekeken, laat staan dat ik dan mijn mening op dit forum er niet zou over delen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Oorlogen enz...

Dus, je veroordeelt het niet omdat het bij een cultuur hoort die jij niet kent, ondanks je er een persoonlijke mening over hebt...Wat is jouw mening dan waard???
Cultuur/religie stel je dan boven het respect van de mens
Je kan ook een mening over iets hebben zonder dat je de cultuur en het land zelf gelijk veroordeeld toch? :)

Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar veroordelen van iets gaat verder dan een oordeel over iets hebben.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
TheEmperor85

Re: Oorlogen enz...

Ik vroeg me af, angel12, over welk land hebben we het hier?
Black Rose schreef: Dus, je veroordeelt het niet omdat het bij een cultuur hoort die jij niet kent, ondanks je er een persoonlijke mening over hebt...Wat is jouw mening dan waard???
Cultuur/religie stel je dan boven het respect van de mens [blink]
Ongeacht of er onder druk van cultuur & religie geweld gebruikt wordt tegen mensen?
Tjonge, je kunt toch een mening hebben zonder iets te veroordelen? Dan is die mening nog net zoveel waard. Sterker nog: het is ons recht en onze positie helemaal niet om andere culturen te veroordelen. We kunnen er hooguit een mening over hebben.

En wat betreft je laatste zin, dat klinkt echt een beetje hypocriet..Enig idee hoeveel geweld er wordt gebruikt in landen op dit moment, in naam van ónze waarden en cultuur? Ga eens met een Irakees of een Afghaan praten.
angel12

Re: Oorlogen enz...

Ik had geen land in gedachte toen ik deze topic startte.
Maar ik vond het wel een interessante tekst...om over na te denken.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

Memories schreef:
Dus, je veroordeelt het niet omdat het bij een cultuur hoort die jij niet kent, ondanks je er een persoonlijke mening over hebt...Wat is jouw mening dan waard???
Cultuur/religie stel je dan boven het respect van de mens
Je kan ook een mening over iets hebben zonder dat je de cultuur en het land zelf gelijk veroordeeld toch? :)

Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar veroordelen van iets gaat verder dan een oordeel over iets hebben.
Naar mijn weten heb ik ook nergens geschreven dat ik een héél land of een cultuur in zijn geheel veroordeel.
Wel kunnen bepaalde aspecten van een cultuur mensonterend genoeg zijn om het leven erin onmenselijk te maken.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

TheEmperor85 schreef: Tjonge, je kunt toch een mening hebben zonder iets te veroordelen? Dan is die mening nog net zoveel waard. Sterker nog: het is ons recht en onze positie helemaal niet om andere culturen te veroordelen. We kunnen er hooguit een mening over hebben.

En wat betreft je laatste zin, dat klinkt echt een beetje hypocriet..Enig idee hoeveel geweld er wordt gebruikt in landen op dit moment, in naam van ónze waarden en cultuur? Ga eens met een Irakees of een Afghaan praten.
Naar mij komt dit eerder als hypocriet over ; hooguit een eigen mening hebben zonder te veroordelen.
Zolang je zaken die mensonterend zijn niet veroordeelt, dus sommige aspecten uit een cultuur, waarom maak je je dan druk over oorlog?

Als mijn buur opgevoed zou zijn in een gezin waar dieren mishandelen als normaal beschouwd wordt, dan zou ik ook dierenmishandeling niet mogen veroordelen?
Omdat in dat gezin dit als normaal beschouwd wordt?

Dan zou ik ook geweld tegen homo's niet mogen veroordelen, daar dit goedgekeurd wordt door bepaalde culturen?

Als ik een mening heb, dan sta ik daar ook achter.
Dat heet weten waar je voor staat, en welke waarden je er aan hecht.
Zonder druk van buitenaf, of het nu cultuur of wat dan ook gebonden mag zijn.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Oorlogen enz...

Black Rose schreef:
Memories schreef:
Dus, je veroordeelt het niet omdat het bij een cultuur hoort die jij niet kent, ondanks je er een persoonlijke mening over hebt...Wat is jouw mening dan waard???
Cultuur/religie stel je dan boven het respect van de mens
Je kan ook een mening over iets hebben zonder dat je de cultuur en het land zelf gelijk veroordeeld toch? :)

Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar veroordelen van iets gaat verder dan een oordeel over iets hebben.
Naar mijn weten heb ik ook nergens geschreven dat ik een héél land of een cultuur in zijn geheel veroordeel.
Wel kunnen bepaalde aspecten van een cultuur mensonterend genoeg zijn om het leven erin onmenselijk te maken.
Dan geld alsnog mijn vorige reactie. :)
Je kan een mening over iets hebben zonder dat je iets gelijk veroordeeld.
Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar veroordelen van iets gaat verder dan een oordeel over iets hebben.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

TheEmperor85 schreef:Enig idee hoeveel geweld er wordt gebruikt in landen op dit moment, in naam van ónze waarden en cultuur? Ga eens met een Irakees of een Afghaan praten.
"Onze waarden en cultuur" ; mag je voor jezelf uitmaken of dit voor jou persoonlijk toepasselijk is of niet.
Ik voel me noch gebonden aan bepaalde culturen, noch hebben mijn waarden iets te maken met de oorlogen die om die reden zouden kunnen gevoerd worden.
Superwoman

Re: Oorlogen enz...

Nog wat duidelijker dan:

Mijn mening is dat ik mezelf nooit zou laten besnijden. En als iemand zich niet wil laten besnijden en dat toch moet, dan ben ik daar tegen. En als ik de mogelijkheid heb, zou ik ook voor die persoon opkomen.

Mijn persoonlijke mening is dat homoseksualiteit niet verkeerd is. Maar wanneer ik in een land ben waarin homoseksualiteit afgekeurd wordt, dan ga ik dus niet hand in hand met mijn vriendin over straat lopen. Want in dat land/cultuur wordt dat niet gewaardeerd. Ik veroordeel de mensen niet die iets tegen homoseksualiteit hebben, dat is hun goed recht, moeten ze geheel zelf weten. Zij zijn nog steeds net zo mens als ik dat ben. En als ik daarom geen contact kan hebben met die persoon, dan niet, zoek ik wel andere mensen.

Live and let live
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

Memories schreef: Je kan ook een mening over iets hebben zonder dat je de cultuur en het land zelf gelijk veroordeeld toch? :)

Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar veroordelen van iets gaat verder dan een oordeel over iets hebben.
Naar mijn weten heb ik ook nergens geschreven dat ik een héél land of een cultuur in zijn geheel veroordeel.
Wel kunnen bepaalde aspecten van een cultuur mensonterend genoeg zijn om het leven erin onmenselijk te maken.[/quote]

Dan geld alsnog mijn vorige reactie. :)
Je kan een mening over iets hebben zonder dat je iets gelijk veroordeeld.
Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar veroordelen van iets gaat verder dan een oordeel over iets hebben.[/quote]
Die kan gelden voor jou Memories, voor mij enkel indien de laatste zin van mijn tekst niet toepasselijk is.
Een cultuur die druk uitoefent op de mensen in die mate dat ze mensonterende zaken ondergaan of zelf toepassen, blijft voor mij een rotte cultuur.
Daar zullen de mensen die er in leven en bewust zijn van wat hen wordt aangedaan het ook best mee eens zijn.
Daarmee veroordeel ik dus niet alle mensen die leven in deze cultuur --> wat naar mijn gevoel hier op deze manier geïnterpreteerd wordt.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Oorlogen enz...

Een cultuur die druk uitoefent op de mensen in die mate dat ze mensonterende zaken ondergaan of zelf toepassen, blijft voor mij een rotte cultuur.
Daar zullen de mensen die er in leven en bewust zijn van wat hen wordt aangedaan het ook best mee eens zijn.
Daarmee veroordeel ik dus niet alle mensen die leven in deze cultuur --> wat naar mijn gevoel hier op deze manier geïnterpreteerd wordt.
Dat begreep ik al, Black. ;)

Ik persoonlijk ben het ook niet eens met bepaalde zaken, ik ben het dan ook met je eens dat het een rotte kan zijn.

(Maar daarmee blijft het veroordeel en oordeel verhaal wel en het verschil daarin.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

Superwoman schreef:Nog wat duidelijker dan:

Mijn mening is dat ik mezelf nooit zou laten besnijden. En als iemand zich niet wil laten besnijden en dat toch moet, dan ben ik daar tegen. En als ik de mogelijkheid heb, zou ik ook voor die persoon opkomen.

Mijn persoonlijke mening is dat homoseksualiteit niet verkeerd is. Maar wanneer ik in een land ben waarin homoseksualiteit afgekeurd wordt, dan ga ik dus niet hand in hand met mijn vriendin over straat lopen. Want in dat land/cultuur wordt dat niet gewaardeerd. Ik veroordeel de mensen niet die iets tegen homoseksualiteit hebben, dat is hun goed recht, moeten ze geheel zelf weten. Zij zijn nog steeds net zo mens als ik dat ben. En als ik daarom geen contact kan hebben met die persoon, dan niet, zoek ik wel andere mensen.

Live and let live
Nee, dat zal je dan niet doen om jezelf te beschermen.
Net zoals wij daar moesten mee opletten in eigen land en wel eens te maken kregen met geweld tegen....
Ik veroordeel noch mensen uit andere culturen, noch mensen uit eigen land die het niet voor homoseksualiteit hebben.
Wel veroordeel ik geweld tegen, ook als het in hun eigen land gebeurt tegen mensen van hun eigen volk.

Dan hebben we het hier nog over homoseksualiteit --> iets dat normaal gesproken beleefd wordt zonder geweld uit te oefenen t.o.v. de medemens.
Het afkeuren ervan houdt wel vooroordelen in! Terwijl hier maar rustig geschreven wordt dat het veroordelen van culturen die mensonterende praktijken uitvoeren niet hoort.
Superwoman

Re: Oorlogen enz...

Bij deze even een bericht dat ik hier niet verder ga posten. Ik voel er weinig voor om betrokken te zijn in een discussie waarin iedere letter verdedigd moet worden en waar dus het onderwerp van de discussie niet meer centraal staat.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Oorlogen enz...

Ik als iemand die op vrouwen valt, laat ik voorop stellen dat ik erg blij ben dat ik in Nederland woon. (In veel andere landen is het nog niet toegestaan om bijvoorbeeld te trouwen met hetzelfde geslacht.) Maar... is het gelijk vooroordelend als er iemand is die het eigenlijk niet zo eens is met dat er mensen zijn die op hetzelfde geslacht vallen? Ik zeg je eerlijk, natuurlijk hoop ik dat het gauw zo is dat er in nog veel meer landen en ook in meer landen of staten buiten Europa word ingevoerd dat het prima is om te trouwen en kinderen te krijgen als lesbienne of homo. Ik ben logischerwijs erg voor die rechten. (Ook mensen die hetero zijn zullen dat vast met mij eens zijn).

Maar wat als het zo is dat sommige mensen het gewoon wat vreemd vinden? Een ander soort opvoeding hebben gehad? Het misschien eng vinden? Het misschien niet gewend zijn?
(Het niet gewend zijn, zie je bijvoorbeeld ook wel in andere landen waar het al verboden is om überhaupt homo te zijn.) Ze kennen het niet en leren er waarschijnlijk anders over. Er word hen waarschijnlijk vertelt dat...en zus... en zo. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het spijtig vind dat er nog zoveel landen en gebieden zijn waar er zo over word gedaan. (Waarschijnlijk ook met geloof te maken deels...) Maar ik weet niet of je dat gelijk dan als bevooroordelend zou moeten bestempelen als ze totaal niet anders gewend zijn, het niet kennen of het niet anders hebben geleerd, dan hoe ze het geleerd hebben / krijgen.

Ik denk dat het wel goed is om, als daar enige mogelijkheid toe is, er gesprekken over te kunnen voeren (wat deels ook al wel gaande is) en bepaalde zienswijzes voor te leggen.
Maar dan is het nog de vraag of men dan een ander beeld ervan krijgt of beter gezegd wil krijgen of kan krijgen. (Ik schrijf kan krijgen omdat er soms ook geweld op staat als je iets toelaat.)

En ik vind, maar dat is meer persoonlijk, dat als iemand je veroordeeld, je zelf niet veroordelend terug hoeft te doen. - Dat probeer ik ook niet altijd te doen. Gaat wel eens mis maar ik denk dat je er niet altijd iets positiefs mee bereikt als je vooroordelend terug gaat doen als iemand je veroordeeld. Soms is tijd erover laten gaan beter, of laten bezinken. En soms naast je neerleggen van je af laten glijden.

Maar ik denk dat het goed is ons nu wat meer weer te richten op de openingspost. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

Ging het onderwerp dan niet over o.a. cultuur?
Staan de verschillen in bestaande culturen zover af van het centrale onderwerp?

Ik wacht niet op antwoorden hierop, noch op uitleg over het verschil tussen een mening hebben/oordelen/veroordelen --> ik zoek het nog liever op in een woordenboek, waarbij vast bij "veroordelen" : afkeuren en waarbij ik volmondig beaam de genoemde onderwerpen af te keuren dus te veroordelen.

Nochtans worden mijn reacties wel uit de context getrokken ; wanneer ik het heb over geweld tegen homo's dan reageert men in een context waar enkel "onbegrip" t.o.v. homoseksualiteit aangekaart wordt.

Nou ja, van rond de "pot" draaien gesproken 011 --> goeiken hé ;) [045]
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Oorlogen enz...

Memories schreef:Maar ik denk dat het goed is ons nu wat meer weer te richten op de openingspost. :)
Goed, gaan we even terug naar de bron, de openingspost van angel12.
angel12 schreef:Ik las deze tekst in mijn inbox:
This "underdeveloped" country is not inappropriate in any way. It has different desires and different standards, and it is not lesser than — it is just different. We did not all come to do it the same way. We did not all come to be alike. We came as a diverse bunch of Non-Physical Energies wanting different experiences.
---Abraham
Excerpted from the workshop in North Los Angeles, CA on August 13, 2001

Our Love,
Esther (and Abraham and Jerry)

Wat roept dat bij jullie op ?
Wat roept dit bij jullie op?
Tja, ik heb het in begin van dit topic al even aangekaart, maar dit roept bij mij behoorlijk wat weerzin op.
Mijn weerzin geldt niet zo zeer het citaat, daar heb ik verder weinig op aan te merken, behalve de laatste regel, waarin duidelijk wordt dat het hele tekstfragment enkel een kapstok is om wat vage esoterische bla bla over ‘Non-Physical Engergies’ de wereld in te slingeren.

Wat kunnen we nog meer uit de openingspost van angel afleiden?
Kennelijk sturen Esther, Abraham en Jerry mensen die op hun mailinglijst staan met enige regelmaat wat mailtjes toe met quasi diepzinnige tekstjes toe om over na te denken.

En wie zijn Esther, Abraham en Jerry eigenlijk? Tja, nu wordt het even lachen geblazen: Esther en Jerry Hicks waren ooit een echtpaar. Jerry is al een paar jaar de pijp uit, maar dat weerhoudt de weduwe Hicks en haar overleden partner er niet van om nog steeds contact te onderhouden met een groep entiteiten die zich onder de gezamenlijke naam ‘Abraham’ verzameld hebben.
Esther houdt regelmatig seminars waarbij ze als een soort orakel aan haar devote volgelingen de wijze lessen van dooie Jerry en de jongens van Abraham verkondigt. [027]

Ok… zeer interessant en zeer geloofwardig.

Angel betoogde een paar posts eerder het volgende:
Voor mij is het niet zozeer wie of wat iets zegt maar of ik er iets kan uithalen voor mezelf, voor mijn persoonlijke groei.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Vooral niet omdat de de bron waar uit de wijsheden afkomstig zijn, volkomen suspect is. Esther Hicks en haar overleden echtgenoot zijn een stel charlatans, die of volkomen geschift zijn, of op een heel erg doortrapte manier inspelen op de behoeften van mensen die hunkeren naar handvatten in het leven.
En ik kots van dat soort quasi spirituele oplichters. En ik vind het verontrustend dat dit soort mensen volgelingen hebben.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Oorlogen enz...

Tja goed, bij mij dus hetzelfde als in een ander topic van Angel 12.

Ik houd erg van citaten, spreuken, gezegdes en al dan niet meer. Je kan eruit halen wat (op dat moment of in het geheel) van toepassing is, je kan het mooi of duidelijk vinden. Je kan het op dat moment toepasselijk vinden of deels op verder breien. Je kan het er op dat moment deels mee eens zijn en soms zeggen ze veel. Maar voor mij blijft ook dit gedeelte:

Soms is het eens goed om het buiten teksten, spreuken en al het andere te zoeken. De antwoorden en wegen die jij nodig hebt, vind je er niet altijd mee namelijk. Het kan helpen, maar antwoorden komen meestal van andere punten af en vaak zelfs vanuit jezelf.
Er is mij wel eens gezegd: Kijk binnenin jezelf en om je heen....geniet en werk zo aan jezelf...laat alles de boel de boel en leef.
En: wie blijft zoeken, zal niet vinden. Wie beleeft, heeft al gevonden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Oorlogen enz...

Wat ik niet zo goed snap in heel dit topic is waarom TS hieruit iets wil halen voor haar persoonlijke groei.

Zelf heb ik niets tegen spreuken, citaten of wat dan ook.
Of ze nu van een spirituele leider komen, of de postbode uit de straat ; je kan er iets in herkennen, een waarheid in vinden die voor jezelf toepasselijk is of wat dan ook. En dat kan leuk zijn om te delen (zoals hier op het forum bij sommige leden telkens een citaat staat wanneer ze iets plaatsen bijvoorbeeld), over te vertellen, etc...

Maar om er iets uit te halen op vlak van persoonlijke groei???
Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken of er op dat vlak iets uit te halen valt.
Echter vind ik dan weer dat het leven op zichzelf genoeg gevuld is met ervaringen om daar iets uit te halen.

Terug naar “Overige problemen”