angel12

radio 1

Het valt mij op dat degenen die mensen interviewen op radio 1 (België) vaak nog vragen stellen in de laatste minuten en dan de geïnterviewde niet laten uitpraten, gewoonweg bot, onrespectvol en onbeschaafd afbreken omdat ze tijd moeten maken voor "reclame" dat vooraf wordt gegaan door het "nieuws".

Reclame die dan nog meestal zonder waarde is in vergelijking met de interessante dingen die de geïnterviewde zelf vertelt.

Het is keer op keer hetzelfde en het ergert mij.

Ze leren er blijkbaar ook niet uit. Het is zo dégoutant hoe ze iedere dag weer met mensen omgaan.
En die noemen zich dan journalisten en programmamakers.

Angel
Gebruikersavatar
Reinaart
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 mar 2013 04:40

Re: radio 1

Ik luister dan ook nooit naar de radio, omdat ik echt een schurfthekel heb aan reclame. Daarvan krijg ik altijd het gevoel dat ze met psychologische trucjes mijn onderbewuste proberen te manipuleren. Bij televisie kan ik nog het geluid uit doen en af en toe een seconde kijken of het programma al weer is begonnen. Maar dat gaat nogal lastig bij de radio.
angel12

Re: radio 1

Dat is juist...

Ik heb ondertussen met de interviewer gemaild en dat trachten duidelijk te maken maar hij heeft het niet begrepen. Ik dacht nochtans Nederlands te spreken.

Zichzelf verantwoorden, de schuld buiten zichzelf stellen, drogredenen bedenken, zijn gelijk willen halen, het gesprek wééral (in dit geval met mij) willen afbreken ipv zichzelf eens voor één keer in vraag te stellen en het dan nog niet inzien.

En dat zijn dan mensen die op radio of tv komen...help !!!

Dan kun je je de vraag ineens stellen wie onze landen leiden !!!
Erik

Re: radio 1

Ik ben ook radio-journalist geweest en je merkt dit soort gedrag voornamelijk bij de grotere omroepen zoals 1, 2 of 3 of NOS. Ik werkte bij een regionale omroep.
angel12

Re: radio 1

Dag Erik,

Bedankt voor je reactie...

Ja, inderdaad en het was op radio1.

Groetjes,

Angel

Terug naar “Overige problemen”