Gebruikersavatar
Lorido
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2016 17:15

is dit nu terug een depressie of niet

Ik heb in het verleden al eens een depressie gehad namelijk een uitputtingsdepressie en dit in combinatie met depersonalisatie.
Dit laatste is een afschuwelijk en beangstigend gevoel.
Ik heb dan van mijn psychiater sertraline moeten slikken en dit bracht mij er bovenop. Na drie maanden was ik terug goed en heb ik de Sertraline zeer rustig afgebouwd. Psychiater had liever gezien dat ik het nog een paar manden verder zou nemen , maar ik voelde mij terug goed , en er stond mij een leuke vakantie te wachten die ik niet wilde ingaan op antidepressiva.
Ik ben dan toch een jaar of drie goed geweest maar had nu en dan toch weer even een paar dagen wat minder.
Maar volgens mij is dat normaal ik denk dat je van een depressie nooit 100 % kan herstellen en dat dit altijd wel een spoortje achterlaat .
Echter nu ben ik weer een week of drie niet zo goed.
Voel me moe en het rare is dat ik s'morgens een vrij emotioneel gevoel heb.
Als ik dan een uurtje uit bed ben is het gevoel heel wat minder en gaat het weg, maar soms komt het gevoel door de dag zo met periodes er toch weer door.
Het zijn zo piekjes van een minuutje ofzo laat ons zeggen dat ik er zo een enkele heb per dag.
Het rare is ook dat ik goed kan werken en een goed sexleven heb, soms wel eens te goed.
ik eet ook goed , bloeddruk is goed.
Ik vind dit zeer vreemd.
En ik slaap ook direct in , lig niet echt te piekeren.
Echter heb ik soms wel weer dat gedepersonaliseerd gevoel , maar in lichte mate.
Angstig ben ik niet echt al heb ik nu soms wel een beetje bang terug in zo een depressie te komen.
Soms denk ik dus dat de depressie naar boven aan het komen is , maar weet het niet zeker.
Ik zit nu verveeld met wat ik moet gaan doen.
Psychiater zie ik nog niet echt zitten want denk dat die toch vrij snel schrijven .
Het emotionele gevoel s'morgens is nog het ergste.
Ik ben wel vergeten te vertellen dat ik een zeer slecht slaappatroon heb .
Ik heb verleden jaar een slaaponderzoek laten doen en heb slaapapneu en een zeer verstoorde slaap.
Ik dacht ook al aan schildklierklachten omdat ik echt niets rustig aan kan doen ik ben altijd zo zenuwachtig en gejaagd.

Wat denken jullie ?
trouwens zijn er hier mensen die maar 25 mg sertraline slikken en resultaat hebben ?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: is dit nu terug een depressie of niet

Lorido schreef:Wat denken jullie?
Ik denk dat jij je iets te veel zorgen maakt om terug te vallen in depressiviteit. Angst is vaak een slechte raadgever.
Als jij je echt slecht blijft voelen, of als de klachten toenemen, zou ik een arts raadplegen, maar niet eerder.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”