Positive

deel wat blijdschap uit en krijg het ook terug, wie doet mee

Lieve allemaal, ik vond iets via hyves waar ik jullie toch ook deel wil van laten maken. Een heel erg leuk intiatief waar ikzelf aan mee ga doen (posi zou niet posi heten als ze dit liet liggen :lol: ). En hoe meer mensen er aan mee doen hoe meer fijne gevoelens er verspreid worden. Wil je meer weten kijk dan op http://www.12121212.nl Het gaat om het volgende:

12-12/12:12 – Hoe doe je mee?
Op zondag 12 december loop je de wijde wereld in met een kadootje. Dat kan van alles zijn: een zelfgebakken cake, een mooie tekening, een enkele bloem... wees creatief. Dit aardigheidje geef je aan de eerste de beste onbekende die je tegenkomt. Dat kan een straatkrantverkoper zijn, een snelle zakenman, een hangjongere, een hoogbejaarde dame, een moeder met een schare kinderen... Iedereen komt in aanmerking. Als je wilt, kun je er een briefje bij doen waarop je in je eigen woorden uitlegt wat 12-12/12:12 is. Geef om precies 12:12 uur je kadootje, en geniet.

12-12/12:12 – Waarom zou je mee willen doen?
Gewoon, om een voorbeeld te zijn in de huidige maatschappij. Om de verkilling tegen te gaan. Om plezier te beleven aan het kopen/maken, inpakken en weggeven van een aardigheidje. Om een onbekende te laten ervaren dat menselijkheid nog steeds bestaat. Het is een oefening in lef, in enthousiasme en spontaniteit.

12-12/12:12 – Wat is het NIET!
Dit initiatief is NIET commercieel. Geen enkel belang is ermee gemoeid. We gaan niet in groepen, we gaan niet voor TV, we gaan geen graaibakken bij de supermarktkassa’s tegenkomen waar je de 2e week van december een kant-en-klaar cadeautje uit kan kopen. Deze actie is puur 1:1 – menselijk contact. Het kadootje komt van JOU!

12-12/12:12 – Zeg het voort!
Doe mee en laat de mensen die jij kent weten dat zij ook mee kunnen doen.Via de tab 'Downloads' kun je een poster downloaden of een cadeaukaartje. En je kunt dit blog volgen (zie rechts van dit blog) en/of door dit event op Twitter, LinkedIn, Facebook en Hyves te volgen en te promoten (ook de link http://www.12121212.nl verwijst nu naar deze site). Gebruik op Twitter de tag #12121212. Praat erover en... laat weten of jij nog andere manieren weet om dit tot een landelijk succes te maken. Alle tips en ideeën zijn welkom. En laat vooral ook even weten middels de poll dat je meedoet. Altijd leuk om te zien hoeveel mensen er al enthousiast zijn :)
Positive

Re: deel wat blijdschap uit en krijg het ook terug, wie doet

en gaan jullie ook mee doen :D dat is wel de bedoeling he cheerqd5 ik heb mijn cadeautje al af, en het idee geeft me al een lekker gevoel beter kan toch niet.
Positive

Re: deel wat blijdschap uit en krijg het ook terug, wie doet

hihi esmee dat vind ik nu wel weer grappig. Volgend jaar dan maar. En bij mij was kei leuk. Stond tegenover een leuk mens ook al had ik niet veel contact. Nou mijn beschilderde veertje gegeven en ze was heel erg verast. Ik loop terug naar mijn kraampje en ze stond er mee in haar hand en had echt zo iets van wat gebeurt er nu. En toen kwam ze naar me toe gaf me een dikke knuffel en vond het kei leuk. Was best geinig om te doen, wel een drempel over maar ook weer gedaan cheerqd5

Terug naar “Positieve verhalen en tips”