Esterre

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Leeuwtjuh schreef:
Esterre23 schreef:Mijn goede daad: Telt afwasmachine uitpakken ook mee?
Nee, want in dat geval run ik vandaag anders 3 huishoudens.
Maar als je het nou zelf een goede daad vindt? 011
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Esterre23 schreef:Maar als je het nou zelf een goede daad vindt? 011
Ik vind het lekker niet tellen 8)

Vroeger leerde je op school en bij de scouting (*ril*) dat je elke dag een goede daad moest verrichten bij iemand anders, ergens mee helpen, een plezier doen, etc. Dus bij een ander... En dan niet 'gewoon' je werk doen, maar 'extra', daarnaast. Als ik iets zie, probeer ik het toch vaak wel, soort macht der gewoonte. Eigenlijk niet eens het benoemen waard, maar wat wel een wereld van verschil voor een ander kan betekenen. Ze zeggen niet voor niets: een goede daad is goud waard, en wie goed doet, goed ontmoet en zulks.
Esterre

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Leeuwtjuh schreef:
Esterre23 schreef:Maar als je het nou zelf een goede daad vindt? 011
Ik vind het lekker niet tellen 8)

Vroeger leerde je op school en bij de scouting (*ril*) dat je elke dag een goede daad moest verrichten bij iemand anders, ergens mee helpen, een plezier doen, etc. Dus bij een ander... En dan niet 'gewoon' je werk doen, maar 'extra', daarnaast. Als ik iets zie, probeer ik het toch vaak wel, soort macht der gewoonte. Eigenlijk niet eens het benoemen waard, maar wat wel een wereld van verschil voor een ander kan betekenen. Ze zeggen niet voor niets: een goede daad is goud waard, en wie goed doet, goed ontmoet en zulks.
Deels mee eens. Ik denk dat als je een goede daad voor een ander doet, maar je voelt je daardoor zelf niet goed dat dat niet de juiste insteek is. Als je een daad zou doen, niet ten nadele van anderen, maar waar jij je goed van gaat voelen, dat dat ook een goede daad is. Als jij je er op z'n minst zelf maar goed bij voelt.
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Ik heb vandaag een buitenlandse vrouw geholpen om geld op haar rekening te storten. Ik stond zo bij de bank, en de stortingsautomaat reageert pas alleen als je je pasje erin stopt, maar mensen die er niet mee bekend zijn, gaan staan wachten totdat de automaat 'uit zichzelf' reageert. Dan kun je uiteraard heel erg lang wachten.

"Miss, it break?"
- Don't think so
"Help?"
*stopt pasje erin*
- Zo dan, luktie verder?
"Gracias :nod: "
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Iemand liet zijn rijbewijs vallen op het perron van de trein vanochtend vroeg... Heb het opgeraapt en ben achter hem aangerend en heb em teruggegeven. :nod: Duur grapje anders...
Trout Mask Replica

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

kwam vanacht thuis, lag er in een nis op het parkeerterein een zwerver, die heb ik een fleecedekentje gebracht.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Breng je hem vanavond nog een kop warme chocomelk en een tosti ? 8)
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Ik heb vandaag een zieltje gered cheerqd5

Een hele nacht opgezeten bij een onderkoelde kitten.Warmtelamp erop , speciale poedermelk in flesjes doen.

Vanmiddag was ze weer een goeie temperatuur [applaus]
Er bestaat geen beter gevoel dan dat voor mij :nod:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Nika83

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Mijn buurmeisje van 10 gered heb van een stelletje pestende tuttebollen uit haar klas. Haar meegenomen en gezellig koekjes met haar gebakken. En de pestkoppen mochten buiten blijven kleumen en zeker geen koekjes proeven!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Ik zit de hele tijd allerlei gortdroge verslagen voor een wanhopig HBO team na te kijken op spel en grammatika fouten..
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Dank je wel lieve mama! Na deze komen er nog ongeveer 3!

Terug naar “Positieve verhalen en tips”