Danny1988

Wie kan mij helpen

Ik weet niet wat ik heb maar ik kan heel moeilijk contact maken met mensen.
Ik heb een tijd veel drugs gebruikt en weinig onder de mensen gekomen en vrienden heb ik nu ook helemaal niet meer en heb ook geen waanbeelden maar wel dat ik in me eigen veel loop te praten niet hard maar dat gaat van zelf wat kan ik hier aan doen.
En als ik op straat loopt of ergens in een club ben lijkt het net of niemand mij wilt kennen.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met dit probleem.
corsafreakje

Re: Wie kan mij helpen

Hey danny,

Je komt over als verlegen wat zorgt voor moeilijk contact maken met mensen, is het zo dat je daardoor ook weinig vrienden heb?
Ik heb een depressie gehad en na die depressie wilde niemand me meer kennen, ik heb het dus ook moeilijk gehad op dat gebied.
Zit je nog op school of werk je al?
Je zou op school eens een keer naast iemand kunnen gaan zitten die je niet kent, met mensen omgaan die openner zijn dan jezelf is ook erg goed, dat zijn namelijk ook vaak de mensen die het eerst vragen wat je probleem is waarom je zo weinig praat of waarom je verlegen bent.
In de club betreft: Het is erg lastig als je uitgaat om contact te leggen met mensen, ze zijn vaak in groepjes en hebben geen belangstelling naar een onbekkende, nodig eens een vriend/vriendin uit om een keer uit te gaan, misschien dat je vriend/vriendin wel makkelijk contacten legt, dat zorgt ervoor dat jij misschien ook andere mensen ontmoet!
Probeer als het zo is ook niet vaak thuis te zitten, laat je zelf zien aan de buitenwereld, neem eens een ander kapsel of ander soort kleren zodat mensen zien dat je inderdaad niet saai bent, van binnen ben je dat namelijk niet maar je komt zo wel snel over aan de buitenwereld.
Veel succes :unibrow:
faithless

Re: Wie kan mij helpen

..het lijkt alsof niemand je wil kennen..

Zodra je dat uit je hoofd weet te krijgen ben je al een stuk verder. Een hoop mensen vinden het juist erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.
jorni

Re: Wie kan mij helpen

in mijn opzich is het belangrijkste

eerst contact te krijgen met jezelf. door omstandigheden kan het zijn dat ej het conact met jezelf wat heb verloren. asl je dat contact met jezelf heb terug gewonnen dan
zul je socialer worden. je moet zelf uit vinden wat voor jou het beste werkt om jezelf te vinden. weet dat het wat ruim klinkt allemaal, het is ook lastig uit te leggen.

voorbeelden hoe je dichter bij jezelf kan komen zijn. half uur goed sporten, of vor de spiegel
een woordje met jezelf praten over wat je zou willen etc. of je hoofd en je ogen met koud water wassen. het zijn kleine dingen en natuurlijk maar een begin. misschien helpt het je net iets verder. je kunt wel uit alle macht jezelf sociale vaardigheden bij te brengen maar als de basis er niet is zul je die niet kunnen toe passen in mijn opzicht. succes man

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”