Zoeza

Re: HELP!!

Ik ben het helemaal met Posi eens! Veel plezier in Duitsland, geniet ervan! love3
Isaia

Re: HELP!!

Goed gedaan Patsas !!! 3some
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Mijn zusje heeft mijn ouders uiteindelijk gisterenavond nog gebeld, en wat hieronder staat heeft ze allemaal met mijn ouders besproken

1. Ik heb gezegd dat ik inderdaad wist waar het over ging.
2. Dat ik het wist/weet sinds augustus.
3. Dat ik er net als zij min of meer tussenin zit maar dat ik me daarbij neergelegd heb.
4. Dat het voor hen beter is als ze het niet weten.
5. Dat de enige schuldige onze broer is, en dat als er iemand excuses aan moet bieden (dat kwam zo ter sprake) het onze broer is.
6. Dat ik 100% achter mijn zussen sta.
7. En dat als ze met onze broer het erover hebben en mij erin betrekken mijn band met onze broer ook verbroken is, omdat ik niet hem en hij niet mij onder ogen kan komen.

Wat zij zeggen is ook wel waar:
1. Dat zij gewoon contact houden met onze broer zolang ze niet weten waar het over gaat, en hopen dat onze broer er zelf iets van zal zeggen, ik heb gezegd dat de kans daarop zo goed als nul is.
2. Dat de familie stuk is en Pa wil naar Amerika emigreren want hier hebben ze niets meer:
*Mijn tweelingzus komt allang niet meer over de vloer
*Denken nu dat jij ook niet meer komt
*Mijn jongste zusje zit ver weg
*En met onze broer hebben ze wel contact maar voor hoelang ¿¿¿???
3. Zitten heel erg over hoop met de verjaardagen, wanneer komt wie, mensen vragen waarom jij niet komt en ze weten het niet.
4. Zouden het willen uitpraten maar ik heb gezegd dat er niets uit te praten valt en dat ze eraan moeten wennen dat dit niet meer goed komt
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Leeuwtjuh

Re: HELP!!

Goed zo! Beter kwijt dan rijk, denk ik maar. :)
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Ja, is ook zo, maar ik wil mijn ouders niet kwijt, dus daar moet ik aan werken!! Ook mijn tweelingzus heeft nooit gewild dat de afstand tussen mijn ouders en haar gezin steeds groter werd, maar door mijn moeders verwijten, is dat wel gebeurd.

Ik heb dat gevoel nu ook een beetje en ik wil voorlopig ook ff afstand, ik ga er nu ff niet meer heen, maar dat komt wel weer, als de lucht een beetje geklaard is
Mijn tweelingzus en ik kunnen nu in ieder geval ons verhaal doen!!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Leeuwtjuh

Re: HELP!!

Waarom wil je iemand vasthouden als je alleen maar verwijten krijgt?
Iemand die je broer de hand boven het hoofd houdt?

Ik begrijp dat niet zo goed? Wil je dat uitleggen?
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Wil niet zeggen dat ik me niet kl... voel!! :crybaby:
Heb op het moment ff geen energie meer, alles is opgegaan aan het overtuigen van mijn ouders, ik kan me niet concentreren en voel me gewoon niet prettig.
Ga wel genieten van het weekendje Duitsland, maar toch met in mijn achterhoofd al deze ellende!!

Waarschijnlijk zullen mijn ouders mijn broer uiteindelijk laten vallen en dat geeft aan de ene kant een gevoel van opluchting, maar aan de andere kant vind ik het wel heel erg voor hem!! Of is dat nu een vreemde gedachte?

Sorry, ik weet het niet meer, ik ben op, leeg!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Eefje

Re: HELP!!

je broer moet NU zijn eigen verantwoordelijk inzien...en jij ook! Jij bent daar niet verantwoordelijk voor!
Eefje

Re: HELP!!

sorry, met jij ook bedoel ik dat jij moet inzien dat je broer zijn eigen verantwoordelijkheid moet inzien...
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Ja, ik weet het, maar vind het ook moeilijk!! Sorry!1 :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Mijn ouders hebben mijn broer het hand boven het hoofd gehouden, omdat ze niet wisten wat er zich allemaal afspeelde. En natuurlijk vind ik het heel erg dat ze mijn niet op mijn woord geloven, maar zij staan er ook zomaar tussen, het zijn wel allemaal hun kinderen. Vergis je niet, mijn ouders zullen uiteindelijk een keuze maken, en ik denk niet dat dat leuk is voor mijn broer, maar dat had hij zich 30 jaar geleden maar moeten realiseren. (nu kan ik het wel ff)

Mijn ouders hebben altijd voor mij klaar gestaan, toen John overleed, maar ook altijd daarna. Ik heb met hen geen ruzie, wil het contact niet verliezen en blijven de opa en oma van mijn dochter. Mijn ouders hebben gewoon echt geen weet van wat er zich toen afgespeeld heeft en ook nu, zitten ze in het ongewisse.

En natuurlijk hebben ze fouten gemaakt en wat voor een fouten, maar die maak ik als ouder ook, al zal ik mijn dochter altijd onvoorwaardelijk geloven!!

Sorry, zo voelt het nu eenmaal!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Zo voel ik me nu!!

Afbeelding
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Positive

Re: HELP!!

Lieve sas. Ja in een stroomversnelling en familie situaties nu, maar het wel goed dat het wiel nu draait. De uitspraak emigreren vind ik wat raar, maar ja. Kijk het is aan hun om het na te vragen bij je broer. Als hun wachten tot hij er over begint is dat hun keuze. Als hun willen handelen met hoe de kinderen in relatie tot elkaar staan zullen hun hun kop niet in het zand moeten steken. vervelend gevoel voor jou maar het is hen keuze om het te doen. Dus voel je niet schuldig daarom. Hun zijn ouders, van kinderen die ze gemaakt en opgevoed hebben, en kunnen nu ook de ouder rol op zich nemen om duidelijkheid te krijgen. Doe je als ouder van een jonger kind ook, zou jou het niet doen bij jou dochter (oke kan niet voordoen maar als voorbeeld) als zij later ergens mee zit dan sta je er toch ook open voor. Ik snap het lieverd dat het moeilijk is deze stroomversnelling, maar dan ben je er ook wel het snelst doorheen. Hou vol [AAI]
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

GVD, heb ik weer!!
Als je alles gehad hebt, krijg je ook nog een aanrijding!!
Gelukkig was het niet mijn schuld en reed er iemand tegen mijn geparkeerde auto aan, maar ik heb wel behoorlijk schade, dus dat is wel balen!! :crybaby:

Moet ik ook daar weer achter heen!!
Nou, ja, dat kon er ook nog wel bij! Bah!!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Isaia

Re: HELP!!

Komt inderdaad op een rot moment!!! Sterkte ook mbt de situatie met je ouders :knuffel:
Zoeza

Re: HELP!!

Lieve Patsas, wanneer ga je nu eens aan jezelf denken in plaats van aan je ouders, je zus en last but not least, je broer! Laat het even bezinken ook bij je ouders. Natuurlijk is het voor hen en iedereen ook moeilijk maar JIJ bent slachtoffer, jij voelt die pijn.

Spreek gewoon je gevoel uit naar je ouders en maak je niet druk over verjaardagen en zo. Dat regelt zichzelf wel tegen die tijd en anders maar niet. Het is toch niet raar en al helemaal niet erg dat je even wat minder contact hebt met je ouders. Kunnen zij ook nadenken over hoe zij met deze situatie om moeten gaan. Het probleem ligt bij je broer, niet bij jou! Niet van zijn probleem jouw probleem maken. Denk aan Patsas, Pat en Sas! Ik denk aan je! love3
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Schade, € 1300,- !!
Ik moet nu dinsdag weer naar de garage, auto daar laten, met leenauto naar huis, om 17.00u auto weer ophalen, dochter naar handbaltraining brengen, gesprek mentor dochter, dochter ophalen van training en dan nog eten!!

Pfff...

Wanneer houdt al deze tegenslag toch eens een keertje op?
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Leeuwtjuh

Re: HELP!!

Ik wens je in ieder geval een heel fijn en relaxed weekend en ik hoop dat je je zorgen even opzij kunt zetten, kunt genieten, bijkomen en een fijne tijd hebt ondanks alles. love3 [AAI] :knuffel:
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Lieve Leeuw,

Dat is gelukt!!
Heb het kei fijn gehad, alleen veel te kort, ik had nog graag een weekje willen blijven!! Terugweg 6,5 uur over gedaan (normaal 3 uur), vanwege stevige sneeuwval in Belgie!! Konden maar 30 km/h rijden!! Maar goed, we zijn veilig thuis gekomen!!

Nu weer de terug naar de werkelijkheid!!
Kreeg een kaart van mijn broer voor mijn verjaardag, voelt vreemd, had ik niet verwacht!!
Verder niets van mijn ouders gehoord, wel 1x geprobeerd te bellen, maar we hadden daar weinig tot geen bereik!! Jammer dat ze het zaterdagavond niet nog een keertje geprobeerd hebben, ook nu nog steeds niet!!

Nou, ja, ik weet niet wie mijn gedicht voor Sint gemaakt heeft, maar ik vind hem geweldig!!

Ik moet zelf ook nog aan de slag voor mijn presentatie!! Donderdag examen doen!!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Positive

Re: HELP!!

fijn dat je er lekker even tussen uit geweest bent. 3some
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Pff...
Ik ben doodmoe alweer. Heb vannacht 2 uurtjes geslapen, waarvan ik ook nog een groot deel wakker heb gelegen, omdat ik last had van een nachtmerrie! :crybaby:

Had ik afgelopen weekend helemaal GEEN last van, heerlijk geslapen zonder nachtmerries!!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Het doet me pijn, dat niemand van ons gezin mij succes heeft gewenst voor morgen, zelfs mijn tweelingzus niet!! Ik zit gewoon te janken, belachelijk, toch?

Gelukkig krijg ik van jullie heel veel steun en dat doet me ook weer heel goed!!
Natuurlijk doe ik het allemaal voor mezelf, maar ik heb best een zwaar jaar achter de rug en ze weten allemaal dat ik examen moet doen morgen, maar ze denken alleen maar aan zichzelf!! Waarom? :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Ik heb maandagavond mijn moeder gesproken. Heb haar gewoon gebeld, om te vertellen dat we weer veilig thuis waren. Ze reageerde heel geinteresseerd, maar op een gegeven moment kwam het op het vermoeden dat ze hebben. Ze vertelde dat mijn vader depressief is (ja, mijn broer is van zijn voetstuk gevallen) en verder vond ze dat ze gefaald hadden als ouders als het was wat zij dachten. Ik heb gezegd dat zij het zich niet teveel moeten aanrekenen, maar dat mijn broer de schuldige is. Verder vond ze het jammer dat het niet 30 jaar geleden besproken is (ja, hoor, dat ging ook zo lekker, mijn broer bedreigde ons), want ja, dat ging natuurlijk het huwelijk van mijn broer kosten!!! Ik werd kwaad en vertelde haar wat het mij allemaal kost om met deze gevoelens rond te moeten lopen!! Toen dimde ze wel een beetje, maar ik merkte dat ze het erger vond voor mijn broer dan voor mij. Toch moet ik hen een beetje te vriend houden, want het zijn wel de opa en oma van mijn dochter en zij gaat daar morgenavond eten als ik uit eten ben met de lesgroep!!

Maar het doet heel veel pijn, alsof het mij en mijn tweelingzus niets doet!! :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Positive

Re: HELP!!

Lieve Sas,
Je ouders zijn aan het raden, puzzelen en proberen alles duidelijk te leggen. Dan komen er opmerkingen hoe het zou zijn als het anders was gelopen want zo had het moeten zijn. Wat ze vergeten is dat het zo is zoals het is, schuld voelen door wie dan ook veranderd het niet. Zij moeten leren omgaan met het idee en dat zal ook voor hun tijd kosten. Jij weet het al en bent al verder in accepteren. Probeer voor ogen te houden dat hun veel korter in het proces zitten en misschien nog reageren zoals jij in je begin periode gereageerd zou hebben. Blijf duidelijk maken hoe het voor jou voelt, wat het voor jou allemaal doet. Het zal even duren voordat ze uberhaupt het kunnen gaan begrijpen. Hoe lastig ook geef ze die tijd.
Ja en dat de familie een belangrijk moment voor jou vergeet, dat is heel jammer, kwetsend enz. Vertel het gewoon dat je dat pijn doet, vaak hebben mensen helemaal niet in de gaten dat ze een ander pijn doen, maar leg je het ze voor dan bergrijpen ze het wel.
Maar in elk geval geniet vanavond. het is ook jou dag. 3some
Zoeza

Re: HELP!!

Lieve Sas, jij bent er al een tijd mee bezig en bent een heel stuk in het proces van verwerking. Voor je ouders begint het nu allemaal pas. Zij weten niet wat jij weet, voelen niet wat jij voelt en hebt gevoeld al die tijd. Geef het wat tijd en zeg dat ze welkom zijn met al hun vragen maar niet met verwijten. Geef aan dat JIJ hun steun ook hard nodig hebt.
Maar nu ga je lekker naar je diploma kijken en trots op jezelf zitten wezen [applaus] [applaus] [applaus]
love3

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”