Eileen

Als iemand dit herkent..?

Hej, na vele forums denk ik dat ik eindelijk aan het juiste adres ben..
Ik heb al drie maanden last van allerei kwalen: veel hoofdpijn, kaakpijn, nekpijn, rugpijn, gezwollen hals aan de rechterkant, dikke klieren enz.
Ben zeker vier keer naar de dokter geweest, waarvan hij drie keer niet wist wat ik had en gewoon pijnstillers gaf, de vierde keer zei hij dat het een spierontseking was.. nu heb ik pillen gepakt, bloed laten trekken, echo late make , alles dik in orde, niets aan de hand.
Maar ik ben daardoor bang geworden, en denk altijd dat ik ga sterven hoewel ik weet dat dit belachelijk is.
ik heb een tijd geleden een zware dip gehad, dat ik niets meer zag zitten. Ik was mentaal een wrak, en de fysieke klachten maakte mij er ook niet beter op.
Ik had het weekend daarvoor wel iets dramatisch meegemaakt, iemand die stierf, een meisje van 18 jaar vlak voor het dansoptreden, ik danste bij haar in de groep.Dit heeft mij doen beseffen dat het leven plots kan eindigen. Nu heb ik bang voor alles, de minste klacht denk ik dat ik ga sterven, of flauwvallen of weet ik veel wat. Ik heb bang om op niet vertrouwde plaatsen te komen, omdat ik dan bang heb dat als er iets met mij gebeurd, dat er niemand is die mij helpt.

Heb ook soms last van paniekaanvallen, maar weet me er wel uit te slagen.
Ik word soms echt een beetje gek, vooral van al die klachten ook. Heb nu al drie dagen continu hoofdpijn,maar dit komt door mijn wijsheidstanden 100 procent zeker. Maar dan denk ik weer direct aan tumoren of hersenvliesonteking, en dan begin ik symptomen te googelen en dan word ik helemaal gek!

Ik wou dit even meedelen, en uitvissen of er ergens hier nog iemand is die dit herkent, kwestie van te weten dat je niet de enige bent.

Reacties zouden zeer leuk zijn,
groetjes
Eileen
505

Re: Als iemand dit herkent..?

Hoi Eileen,

Het kan natuurlijk zijn dat je veel spanning ervaart en dat je lichaam dit omzet in dat soort klachten. Misschien was die ene ervaring met dansen heel ingrijpend en traumatisch. Dat verklaart waarom je zoveel spanning hebt. Ik verwacht dat het dan weer langzaam wegebt. Doe dingen die je ontspannen en die je leuk vindt.
Heb je trouwens ooit een tekenbeet opgelopen? Een teek kan de ziekte van Lyme (infectie met Borrelia) veroorzaken die allerlei rare klachten geeft.

Sterkte!
Faker

Re: Als iemand dit herkent..?

Wat is hypochondrie?
Mensen met hypochondrie denken steeds dat ze een ernstige ziekte hebben, terwijl er medisch niets te vinden is dat daarop wijst.
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... /PBP3a.htm

Dat lijkt op wat jij zegt..
Ik heb er geen ervaring mee zelf.. ik heb in het echt al genoeg.. :lol: (sorrt, flauw grapje)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Als iemand dit herkent..?

Hoi Eileen,
ten eerste: ik vind jouw huisarts maar een rare. Een goede huisarts zegt OF "och, het zal wel stress zijn, want ik vind niets verontrustends" OF stuurt je door.

Kennelijk heeft de jouwe niets verontrustends gevonden - maar ZEG dat dan!!!

Ik vind het behoorlijk heftig wat je hebt meegemaakt, en haar overlijden zou idd verantwoordelijk kunnen zijn voor een boel van jouw pijn. Hoofdpijn en nekpijn kunnen elkaar uitlokken en bestendigen. De pijn kan (het hoeft niet) doorwerken naar je rug (als je nekwervels niet soepel kunen bewegen, heeft de rest van je wervelkolom het ook zwaarder). Denkbaar dat je kaken zijn gaan meedoen in dit "feest".

Enne: laten we realistisch zijn. Je geeft jezelf teveel op je kop. "Maar ik ben daardoor bang geworden, en denk altijd dat ik ga sterven hoewel ik weet dat dit belachelijk is."
Het spijt me, het is NIET 'belachelijk', het is de waarheid.
Mijn eigen vader stierf, zonder ooit 1 dag ziek te zijn geweest op zijn 49ste. Waarschijnlijk een hartinfarct, hoevel hij kerngezond was.
Die vrouw in jouw dansgroep stierf helaas nog veel jonger.
Dit is, helaas, de waareid.
Geen leuke waarheid - een harde waarheid, maar wel de waarheid.
Een waarheid die de meeste mensen wegstoppen en sociaal gezien "kom je er mee weg" als je zegt dat het belachelijk is, maar het is niet belachelijk.
...en nu is het de kunst, om die harde werkelijkheid de plaats te geven die hij toekomt: namelijk een hele kleine.
Want al is het de waarheid, het is niet de bedoeling, dat je hele leven hierdoor vergald wordt. Dat is ook beslist niet nodig, al kan dat even tijd kosten.
Ik zou zeggen, neem die tijd, want het is belangrijk genoeg om dit onder ogen te kunnen zien.
Eileen

Re: Als iemand dit herkent..?

Hej!

Ben nog eens naar de dokter geweest , nu verklaarde hij dat ik spierspanningshoofdpijn heb en een blokkade in nek en schouders, heeft me doorverwezen naarde kinesist.Hopelijk gaat dit dan allemaal al wat beter :)
Sorry van je vader..En nog eens bedankt voor je berichtje, heeft me ook wat meer hoop gegeven ! groetjes

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”