almeda

Ervaringen Trazodone

Hallo,

Ik weet niet zeker of ik het hier wel juist zet of het ergens anders op het forum thuishoort,
zo nee, mijn excuses dan.. Toch hoop ik dat jullie een antwoord weten.

Ik ben sinds enkele maanden deanxit aan het innemen, een licht antidepressivum.
Ik heb ook last van slapeloosheid, daarvoor heb ik Zolpidem gekregen, het feit is maar tegen 4 à 5 uur 's nachts ben ik terug klaarwakker. Dus ik slaap niet door..

Nu heeft de huisarts mij doorverwezen naar een neuroloog, deze heeft niet echt veel bijzonders gedaan of gezegd, hij heeft me nu Trazodone voorgeschreven.. Om beter te kunnen slapen en ook doorslapen. Dit is echter geen slaapmiddel zegt hij, maar een antidepressivum. Maar het wordt ook vaak voorgeschreven voor mensen met doorslaapproblemen en het zou ook ongevaarlijk zijn om op langere termijn te gebruiken.

Hij zei dat ik gerust 's ochtends de deanxit mocht blijven innemen en een halve Trazodone 's avonds voor het slapengaan. Nu vraag ik me af of mensen hier ervaring mee hebben met die Trazodone en wat die ervaringen zijn.

Graag ik zou ik namelijk van die slapeloosheid afgeraken, dat heeft te maken met veel innerlijke spanningen en stress ten gevolge van allerlei zaken die de afgelopen jaren gebeurd zijn en waardoor ik nu dus de deanxit aan het innemen ben. Ik voel me wel al iets rustiger en beter.. nog niet helemaal in orde.. maar ik kom er wel, maar als ik van die vreselijke slaapstoornissen af zou geraken zou ik me echt stukken beter voelen denk ik.

Alvast bedankt op voorhand!
Faker

Re: trazodone iemand?

Ik sliep eerst ook zeer slecht maar sinds een tijd gebruik ik Melatonine en dat bevalt echt prima, je kunt ze zo bij de drogist kopen..

Hier vind je veel info over trazodone, ik ken het medicijn niet, nooit gebruikt

http://www.medgle.nl/index.jsp?issearch ... arch=94301
almeda

Re: trazodone iemand?

Ik heb nu voor het eerste die trazodone ingenomen en ik heb een heel woelige en slechte nacht achter de rug.. Maar ik ben overgestapt van een ander slaapmiddel en ik nam dat niet meer in dus dat kwam blijkbaar daardoor volgens de dokter en de trazodone werkte nog niet goed genoeg.. Maar ik heb enorme nachtmerries gehad deze nacht!! Nog nooit heb ik zo gedroomd!.. Ik hoop dat dat geen negatieve bijwerkingen zijn van die trazodone hoor!!

Niemand ervaring mee.. nachtmerries ten gevolge van medicatie?
miek

Re: trazodone iemand?

Hallo,

Ik neem al jaren doc trazodone (trazolan) voor het slapen en dat helpt me goed om rustig te slapen. Ik word wel eens wakker 's nachts maar val terug vlug in slaap.
Heb wel een periode gehad dat ik er nog een slaapmiddel bijnam maar daar ben ik nu (gelukkig) van verlost.
Benji262

Re: Ervaringen Trazodone

Ik gebruik ook trazolan om iets beter te kunnen slapen , maar kom toch nog regelmatig wakker.
Ik neem wel maar een halve tablet in

Terug naar “Medicatie”