Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: vreemd eetgedrag

Hoi Malu,

Ik ben moeder van een dochter van 11, die op haar 10e begon met minder te snoepen omdat ze zichzelf te dik vond. Dit resulteerde erin, dat ze uiteindelijk zover is gegaan, dat ze op het laatst nog maar 1 stukje vlees at als avondeten. Zij ontwikkelde dus anorexia.
Door meteen naar de huisarts te gaan, die ons doorverwees naar een kinderarts, gaat het nu wat beter met haar.
Zij is meteen daarna opgenomen in het ziekenhuis en heeft daar 10 weken gelegen, om aan te komen. Ze woog nog maar 28 kilo. Ze mocht niets meer, alleen maar liggen. Geen bezoek, onder begeleiding naar het toilet en eten onder toezicht. Gelukkig mocht ik er, de hele dag bij zijn en ik heb ook al die 10 weken in het ziekenhuis geslapen, maar het is een lijdensweg geweest.
Nu gaat het alweer veel beter alhoewel haar gewicht af en te nog wat schommelt.

Ik vertel je dit, om je te doen inzien, dat je echt verkeerd bezig bent.
Jij denkt dat het zomaar zal verdwijnen, maar het is net zoals Mystica zegt, iets dat tussen je oren zit en als je hier eenmaal mee bezig bent, dan wordt het vaak alleen maar erger.

Het enige dat ik je mee wil geven is: ZOEK HULP!!
Heel veel succes met je examens en heel veel sterkte!

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Malu

Re: vreemd eetgedrag

Het hek is weer van de dam.. Vanochtend te veel gegeten, dus het moest eruit en ik was toch alleen. 't Lukte alleen niet zo goed en ik wilde het ook niet, maar deed het toch... :doubt: Uiteindelijk heeft 't weinig uitgehaald denk ik hoor, maarja..

Patsas, ik hoop dat je dochtertje snel weer beter zal zijn, ookal weet ik dat het een lang proces is. Ik heb gehoord dat het op steeds jongere leeftijd al voorkomt en ik vind dat zeker in je echt jonge jaren (dus jonger dan 17,18,19 enz), je echt moet genieten van het leven, dus ik vind het vreselijk dat jouw dochter dit al heeft moeten doormaken en natuurlijk het gezin ook! Maar ik denk nu: maar het ging de afgelopen dagen zo goed, en ik kan het wel en dan nu eet ik expres meer als ik alleen ben omdat ik toch weet dat ik het weg kan doen, ik vind het wel een walgelijk proces... :(
Misschien ben ik zwak en tevens gigantisch naif (de naiviteit sta ik wel een beetje om bekend, ik geloof bijna alles :P maar das in dat geval meer in positieve zin haha), maar ik heb gewoon het lef niet om hier iets aan te doen, ik kan het gewoon niet, en heel stiekem wil ik het misschien ook niet :oops: Mijn mening daarover hangt ontzettend af van mijn stemming.

Groetjes,
Malu
manis

Re: vreemd eetgedrag

hallo
ik ben een vrouw van 18 jaar
en ik vindt mezelf te dik...
maar weet je wat het is ik kan juist niet stoppen met eeten
ik kan alleen maar meer eten
ik weeg nu 92 kilo
en het loopt alleen maar op
help
weten jullie iets op dit

pastas
veel suc6 met je dochtertje hoop dat het goed komt !
spook

Re: vreemd eetgedrag

Een manier die mij helpt te voorkomen dat ik alles eet en drink (alcohol) is door te voorkomen dat ik het in huis heb. Ik heb ook met mijn vriendin afgesproken dat sommige dingen zelden tot niet in huis komen. Soms komt het voor dat ik toch even in een dippige bui naar de winkel ga (het winkelcentrum is 2 minuten lopen van mijn huis) en dan toch die port koop, maar ik vecht er wel tegen om het te voorkomen. Als ik dat niet zou doen zou ik ook binnen de kortste keren uitelkaar groeien (ik hoor in de categorie klein en snel dik en 400 gram eten 1 pond aankomen)
Iets wat ook misschien help (hielp bij mij) is de docu kijken Super size me. Echt, dan denk je twee keer na voor iets te veel of te vet eet. Ik ben sinds die docu ook anders gaan eten (alhoewel ik nu een schaal harbo beertjes naast me heb staan op het bureau :? :-" )

succes ermee misschien dat mijn geneuzel een beetje helpt
manis

Re: vreemd eetgedrag

nou ja weet je wat het is
ik heb dat al zo vaak gezien
en het heeft me neit verandert
ik blijf eten
ijs
chocola
snoepjes
alles
totdat ik prop vol zit
pff kan daar niet meer tegen
Faker

Re: vreemd eetgedrag

Als is korreltjes of stukjes in die eten dan ik krijgt niet doorgeslikt
Gewoon ik erin stikt... eng voelt dat... ruw me mond dat vies vind..
Drinken zo cola nooit ik hoeft..
Prikkels is erin zo springt gezicht brrrr
Eerst proeft ik cola dan bijna schrikte dood voelt prikkels me gezicht pfffff
Niet nog weet ik hoe proeft die.... prikkels dan weer komt als proeft...
Eet dat eerst ik ruikt eraan... anders niet hoeft dat...
Malu

Re: vreemd eetgedrag

Spook en Manis, ik hoop dat jullie je eetgedrag weer onder controle kunnen krijgen. Misschien werkt het om afleiding te zoeken op het moment dat je trek krijgt in iets te eten? Of stel een schema op per dag met wat je die dag mag eten en probeer je daaraan te houden.

Ik doe dat meestal ook, alleen ik kan het op het moment niet volhouden. Zo heb ik vanmorgen weer iets uitgebraakt, maar nu heb ik vanmiddag voor mijn gevoel weer te veel gegeten :( Mijn huisgenoot had chocolade eclairs gehaald met roomvulling voor ons, dus ik kon moeilijk nee zeggen. Dus heb er 1 gegeten (maar t zijn van die grote) en net heb ik dan nog een boterham met ham en kaas en een mueslireep gegeten.. En ik zou nog wel kunnen eten, terwijl ik juist niet wil eten. Tijdens het studeren kan ik echt niet zonder eten, maar ik voel mij zo slecht als ik wel veel eet :?
het punt is dat als ik eenmaal begin met 1 ding verkeerd eten, dat ik blijf eten. En aangezien ik nu dus weer niet alleen ben, kan ik het niet compenseren, dus is vandaag mijn dag weer verpest en voel ik mij weer een mislukking omdat ik het niet volgehouden heb :( .........................
spook

Re: vreemd eetgedrag

in een stijgende lijn zitten altijd knikken in. Het is geen strakke lijn maar één die golft dus gewoon doorgaan met je voornemen het kan niet altijd goed gaan je bent een mens geen machine. :knuffel:
spook

Re: vreemd eetgedrag

manis schreef:nou ja weet je wat het is
ik heb dat al zo vaak gezien
en het heeft me neit verandert
ik blijf eten
ijs
chocola
snoepjes
alles
totdat ik prop vol zit
pff kan daar niet meer tegen
Manis ik denk ook dat het net als roken is. Als je niet lekker in je vel zit moet je vooral niet proberen te stoppen want dat lukt zelden. Probeer er in ieder geval bewust ermee bezig te zijn en verder gaan met je klim uit het dal je bent niet de enige :hug:
DaantjeHM

Re: vreemd eetgedrag

Hey Malu,

Je vroeg nog of mijn eetstoornis verliep. Nou het resulteerde van extreem weigeren van eten tot boulimia heb daarvoor een dagbehandeling ondergaan in Wassenaar bij de Robert Fleurystichting. Op mijn 20e werd ik zwanger en die periode onderbrak de stoornis. Naderhand sloop het er wel weer in maar niet extreem, maar toch het was er.
Mijn kinderen zijn 14 en 11. Tuurlijk was het erg moeilijk dat ze bij hun vader moesten gaan wonen (dat is nu ruim een jaar geleden) Maar je wilt het beste voor je kinderen en ik was dat zeker niet. Ik zie ze zoals in een omgangsregeling in een normale scheiding zoals de vader ze ziet. Zij hebben het erg moeilijk gehad, maar nu gaat het de goede kant op. Ik doe er nu alles aan en probeer mijn verantwoordelijkheden na te komen. Ik ga ze niet via het rechtssysteem terug halen, dat is als moeder zijnde hier in Nederland niet zo moeilijk. Ik wil ze wel de mogelijkheid geven dat ze kunnen kiezen en laten zien dat ik er voor hun ben als ze me nodig hebben. Het is jammer hoe het gelopen is maar ik kan het verleden niet veranderen.
Dankbaar ben ik voor het besef dat ik heb gekregen en dat ik zo van mezelf gebaald heb dat ik in staat ben geweest om mijn gedrag te veranderen.
Dus voorlopig werk ik nog wel even aan mezelf, veranderen deed ik zo. Nu leer ik zoveel en kom ik zoveel nieuwe gevoelens in mij tegen ik moet nog zeker worden van mezelf. Ja dat is het want 3 maanden is zo kort.
Ik ga er echt voor en ik red het echt. Dat is wat ik wil!

liefs Danielle
Malu

Re: vreemd eetgedrag

Hey Danielle,

Heel goed dat je aan jezelf werkt en je jezelf nog een kans geeft en ik hoop dat de tijd de wonden zal helen en dat ook de band met jouw kinderen beter zal worden en dat je er toch voor ze kunt zijn. Dat moet inderdaad voor hun ook erg moeilijk geweest zijn!

Met mij gaat het tot zover best goed. Onder het mom van 'ik moet echt goed eten anders red ik mijn examens niet' heb ik mezelf gelukkig wat kunnen overtuigen, ook al vind ik het soms best moeilijk, omdat ik toch nog teveel eet voor mijn gevoel en ik eet dan juist nu extra goed, veel, omdat ik het gevoel heb dat ik, als ik straks klaar ben met studeren, dat ik dan weer mijn slechte eetpatroon zal oppakken. Dat is over een ruime week. Zeker naar het komende jaar toe vrees ik dat dit nog regelmatig zo gaat zijn, omdat ik binnenkort alleen woon en ook geen huisgenoten meer om mij heen heb waar ik samen mee eet. Stiekem kijk ik daar wel naar uit eigenlijk... niemand die op me kan letten of die het op zou vallen als ik slecht eet of het uit zou braken. Ik haat die gedachte, hoe kan ik daar nou naar uitkijken?

Groetjes,
Malu

Terug naar “Eetproblemen”